• یکشنبه / ۲۴ مهر ۱۴۰۱ / ۱۲:۰۹
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1401072412734
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

رئیس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد معرفی شد

رئیس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد معرفی شد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد طی مراسمی با حضور معاون وزیر علوم و مسئولان استانی، رئیس جدید پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد معرفی شد

بهادر کرمی، رئیس دانشگاه یاسوج در این مراسم گفت: مقام معظم رهبری بر تولید علم بدون وابستگی و تولیدی که پایدار باشد تاکید کرده اند و ما باید به این نقطه از علم برسیم. ما در این راه تازه کار هستیم اما اگر ما می توانیم جزو کشورهای تولیدکننده واکسن باشیم و می توانیم موشک های کنترل کننده را تولید کنیم، نشان داده ایم که توان علمی داریم و می توانیم بیشتر پای کار باشیم و از پژوهشگران خود حمایت کنیم.

وی افزود: افتخار می کنیم که هر دو رئیس پیشین و جدید پارک علم و فناوری استان عضو هیئت علمی دانشگاه یاسوج و جوان و تازه نفس هستند. از آقای دکتر هاشمی رئیس پیشین در دانشگاه استفاده خواهیم کرد، آقای دکتر فرزین نیز به عنوان رئیس جدید پارک منشأ خدمات در حوزه تخصصی خود خواهند بود.

سید شمس الدین هاشمی، رئیس سابق پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: سال ۸۵ پارک علم و فناوری مصوب شد ولی چیزی که سال ۹۶ به من تحویل داده شد یک پوشه بود، رسانه ها وجود پارک علم و فناوری را زیر سوال می بردند، پارک فقط در حد یک بنر بود که خود ما نصب کرده بودیم، ما با هیچ حقوق و مکانی کار خود را شروع کردیم.

وی افزود: بدون امکانات هم می شود کار کرد حتی با یک بنر، افرادی بدون یک ریال حقوق در یک اتاق کار می کردیم برای اینکه پارک علم و فناوری پا بگیرد.

هاشمی اظهارکرد: خوشحال و خوش وقتیم که زمانی ما تنها برای به رسمیت شناختن پارک تلاش می کردیم، اما هم اکنون واقعا پارک مطالبات بیشتری برای ایجاد زیرساخت های خود پیدا کرده است.

رئیس سابق پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: از ابتدا تلاش زیادی برای فرهنگ سازی در خصوص فعالیت و کار پارک علم و فناوری صورت گرفت، و پس از آن جلسات و کارگاه های ما با بیش از ۱۰۰ نفر برگزار می شد.

وی با بیان اینکه سعی کردیم از ظرفیت های خاموش دولت استفاده کنیم، گفت: بدون هیچ هزینه و اعتباری، با مشارکت دستگاه های اجرایی ساختمان های بلااستفاده را استفاده کردیم. چون پارک بودجه ای نداشت.

هاشمی با اشاره به تعداد کم پرسنل تخصصی پارک علم و فناوری استان، افزود: نامه نگاری های زیادی انجام گرفت تا بتوانیم نیروهای تخصصی را در پارک جذب کنیم ولی فایده ای نداشت و با ۲۰ نیروی منابع انسانی تخصصی در سال ۹۸ رتبه برتر در جشنواره شهید رجایی را کسب کردیم.

رئیس سابق پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد اظهارکرد:  شرکت های مستعد دانش بنیان شدن داریم که امیدواریم سخنان مقام معظم رهبری اجرا شود و دانش بنیان های ما در استان دوبرابر شوند.

هاشمی گفت: مرکز آفتابگردان و دیگر مراکز ما با کمک خیرین تا حدودی ساخته شد و نیاز است که از این ظرفیت باز هم استفاده شود تا مراکز نیمه ساز پارک به مرحله افتتاح برسند.

وی بیان کرد: امروز باید به دنبال گرفتن امتیازات بیشتر باشیم، باید به دنبال این یاشیم که صدای همه را بشنویم، مشکلات فناوران را حل کنیم، مشکلاتی که در کشور پیش آمده آسیب های فراوانی را برای کسب و کارهای نوین ایجاد کرده است.

علی خیرالدین، معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم ضمن تشکر از رئیس سابق پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: راه اندازی بسیار سخت تر از مراحل بعدی کار است، از آقای دکتر هاشمی به دلیل مسئولیتی که داشتند تشکر می کنم، همچنین به این دلیل که در انتهای کار صبوری کردند، خود ایشان برای جابجایی خود بارها پیگیری کردند.

وی افزود: یکی از مشکلات پارک علم و فناوری کمبود اراضی است، انتظار هست که همگی در ایجاد زیرساخت و تامین اراضی تلاش کنند تا مشکل پارک حل شود.

خیرالدین اظهارکرد: در تمامی شهرستان ها باید مرکز رشد ایجاد شود، در این استان تنها دو مرکز رشد وجود دارد و انتظار هست که استاندار و مسئولان در این خصوص تلاش کنند.
معاون وزیر علوم خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات ما کمبود نیروی متخصص است، تعداد ۱۸ نیروی متخصص پارک استان، بسیار کم است که ما نمی توانیم با این تعداد به اهداف خود برسیم.

خیرالدین تصریح کرد: یکی از مصوبات در آیین نامه حمایت از تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین، بکارگیری ۳۰۰ نیروی متخصص در حوزه فناوری است که تعدادی از این نیروها برای پارک علم و فناوری خواهد بود.

وی ادامه داد: دکتر فرزین اعتقاد ما این است که وظیفه رئیس پارک تعامل با دستگاه های اجرایی، مسئولان استانی و شرکت های دانش بنیان و خلاق و واحدهای فناور است. در استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه های مختلف کشاورزی، صنایع غذایی، دارو و غذا، امنیت غذایی فعالیت های دانش بنیان وجود دارد، انتظار هست دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی را با همکاری جهاد کشاورزی ایجاد کنید. به کمک شهرک صنعتی شهرک فناوری را ایجاد کنید، با دانشگاه آزاد، پیام نور و فنی حرفه ای تعامل داشته باشید. دانشگاه یاسوج به سمت ایجاد پردیس علم و فناوری دانشگاهی برود که تا چندین سال بعد مجوز پارک علم و فناوری دانشگاه را بتوانید اخذ کنید.

معاون وزیر علوم عنوان کرد: یکی از مشکلات واحدهای فناور محل استقرار است، این واحدها جایی را ندارند که بتوانند در آنجا استقرار پیدا کنند و فعالیت های دانش بنیان خود را بی دغدغه انجام دهند، یکی دیگر از مشکلات نقدینگی و حمایت مالی است.

خیرالدین از میزان اعتبار صندوق پژوهش و فناوری استان تعجب کرده و ضمن خنده ای این میزان را تنها برای حمایت از یک شرکت دانش بنیان کافی دانست و گفت: توصیه می کنیم مسئولان استانی صندوق پژوهش و فناوری را تقویت کنند، سه میلیارد تومان بودجه ای که در صندوق استان وجود دارد،  کمترین اعتبار در بین صندوق های کشوری است، و تنها برای حمایت از یک شرکت دانش بنیان کافی است. ما در شهرها و استان های دیگر اعتبارات ۳۰، ۵۰ و حتی ۱۰۰ میلیارد تومان را داریم.

خیرالدین بیان کرد: ماده ۳۴ ضوابط اجرایی بوده استان ها را مکلف کرده که ۱۰ درصد تملک دارایی استان را در طرح های دانش بنیان هزینه کنند.

محسن فرزین، رئیس جدید پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این مراسم گفت: شعار امسال که از زبان مقام معظم رهبری به عنوان سال تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین شنیده شد، قاعدتا بیش از سایر نهادها و دستگاه ها وظیفه سنگینی به پارک علم و فناوری محول شد.

وی افزود: رسالت اصلی پارک علم و فناوری ایجاد بستری برای شکوفایی، شناسایی، پرورش استعدادهای نابی است که در کشور و در استان وجود دارد.

فرزین اظهارکرد: از ابتدای حضور در پارک علم و فناوری با روحیه جهادی کار را شروع کردم که نام جهاد سازندگی را روی آن می گذارم.

رئیس جدید پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد از وزیر علوم آقای زلفی گل، معاون وزیر علوم آقای خیرالدین، نمایندگان بویراحمد، دنا و مارگون و گچساران و باشت، مسئولان استانی و روسای دانشگاه و اساتید دانشگاه و دیگر مسئولان استانی تقدیر و تشکر کرد.

رئیس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد معرفی شد

رئیس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد معرفی شد

رئیس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد معرفی شد

رئیس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد معرفی شد

رئیس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد معرفی شد

رئیس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد معرفی شد

گفتنی است که در پایان این مراسم که با حضور دکتر خیرالدین معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، رئیس دانشگاه یاسوج، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، رئیس جهاددانشگاهی و رئیس بنیاد نخبگان استان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در سالن کنفرانس دانشکده منابع طبیعی دانشگاه یاسوج برگزار شد، از خدمات شمس‌الدین هاشمی مدیر سابق که از ۲۳ آبان سال ۹۶ منصوب شده بود، قدردانی و محسن فرزین به عنوان رئیس پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد معرفی شد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha