• پنجشنبه / ۲۱ مهر ۱۴۰۱ / ۱۲:۳۰
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401072111070
  • منبع : نمایندگی سمنان

معاون استاندار سمنان تاکید کرد:

تعمیم طرح مهارت‌آموزی دانشجویان دانشگاه سمنان به دیگر مراکز دانشگاهی استان

تعمیم طرح مهارت‌آموزی دانشجویان دانشگاه سمنان به دیگر مراکز دانشگاهی استان
عکس تزئینی ست

ایسنا/سمنان سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان با اشاره به اجرای طرح مهارت‌آموزی دانشجویان در دانشگاه سمنان خواستار برگزاری این دوره‌ها در تمامی مراکز دانشگاهی استان با هدف مهارت‌آموزی بیشتر به دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی تاکید کرد.

محمدرضا صادقی در هفتمین جلسه شورای مهارت استان سمنان اظهار کرد: دستگاه‌ها و مسوولان حوزه مهارت‌آموزی و آموزش و کارآفرینی، مهارت‌آموزی در زمینه ارزهای نوپدید، فناوری اطلاعات، اقتصاد دیجیتال و اینترنت اشیا را بیش از پیش در برنامه‌های خود بگنجانند.

وی با بیان اینکه مهارت بیش‌از آنکه کمی باشد کیفی و از جنس توانستن است گفت: خروجی جلسات شورای مهارت باید منجر به اهتمام ویژه و حصول نتیجه مؤثر در امر مهارت‌آموزی استان شود و بر این اساس در این جلسات باید مهارت آموزی واقعی که افزایش بهره‌وری را به دنبال دارد، بیش از پیش مورد توجه صنعت و دانشگاه و سایر دستگاه‌های ذیربط قرار گیرد.

صادقی از فقدان مهارت به عنوان مهمترین دغدغه شورای اشتغال نام برد و تصریح کرد: قبل از آنالیز بیکاری باید به موضوع مهارت بپردازیم زیرا در حال حاضر واحدهای صنعتی و تولیدی نیاز فراوانی به نیروی انسانی متخصص و ماهر دارند که به ناچار از استان‌های دیگر تامین می‌شود و باید برای این موضوع چاره‌ای اندیشید.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان افزود: نهادها و دستگاه‌هایی نظیر زندان‌ها، نیروی انتظامی، ستاد کل نیروهای مسلح و کمیته امداد که به اهمیت مهارت‌آموزی واقف بودند، بعد از اجرای طرح‌های مرتبط با این حوزه، نتایج حاصل از آن را به خوبی مشاهده کردند.

صادقی با اشاره به اینکه امنیت دو پایه مهم دارد یکی بحث اقتصادی و معیشتی و دیگری بحث هویتی است تصریح کرد: بعد هویتی از طریق کانال‌های فرهنگی تامین می‌شود اما در بعد معیشت و اقتصاد باید برنامه‌ریزی کنیم . یکی از مهمترین راهکارها توجه به روزآمدسازی آموزش‌های فنی وحرفه‌ای و مهارتی است و ضروری است اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان، مهارت‌آموزی در زمینه ارزهای نوپدید، فناوری اطلاعات، اقتصاد دیجیتال و اینترنت اشیا را بیش از پیش در برنامه‌ریزی‌های خود بگنجاند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان با تمجید از توجه ویژه برخی مدیران کل به مهارت‌آموزی افزود: طرح مهارت‌آموزی دانشجویان که توسط دانشگاه سمنان با همکاری اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای در حال اجراست طرحی بسیار مطلوب و قابل اجرا در کلیه دانشگاه‌های است.

رئیس شورای مهارت استان با تاکید بر ضرورت تشکیل جلسات شورای مهارت شهرستان‌های استان با ریاست فرمانداران در هفته آتی، خاطرنشان کرد: موضوع مسابقات ملی مهارت مطالبه جدی ماست و لازم است آسیب‌شناسی لازم پیرامون این موضوع در شورای مهارت شهرستان، به عنوان دستورکار اصلی مد نظر قرار گیرد و برای برگزاری مرحله استانی نیز جلسه مستقلی بصورت استانی با سازمان مدیریت و برنانه‌ریزی برگزار گردد.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha