• چهارشنبه / ۲۰ مهر ۱۴۰۱ / ۱۶:۲۲
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1401072010785

استاد حوزه و دانشگاه:

کم کاری زیادی در شناساندن اصل انقلاب به نسل جوان شده است

کم کاری زیادی در شناساندن اصل انقلاب به نسل جوان شده است

ایسنا/قم مدیر اندیشکده مطالعات انقلاب اسلامی بر لزوم توسعه جهاد تبیین در عرصه های مختلف تاکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین مهاجر نیا امروز بیست مهرماه در جمع خبرنگاران قم در موسسه آموزش عالی طلوع مهر گفت: انقلاب اسلامی یک نظریه و ایده جهانی بود که از روز اول روی بنیان های دین الهی و جامع اسلام بنا شد.

وی افزود: منادیان انقلاب اسلامی بزرگانی بودند که جامعه از منزجر از طاغوت رابا نور انقلاب اسلامی آشنا کردند و همین دعوت و آشنا شدن با این معارف الهی بود که باعث شد انقلاب در همان سالهای اول به تحولات شگرفی در انسانی و انسان شناختی دست بزند و شهدای گرانقدر و جانبازان و رزمندگان و مردان الهی را در بستر این جامعه تربیت کند.

مدیر اندیشکده مطالعات انقلاب اسلامی قم بیان کرد: پس از انقلاب این مدل و الگو باید متناسب با رشد اجتماعی و دگرگونی هایی که در جامعه شکل می گرفت به اشکال مختلف نهادینه سازی می شد. در واقعا آینده شناسی در اینجا به کمک می آید که با نگاه کردن به گذشته و حال، به دنبال اصلاح امور در آینده باشیم ولی قطعا در گذشته آنگونه که باید و شاید در این عرصه کار نشده است.

وی افزود: اگر امروز جوان و نوجوان نسل امروز از آنچه انقلاب برای این کشور به ثمر رساند چیزی نمی داند به دلیل ضعف مفرط ما در بیان محتوای انقلاب است ولی متاسفانه آنها تنها چیزی که به چشم دیده اند، گرانی ها و مشکلات عدیده ای است که بسیاری از اصلا ارتباطی به ذات انقلاب ندارد و در یک سری بسترهای دیگر شکل گرفته است ولی متاسفانه ولی انقلاب به خوبی برای جوانان بیان نشود چنین اتفاقاتی رخ می دهد.

وی گفت: این موسسه به دنبال شکل دادن به آن چیزی است که امروز به یک مشکل مبدل شده است. شناخت انقلاب و جایگاه عظیم آن و شناخت ابواب مختلف توفیق و یپروزی و موفقیت آن در عرصه های مختلف نیازمند بازشناسی دقیق و علمی این مسایل است که قطعا باید تجدید نظر جدی در این زمینه صورت گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha