• یکشنبه / ۲۴ مهر ۱۴۰۱ / ۰۰:۳۳
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1401072412400
  • خبرنگار : 50228

پیروانی: استقلال خوزستان فوتبال با کیفیتی به نمایش می‌گذارد / جدول لیگ یک تغییر می‌کند

پیروانی: استقلال خوزستان فوتبال با کیفیتی به نمایش می‌گذارد / جدول لیگ یک تغییر می‌کند

ایسنا/خوزستان مدیرفنی تیم فوتبال استقلال خوزستان می گوید هشت تیم در لیگ یک برای صعود تلاش می‌کنند و از الان تیم‌های صعودکننده به لیگ برتر قابل پیش‌بینی نیستند و جدول فعلی لیگ یک تغییر می‌کند. 

امیرحسین پیروانی در گفت وگو با ایسنا درباره آخرین وضعیت تیم فوتبال استقلال خوزستان، اظهار کرد: استقلال تقریباً تیم جدیدی است که بیش از ۸۰ درصد بازیکنان آن جدید هستند و می‌طلبد هماهنگی بیشتری بین نفرات ایجاد شود. به جرأت می توانم بگویم تمام نتایج تساوی که داشته ایم به برد نزدیک بوده اند و برخی  تیم ها با خوش شانسی مقابل ما به تساوی رسیده اند و از طرفی نتایج تساوی ما واقعاً با بدشانسی بوده است.

وی ادامه داد: از نظر کیفی فوتبالی که ارائه می دهیم بسیار خوب است. تیمی هستیم که بارها موقعیت ایجاد می کنیم و برابر تیم های مدعی از نظر کیفی فوتبال خوبی ارائه داده ایم اما متأسفانه از نظر کمی و نتیجه به امتیازات مدنظر دست پیدا نکرده ایم.

مدیرفنی  تیم فوتبال استقلال خوزستان با اشاره به ضایع شدن حق این تیم در برخی بازی ها به واسطه نوع داوری ها، گفت: با تمام احترامی که برای قشر زحمتکش داوران قائل هستم اما در برخی بازی ها که به تساوی رسید ایم با اشتباه سهوی داور بوده است اما از آنجا که تیمی هستیم که فلسفه باشگاهمان به صورتی است که جدا از مسائل فنی به مسائل فرهنگی و اخلاقی نیز اهمیت می دهیم، کمتر بازی برای کسب نتیجه اقدام به هیاهو کرده ایم. بازی هایی بوده است که حتی داور به سود ما پنالتی نگرفته است اما نسبت به اشتباه سهوی داور واکنش چندانی نشان نداده ایم زیرا از صدر باشگاه گرفته تا کادر فنی بر این باور هستیم که باید در زمین تلاش کنیم و بعد از بازی علیه داور حرفی نزنیم.

وی افزود: همچنین بخشی از تساوی هایمان با کم دقتی مهاجمان و به دلیل بدشانسی هایمان رقم خورده است اما معتقدیم از نظر تاکتیکی در حال رسیدن به شرایط ایده آل هستیم. در محوطه جریمه خیلی خوب عمل می کنیم و در هر بازی بیش از ۱۰ موقعیت خوب خلق می کنیم اما بحث ذهنی و باوری نیز مطرح است که بازیکنانمان باید باورپذیر باشند که می توانند به موفقیت برسند. البته در این بخش  در حال کارکردن هستیم. 

مدیر فنی تیم فوتبال استقلال خوزستان خاطرنشان کرد: همچنین پیش بینی ما این نبود که در پایان هفته هشتم، ۱۰ امتیاز داشته باشیم اما خوشحالیم از نظر کیفی و فنی فوتبالی ارائه می دهیم که مورد تأیید خیلی از همکاران و دوستانمان است. تنها مشکل ما زدن ضربات آخر است و انشاءالله این مشکل از این هفته با تلاش بیشتر برطرف شود تا بتوانیم جایگاهمان را در جدول پیدا کنیم. البته تاکنون بیشتر بازی های ما با تیم های مدعی بوده است و هنوز با تیم های سیزدهم تا هجدهم جدول بازی نکرده ایم، هر چند معتقدیم در لیگ یک، بازی ساده وجود ندارد. به هر حال سعی می کنیم در ادامه حداکثر امتیازات را کسب کنیم و به امتیازات مدنظر برسیم. 

پیروانی با بیان اینکه بازیکنان استقلال خوزستان به بلوغ تاکتیکی نزدیک شده اند و فوتبال زیبایی به نمایش می گذارند، گفت: من در لیگ برتر هم کار کرده ام اما شرایط لیگ یک خیلی سخت است. زیرا نوع فوتبال برخی تیم ها مستقیم است که البته نمی توان ایرادی به تاکتیک سرمربیان تیم ها گرفت چون هر سرمربی تاکتیک خود را دارد. 

وی ادامه داد: «بهشت را به بها می دهند و به بهانه نمی دهند» و ما هم برای رسیدن  به موفقیت باید تلاش کنیم و ارزش آن را داشته باشیم. پس نباید دنبال بهانه باشیم و ما هم به دنبال بهانه نیستیم اما واقعیت این است که شرایط آب و هوایی اهواز روی عملکردمان تأثیرگذار بوده است و یکی، دو ماه پیش در دمای ۵۰ درجه اهواز تمرین و بازی می کردیم که واقعاً کیفیت تیم را پایین آورده بود. هر روز کارکردن در چنین شرایط آب و هوایی طاقت فرسا است. ضمن اینکه کیفیت زمین تمرینی مان چندان خوب نبود که البته اکنون خدا را شکر در حال بهتر شدن است. 

مدیر فنی تیم فوتبال استقلال خوزستان در ادامه بیان کرد: من به عنوان مدیر فنی اینجا هستم زیرا دوست خوبم آقای پورموسوی که انسان وارسته ای است از من خواست که در کنار استقلال خوزستان باشم و از این بابت است که در خصوص تاثیر شرایط آب و هوایی و کیفیت زمین در نوع نتیجه گیریمان صحبت می کنم و از طرفی معتقدم به مرور با بهترشدن شرایط آب و هوایی می توانیم شرایط بهتری را در روند نتیجه گیری استقلال خوزستان شاهد باشیم اما استقلال خوزستان با این تفکر وارد مسابقات شده است که به لیگ برتر صعود کند و من معتقدم اگر سوم شویم کار خاصی نکرده ایم زیرا تنها دو تیم به لیگ برتر صعود می کنند و بین تیم های سوم و هجدهم جدول تفاوتی نیست. پس در لیگ یک باید جزو تیم های صعود کننده باشیم تا موفقیت حساب شود.

وی تأکید کرد: امسال بیشتر تیم ها در لیگ یک سرمایه گذاری خوبی از نظر مالی و بازیکن داشته اند و امیدوارند که صعود کنند و باید بگویم لیگ یک مثل دو استقامت است و باید در سایه تیم ها حرکت کنی و فاصله ات زیاد نشود و بعد در لحظات آخر خود را به صعود نزدیک کنی. امسال هشت تیم با تمام وجود برای صعود کار و در سایه هم حرکت می کنند و به نظرم با دو، سه هفته خوب کارکردن و نتیجه گرفتن شکل جدول تغییر می کند.

پیروانی با بیان این که در لیگ یک بازی ها سخت و کیفیت زمین ها پایین است، افزود: تفاوت اهمیت به لیگ برتر به لیگ یک در ایران، مثل اهمیتی است که باشگاه ها به تیم بزرگسالان می دهند و اغلب به تیم های پایه اهمیت چندانی نمی دهند. معتقدم تفاوت نظارت به لیگ برتر و لیگ یک کاملاً قابل احساس است، در حالی که در فوتبال دنیا تفاوتی بین لیگ برتر و لیگ های دومشان وجود ندارد اما در ایران این تفاوت قابل حس است. در لیگ برتر باشگاه ها به داشتن زمین های باکیفیت و ورزشگاه های ایده آل ملزم می شوند اما لیگ یک رها شده است و در ورزشگاه هایی بازی می کنیم که زمین آنها حتی کیفیت تمرین را هم ندارد و اگر نماینده سازمان لیگ این زمین ها را ببیند به نظرم آن را برای برگزاری تمرین تیم ها تأیید نخواهد کرد اما متأسفانه در همین زمین ها بازی های رسمی برگزار می شود.

مدیر فنی تیم فوتبال استقلال خوزستان ادامه داد: لیگ یک باید با تمهیدات و نگاه بهتری برگزار شود اما در حال حاضر این لیگ کیفیت لازم را ندارد و واقعاً نیازمند نگاه ویژه تری از سوی مسئولان مربوطه است البته تیم هایی را هم داریم که از نظر امکانات، شرایط خوبی دارند که البته تعداد آنها انگشت شمار است.

وی در ادامه در پاسخ به این سؤال که به نظر می رسد با توجه به اینکه گفته می شود استقلال خوزستان امسال در یارگیری موفق بوده و برای صعود به لیگ برتر بسته شده است، این موضوع فشار مضاعفی به بازیکنان و کادر فنی وارد کرده است، گفت: قطعاً به همین صورت است. این موضوع از دو منظر قابل بررسی است؛ وقتی عنوان می شود تیمی برای صعود بسته شده است می تواند از نظر بار روانی شرایط مثبتی به بازیکنان القا کند و با احساس غرور کار کنند زیرا می دانند در جایگاهی قرار گرفته اند که اسم شان باعث صعود تیم به لیگ برتر می شود و از طرف دیگر همین موضوع باعث می شود حریفان تهییج شوند و در مقابل آن تیم خیلی با روحیه و حس خاص بازی کنند و ممکن است آن تیم دچار مشکل شود. البته تیم ما از نظر فنی و تاکتیکی روی زمین خیلی خوب بازی می کند اما گاهی همان طور که اشاره داشتم برخی شرایط دست به دست هم می دهد که نتایج لازم رقم نخورد اما انشاءالله با تمهیداتی که آقای پورموسوی و کادر فنی دارند معضلی که به آن اشاره داشتم کم کم برطرف می شود. ما بازیکنان بزرگ و بسیار خوب از نظر شخصیتی داریم و قطعاً به ما کمک می کنند تا در بازی های آینده بردهایمان شروع شود. خوشبختانه از نظر دفاعی خیلی ایده آل هستیم و اگر در فاز حمله هم در زدن ضربات آخر بهتر کار کنیم، انشاءالله زحماتمان به ثمر خواهد نشست. جا دارد از زحمات آقای علی محمدی رئیس شرکت گروه ملی و همچنین مدیرعامل باشگاه و اعضای هیات مدیره تشکر کنم. ما یک تیم بسیار باشخصیت هستیم و انشاءالله با صعود به لیگ برتر جواب محبت دوستان را بدهیم. 

پیروانی در پاسخ به این سؤال که با توجه به صدرنشینی شمس آذر و دومی فجرسپاسی تا این هفته از رقابت ها، آیا از الان تیم های صعود کننده به لیگ برتر قابل تشخیص هستند؟ گفت: اصلاً تیم های صعودکننده قابل حدس نیستند و پیش بینی واقعاً سخت است زیرا تیم های لیگ یک در حال حاضر به هم خیلی نزدیک هستند و سه، چهار امتیاز فاصله تیمی نمی تواند برای تیم ها حاشیه امنیت خوبی ایجاد کند. قطعاً در دور برگشت بازی ها خیلی تأثیرگزارتر هستند و تیم هایی موفق می شوند که در نقل و انتقالات بهتر تقویت شوند و دور برگشت را بهتر شروع کنند و مطمئناً در ادامه لیگ تغییرات زیادی را شاهد خواهیم بود و جدول تغییر می‌کند. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha