• شنبه / ۲۳ مهر ۱۴۰۱ / ۱۶:۱۴
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401072312276
  • منبع : نمایندگی سمنان

رئیس انجمن اپیدمیولوژیست های کشور در شاهرود عنوان کرد:

درخواست رئیس انجمن اپیدمیولوژیست‌های ایران برای حمایت از مطالعات کوهورت در ایران

درخواست رئیس انجمن اپیدمیولوژیست‌های ایران برای حمایت از مطالعات کوهورت در ایران

ایسنا/سمنان رئیس انجمن اپیدمیولوژیست های کشور خواستار حمایت دولت و خصوصا وزارت بهداشت از مطالعات طولی و آینده نگر کوهورت در ایران شد.

دکتر فرید نجفی ۲۳مهرماه به مناسبت روز جهانی بینایی در سالن آموزش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود به اهمیت مطالعات طولی و آینده نگر در مطالعات کوهورت در ایران و جهان پرداخت و اظهار کرد: مطالعات طولی و آینده‌نگر، در سطح شواهد و تعیین مسیر طبیعی بیماری‌ها و تعیین دقیق بسیاری از شاخص‌هایی که ما در نظام سلامت به آنها نیاز داریم، نقش بسیار با اهمیتی دارند.

وی افزود: در بسیاری از کشورهای دنیا،کنسرسیوم‌های متعددی از کوهورت وجود دارد که به اهمیت مطالعات طولی و آینده نگر پرداخته و نقش‌های متعددی از شواهد را در جامعه علمی ایجاد کرده‌اند.

دکتر نجفی به شکل گیری حرکت های زیادی در طی سالیان گذشته در مطالعات طولی در خصوص کوهورت در ایران اشاره کرد و خواستار تداوم حمایت های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از این بخش شد.

رئیس انجمن اپیدمیولوژیست‌های کشور،با بیان اینکه نقش مطالعات کوهورت تنها در تولید مقاله علمی نیست ادامه داد: مطالعات کوهورت یکی از روش‌های مهم پژوهش در حوزه علوم پزشکی به شمار آورد که معمولاً هزینه‌بر و زمان‌بر هستند. برای توجیه سرمایه‌گذاری‌های انجام شده است.

وی بر ارزیابی و تدقیق بر روی مطالعات کوهورت, اثرات و دستاوردهای این پژوهش ها تاکید و اظهار کرد: سنجش اثر مطالعات کوهورت ایران از بُعد تولید و توسعه دانش است و امروز نتایج مطالعات هم‌گروهی چشم دانشگاه علوم پزشکی شاهرود به عنوان مرجع منطقه کشورهای مدیترانه شرقی (EMRO) معرفی شده است و این افتخار بزرگی است و نکته مهم این است که ما در کشور قدر این مطالعات را بدانیم و از آنها حمایت بکنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha