• یکشنبه / ۲۴ مهر ۱۴۰۱ / ۱۱:۲۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1401072412674
  • خبرنگار : 71496

ائتلاف فتح: کابینه السودانی پرونده ترور ابومهدی المهندس را پیگیری می‌کند

ائتلاف فتح: کابینه السودانی پرونده ترور ابومهدی المهندس را پیگیری می‌کند

یکی از اعضای ائتلاف فتح عراق تاکید کرد که کابینه جدید راه کابینه عبدالمهدی را ادامه خواهد داد و پرونده ترور معاون رئیس هیئت حشد شعبی را پیگیری خواهد کرد، همچنین یکی از رهبران این ائتلاف اعلام کرد، محمد شیاع السودانی به دلیل حمایت گسترده فراکسیون‌ها و احزاب، قصد دارد سریعا کابینه خود را تشکیل دهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز عراق، حامد الموسوی، عضو ائتلاف فتح اظهار کرد: کابینه محمد شیاع السودانی کارهایی را که کابینه عادل عبد المهدی انجام داد، تکمیل خواهد کرد و کابینه جدید پرونده ترور ابومهدی المهندس، معاون رئیس هیئت حشد شعبی را از طریق دستگاه قضایی آمریکا پیگیری خواهد کرد.

الموسوی گفت: درگیری میان گروه‌های سیاسی به اتهام‌زنی‌های متقابل تبدیل شد و چارچوب هماهنگی (شیعیان عراق) از طریق قانون اساسی و قوانین کشور، کابینه را شکل داد.

این عضو ائتلاف فتح عراق با اشاره به اینکه جامعه بین‌الملل حامی کابینه جدید است، گفت: کابینه السودانی فوق‌العاده خواهد بود و دوره آن هرچقدر که باشد، یک دولت دستاورد خواهد بود.

او افزود: کابینه السودانی دستاوردهای کابینه عبدالمهدی از جمله توافقنامه‌ها را با هدف بیرون آمدن از زیر چتر آمریکا و یافتن منابع مالی دیگری بجز نفت تکمیل خواهد کرد.

الموسوی درباره انتخابات زودهنگام نیز گفت: انتخابات زودهنگام بر اساس رویه‌های کمیسیون عالی انتخابات اداره خواهد شد و قانون جدید انتخابات، تاریخ آن را تعیین خواهد کرد.  

عائد الهلالی، از رهبران ائتلاف فتح نیز اظهار کرد: السودانی به دلیل حمایت بزرگی که از سوی تمامی فراکسیون‌ها و احزاب دریافت می‌کند، قصد دارد کابینه خود را به سرعت تشکیل دهد.

الهلالی در ادامه گفت: همه حامی السودانی و تلاش‌ها برای تشکیل کابینه هستند و علاوه بر آن، همانگون که در پیام‌های تبریک مشخص شد، حمایت بین‌المللی آشکاری از السودانی وجود دارد.

این رهبر ائتلاف فتح عراق افزود: کابینه آتی دولت خدمات خواهد بود و با مشارکت همه خواهد بود و  همه از السودانی حمایت خواهند کرد، این موفقیت برای تمامی گروه‌ها و احزاب شرکت‌کننده در کابینه خواهد بود و نه فقط برای السودانی.

پس از یک سال بحران سیاسی پیچیده در عراق در نهایت در جلسه پنج‌شنبه پارلمان این کشور بعد از آنکه عبداللطیف رشید توانست آراء نمایندگان را برای تصدی پست ریاست جمهوری عراق کسب کند، وی محمد شیاع السودانی را مامور به تشکیل کابینه عراق کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha