• یکشنبه / ۲۴ مهر ۱۴۰۱ / ۱۳:۱۴
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1401072412842
  • خبرنگار : 30188

خرید سرور در ایران

خرید سرور در ایران

خرید سرور از شتابان هاست اولین نیاز یک کسب و کار ایرانی برای ورود به دنیای اینترنت است. اگر بخواهیم به زبان ساده بگوییم، بدون سرورها در کل اینترنتی وجود نخواهد داشت که بتوانیم به آن وصل شویم و کسب و کارمان را راه‌اندازی کنیم.

به گزارش ایسنا به نقل از شتابان هاست، در واقع این ابر کامپیوترها هستند که به ما امکان اتصال به دنیای کامپیوتری و مجازی را می‌دهند. بحث اصلی این محتوا آموزش خرید سرور است، اینکه آنها چه کاری انجام می‌دهند و برای خرید سرور باید به چه نکاتی توجه داشته باشیم.

سرورها و کاری که انجام می‌دهند

به زبان ساده، سرور (Server) به کامپیوترهایی گفته می‌شود که به درخواست­‌های مختلفی که از سمت هاست و اجزای مختلف شبکه ارسال می‌شوند، پاسخ می‌دهد. طرف ارسال کننده درخواست نیز ما کلاینت (client) ها هستیم که از اینترنت استفاده می‌کنیم.

برای مثال، زمانی که ما نام گوگل را در مرورگرمان سرچ می­‌کنیم، درخواست خودمان برای بارگذاری سایت را به سرورهای گوگل می‌فرستیم و آنها با نمایش سایت به درخواستمان پاسخ می‌­دهند. البته خرید سرور برای کارهای مختلفی انجام می‌شود که می‌توان به کنترل دسترسی شبکه، ارسال و دریافت ایمیل‌ها و میزبانی سایت اشاره کرد.

به این ترتیب واضح است که اگر سرور اختصاصی یا مجازی یک مجموعه از کار بیافتد استفاده از خدمات اینترنتی آن ممکن نیست. به همین دلیل است که Server می­‌بایست بصورت 24 ساعته به فعالیت خود ادامه دهد.

آیا هر کامپیوتری سرور می‌شود؟

یکی از سوالات رایج کاربران شبکه این است که آیا می­‌توانند کامپیوتر خودشان را تبدیل به یک سرور کنند یا خیر؟ که جواب این سوال بستگی به نیاز شما از شبکه و سرورتان دارد.

پیش از این با توجه به سطح پایین تکنولوژی و خدمات شبکه، رایج بود که بسیاری از شبکه­‌ها توسط یک سرور اختصاصی که یکی از کامپیوترهای آن مجموعه بود میزبانی می‌شدند؛ اما امروزه با توجه به سطح بالای درخواست­‌هایی که به سمت سرورها می‌رود، امکاناتی که برای مدیریت آنها نیاز است و قیمت خرید سرور اختصاصی، استفاده از سرورهای مجازی جایگزین بسیار خوبی برای این نوع سرویس‌دهی می‌باشند.

بنابراین اگر تجهیزات و سخت افزار لازم برای مدیریت وب سایت و اپلیکیشن خود را دارید، بله، کامپیوتر شما هم می‌تواند یک سرور باشد!

وب سایت شرکت خدمات هاستینگ شتابان هاست برای خرید سرور در ایران: www.shetabanhost.com

سرور مجازی و سرور اختصاصی

سرورهایی که برای مدیریت شبکه‌ها استفاده می‌شوند اغلب در دو نوع اختصاصی و مجازی به فروش می‌رسند.

در ادامه توضیحات هر مورد را به همراه مزایا و معایب‌شان مشاهده می‌کنید.

سرور اختصاصی

سرورهای فیزیکی که به آنها سرورهای اختصاصی هم گفته می‌شود، در واقع کامپیوترهایی هستند که  پیش­‌تر معرفی کردیم. کامپیوترهایی قدرتمند به همراه منابع رم، سی پی یو، هارد و سخت‌افزارهای با کیفیت که تماما در اختیار شماست تا ویژگی­‌های آن را از نوع سیستم عامل گرفته تا پنل مدیریتی و   کانفیگ­‌های تخصصی‌تر شخصی­‌سازی کنید.

از دیگر مزایای خرید سرور واقعی یا فیزیکی می‌توان به امنیت بالای دیتا و اطلاعات اشاره کرد. از آنجایی که صفر تا صد تنظیمات سرور با شماست، می‌توانید انواع پروتکل­‌های امنیتی را برای مدیریت داده‌ها بکار بگیرید.

از طرف دیگر بزرگترین نقطه ضعف سرورهای اختصاصی قیمت آنهاست. امکانات وسیعی که شاید فراتر از نیاز کاربر باشند، در ازای سخت‌افزارهای با کیفیتی ارائه می‌شوند که هزینه استفاده از آنها برای یک کسب و کار کوچک تا متوسط مقرون به صرفه نیست.

سرور مجازی

برخلاف سرور فیزیکی، با خرید سرور مجازی ما صاحب کامپیوتر نمی‌شویم، بلکه با استفاده از روش­‌های مجازی سازی، بخشی از یک سرور فیزیکی را به همراه منابع سی پی یو و حافظه را در اختیار گرفته و اجاره کرده‌­ایم.

سرورهای مجازی امروزه تقریبا در تمام مشاغل کوچک و متوسط جایگزین server اختصاصی شده‌اند، چرا که با صرف هزینه کمتر می‌توانند امکانات مشابه سرور اختصاصی را در اختیار کاربرشان بگذارند.

از جمله مزیت­‌های سرور مجازی این است که آنها به ما امکان خرید سرور خارج از کشور را می‌دهند. سرورهای خارج از کشور به دلیل مزایای مختلف مثل بالاتر بودن سرعت گزینه محبوبی بین کاربران هستند.

نکته مهم دیگر درباره خرید سرور مجازی این است که با تهیه آنها صاحب یک تیم پشتیبانی می­‌شوید که در صورت بروز مشکل یا داشتن سوال می‌توانید از آنها کمک بگیرید و نیازی به داشتن تخصص حرفه‌ای برای مدیریت سرور نداشته باشید.

از طرف دیگر باید بدانیم که با استفاده از این سرویس‌ها، اطلاعات ما در اختیار شرکت ارائه دهنده‌ی سرور می­‌باشد و ما کنترل کمتری روی اطلاعاتمان خواهیم داشت، ضمن اینکه فضایی که در اختیارمان قرار می‌گیرد محدودتر خواهد بود.

خرید سرور در ایران

خرید هاست در ایران و سرور از شتابان هاست

وجود اینترنت بدون استفاده از سرورها امکان‌پذیر نیست، چرا که سرورها عامل اصلی ارتباط ما با دنیای مجازی هستند و خرید سرور برای داشتن یک کسب و کار مجازی جزء اولویت‌ها به حساب می‌آید.

در مقاله‌ای که خواندید سعی کردیم به ساده‌ترین شکل سرور و کاربرد آن را به شما توضیح دهیم و دو نوع اصلی سرورها یعنی فیزیکی و مجازی را به همراه مزایا و معایب هر کدام به شما معرفی کردیم تا در هنگام خرید سرور از شتابان هاست، بهترین انتخاب را داشته باشید.

پیشنهاد ما به شما عزیزان این است که برای خرید سرور در ایران به وب سایت (https://shetabanhost.com) شتابان­هاست مراجعه کنید و یا با شماره (02491311031) با بخش مشاوران مشتریان شتابان هاست تماس بگیرید.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۵-۰۵ ۱۸:۴۲

پیشنهاد میکنم سرور اختصاصی رو تنها زمانی خریداری کنید که سرور مجازی دیگه جواب سایتتون رو نده

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۰۵ ۱۸:۴۳

هاست اشتراکی تا کی میتونه جواب سایت رو بده؟