• جمعه / ۲۲ مهر ۱۴۰۱ / ۱۲:۴۳
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401072211529
  • خبرنگار : 50177

رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های لرستان:

استکبار نسبت به وحدت شیعه و سنی نگران هستند

استکبار نسبت به وحدت شیعه و سنی نگران هستند

ایسنا/لرستان رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های لرستان گفت: استکبار، استعمار و انگلیس خبیث نسبت به وحدت شیعه و سنی نگران هستند و معتقدند اگر امت اسلامی یکی شود جایی برای صهیونیسم غاصب، استکبار جنایتکار و استعمار پیر نخواهد بود.

 حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حبیب حاتمی کن‌کبود در گفت‌وگو با ایسنا با تبریک میلاد باسعادت ختمی‌مرتبت، پیامبر مهربانی حضرت محمد (ص) و هفته وحدت اظهار کرد: به عنوان کسی که بیش از ده سال است به عنوان راهیان ترغیب بین مذاهب با هدف تقویت وحدت بین امت اسلامی فعالیت دارم، معتقدم از جمله برکاتی که در این هفته وحدت که نامگذاری آن از خوش سلیقگی‌ نظام جمهوری اسلامی است این بوده که هر چه امت اسلامی به هم نزدیکتر شوند کید و دشمنی دشمنان جهان اسلام خنثی خواهد شد.

وی افزود: در تحقق این امر نقش علامه طریقین(علمای شیعه و سنی) مهم است.

رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های لرستان گفت: از جمله مهمترین اقشاری که می‌توانند در زمینه وحدت امت اسلامی و زندگی مسالمت‌آمیز در کنار هم شیعه و سنی نقش اساسی داشته باشند علمای طریقین هستند.

حاتمی کن‌کبود عنوان کرد: در این جا دست‌های پیدا و پنهان استکبار، استعمار و انگلیس خبیث را نمی‌شود نادیده گرفت؛ دست اینها آشکار شده که چقدر نسبت به وحدت شیعه و سنی حساسیت به خرج می‌دهند و نسبت به این مساله نگران هستند؛ چراکه معتقدند اگر امت اسلامی یکی شود جایی برای صهیونیسم غاصب، استکبار جنایتکار و استعمار پیر نخواهد بود.

وی بیان کرد: هرچقدر امت اسلامی باهم متحدتر باشند در عین حال ضمن توجه به نقاط اشتراکات هم و دوری از افتراقات، قطعا جهان اسلام برگ برنده‌ای در دست خواهد داشت.

رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های لرستان با تاکید براینکه در این میان رهبر فرزانه انقلاب با تمام توانش در راستای ایجاد این وحدت تلاش کنند، اضافه کرد: امیدوارم در این روزها و ایام که دشمن تلاش کرد  اهل سنت در مقابل تشییع قرار گیرد و البته این اقدامش ناکام ماند، نیاز به وحدت بیشتر است تا این اتحاد و انسجام مایه برکت برای جهان اسلام و کل بشریت باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha