• یکشنبه / ۲۴ مهر ۱۴۰۱ / ۱۰:۳۲
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1401072412608

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

حوزه‌های علمیه باعث ماندگاری دین می‌شود

حوزه‌های علمیه باعث ماندگاری دین می‌شود

ایسنا/خراسان شمالی نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: ما برای دین‌داری محتاج به حوزه‌های علمیه هستیم و همین امر موجب ماندگاری دین‌ می‌شود.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام رضا نوری نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز ۲۴ مهرماه در آیین افتتاح مدرسه علمیه امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) در بجنورد، با اشاره به اینکه ما برای دین‌داری محتاج به حوزه‌های علمیه هستیم و همین امر موجب ماندگاری دین‌ می‌شود، اظهار کرد: ما امروز اعتقادات، اسلام و... را مرهون زحمات حوزه‌های علمیه هستیم و باید قدرِ این نعمت را بدانیم.

وی با بیان اینکه در سفر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی برخی از شهرستان‌های استان فاقد حوزه علمیه بودند، افزود: در حال حاضر تمام شهرستان‌ها دارای حوزه علمیه برادران و ۹۰ درصد شهرستان‌ها دارای حوزه علمیه خواهران هستند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه قریب به هزار طلبه برادر در حوزه‌های علمیه استان در حال تحصیل هستند، اضافه کرد: در بخش خواهران نیز ۷۰۰ نفر در حوزه‌های علمیه خراسان شمالی در حال تحصیل هستند.

امام جمعه بجنورد با تأکید براینکه در توسعه حوزه‌های علمیه خراسان شمالی شاهد رشد کمی و کیفی هستیم، تصریح کرد: تا پایه ۱۰، مشکلی وجود ندارد و می‌توانیم جوابگوی نیاز استان باشیم.

وی با تأکید براینکه نیروهای مسلح نمی‌توانند کار فرهنگی انجام دهند، بیان کرد: در انجامِ کارِ فرهنگی باید از ظرفیت‌ طلبه‌های توانمند بهره‌مند شویم و حوزه‌های علمیه در انجام کارهای فرهنگی باید پیشرو باشد.

لزوم تقویت ارتباط دانشگاه و حوزه علمیه در خراسان شمالی

استاندار خراسان شمالی نیز در این آیین گفت: برقراری ارتباط قوی دانشگاه‌ها با حوزه‌های علمیه امری ضروری است زیرا موجبات آرامش بشریت را فراهم می‌کند.

محمد رضا حسین‌نژاد اظهار کرد: حوزه های علمیه مسئول تقویت انسان های لایق است لذا برقراری ارتباط قوی دانشگاه ها با حوزه های علمیه امری ضروری است زیرا موجبات آرامش بشریت را فراهم می کند.

حسین نژاد با بیان اینکه تنها راه نجات و رهایی بشر، فرا گرفتن علوم دینی است، افزود: در مقابل استراتژی انتخاب شده دشمنان باید همیشه آمادگی کافی هم داشته باشیم و این آمادگی در فرا گرفتن علوم قرآنی و دینی است.

وی تصریح کرد: سفر مقام معظم رهبری به استان برکات بسیاری در ابعاد مختلف داشته اما افتتاح حوزه علمیه امام خامنه ای که یک مکان مهم برای تبیین استراتژی های مهم دشمنان و سپر دفاعی در مقابل دشمنان است را باید به فال نیک گرفت زیرا از این طریق تمام هجمه های وارد شده به فرزندان خود را می توان خنثی کرد.

حسین نژاد مجهز بودن به علوم دینی و قرآنی را بسیار مهم دانست و گفت: کسانی که به سپر دفاعی علم و معرفت قرآنی و دینی مجهز بودند آثار ماندگاری را از خود به جای گذاشته اند و حوزه های علمیه به خوبی می توانند این نقش را زنده نگه‌دارند و احیا کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha