• چهارشنبه / ۲۰ مهر ۱۴۰۱ / ۱۴:۳۶
  • دسته‌بندی: فناوری
  • کد خبر: 1401072010693
  • خبرنگار : 71654

انهدام خودکار موشک ژاپنی پس از شکست در ماموریت

انهدام خودکار موشک ژاپنی پس از شکست در ماموریت

موشک اپسیلون(Epsilon) ژاپن در حین پرتاب نمونه‌ اولیه ماهواره‌ای برای نمایش فناوری‌های این کشور، با شکست مواجه شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، اولین پرتاب مداری ژاپن در سال ۲۰۲۲ طبق برنامه پیش نرفت. یک موشک اپسیلون ژاپنی روز سه‌شنبه در ساعت ۲۰:۵۰ به وقت منطقه زمانی شرقی(۰۴:۲۰ بامداد چهارشنبه) از مرکز فضایی اوچینورا(Uchinoura) تحت عنوان ماموریت "نمایش فناوری ماهواره نوآورانه ۳" به فضا پرتاب شد.

همه‌ چیز در ابتدا به آرامی پیش رفت. دو مرحله اول این موشک طبق گفته‌های مفسران پخش اینترنتی که توسط آژانس اکتشافات هوافضای ژاپن(JAXA) ارائه شده بود، به درستی کار خود را انجام دادند.

اما به نظر می‌رسد مشکل در زمان آغاز به کار مرحله سوم موشک به وجود آمد. رسانه ژاپنی "NHK" گزارش می‌دهد که به دلیل بروز این مشکل، کنترل‌کننده‌های ماموریت، سیستم پایان پرواز اپسیلون را فعال کردند و موشک منهدم شد.

این رسانه ژاپنی سه‌شنبه شب نوشت که آژانس فضایی ژاپن در حال بررسی علت دقیق مشکل است.

ماهواره‌ای‌ که قرار بود روز سه‌شنبه به مدار برسد، "RAISE ۳" نام داشت و یک محموله ۲۴۰ پوندی(۱۱۰ کیلوگرمی) حاوی هفت آزمایش قرار بود همراه آن به مدار برسد.

این محموله‌ شامل دو پیشران آزمایشی بود که یکی از آنها برای استفاده از آب به عنوان سوخت طراحی شده بود. یک فناوری بازگرداندن ماهواره به مدار زمین به نام "drag sail"، یک ساختار مولد نیرو که قابل استقرار در فضا است و می‌تواند به عنوان یک آنتن نیز عمل کند، فناوری‌های مخابرات، یک گیرنده نرم افزاری با سرعت بالا و یک واحد پردازش گرافیکی تجاری نیز در این موشک قرار داشتند.

پنج تاسواره کوچک نیز سوار بر اپسیلون به پرواز درآمدند.

این ماموریت ششمین ماموریت کلی برای اپسیلون ۷۸ فوتی(۲۴ متری) و اولین شکست آن بود. این موشک ژاپنی پنج پرواز موفقیت آمیز در تاریخ‌های سپتامبر ۲۰۱۳، دسامبر ۲۰۱۶، ژانویه ۲۰۱۸، ژانویه ۲۰۱۹ و نوامبر ۲۰۲۱ داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha