• چهارشنبه / ۲۰ مهر ۱۴۰۱ / ۰۸:۳۲
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401072010239
  • خبرنگار : 50177

نماینده ولی‌فقیه در لرستان:

راهبرد بین شیعه و سنی، وحدت است

راهبرد بین شیعه و سنی، وحدت است

ایسنا/لرستان نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: راهبرد بین شیعه و سنی وحدت است و با این وحدت می‌توان قله‌های ترقی را فتح کرد.

حجت‌الاسلام سیداحمد شاهرخی در مراسم خون صلح بخش خاوه شهرستان دلفان با تبریک میلاد حضرت رسول اکرم (ص) و هفته وحدت، اظهار کرد: مشارکت همه صلح‌یاران، روحانیت، علما و معتمدین وخانواده صادقیان زمینه مراسم خون صلح و خون بس را فراهم کردند تا این روز تاریخی و به یادماندنی رقم خورد.

وی با بیان اینکه شهید بروجردی یکی از شهدای شاخص انقلاب است که برادران اهل تسنن خصلت‌های این شهید بزرگوار را به خاطر دارند که خود را وقف کمک و دفاع از مردم مظلوم اهل تسنن در کرمانشاه و کردستان و در تقابل با گروه‌های تجزیه کننده کرد، افزود: آخرین شهید این نظام که در دفاع از امنیت، شرف ‌و نجابت بانوان کرد جانش را تقدیم کرد شهید داوود عبدالهی بود.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: خون شهدای اهل تسنن و دلفان در هم آمیخته شده است و در راستای دفاع از سرزمین ایران اسلامی جانثاری کردند و این وحدت، همگرایی و انسجام سابقه دیرینه‌ای در لرستان دارد.

شاهرخی با بیان اینکه تفرقه و اختلاف بین شیعه و سنی راهبرد دشمنان است، بیان کرد: دشمن می‌خواهد با این ترفند دسیسه‌های پلید خود را عملیاتی کند.

وی اظهار کرد: دشمن ببیند که امروز یک خانواده شیعه فردی از اهل تسنن را که مرتکب قتل عمد شده را می‌بخشد و این درحالیست که همه  شرایط برای قصاص فراهم است اما اولیای دم بدون هیچ وجهی و در  راستای منویات مقام معظم رهبری از این قصاص می‌گذرند و می‌بخشند.

شاهرخی با تاکید براینکه راهبرد بین شیعه و سنی وحدت است، افزود: با وحدت می‌توان قله‌های ترقی را فتح کرد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به اینکه در مهربانی و گذشت همه خصلت‌های نیکو نهفته است، بیان کرد: باید کسانی را که به اینچنین حوادثی دچار می‌شوند از این مراسمات درس بگیرند تا این رویدادهای تلخ رخ ندهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha