• یکشنبه / ۲۴ مهر ۱۴۰۱ / ۱۵:۵۷
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1401072413013
  • خبرنگار : 71234

با تشریح جزییات لایحه افزایش حقوق

مفتح‌: افزایش حقوق‌ها از اول مهرماه اعمال می‌شود

مفتح‌: افزایش حقوق‌ها از اول مهرماه اعمال می‌شود

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در تشریح گزارش این کمیسیون درباره لایحه افزایش حقوق‌ها گفت: طبق مصوبه کمیسیون آموزش یک میلیون تومان به حقوق شاغلان و ۹۰۰ هزار تومان برای بازنشستگان اضافه می‌شود همچنین کمک هزینه معیشتی برای جانبازان و رزمندگان معسر پیش‌بینی شده است.

محمدمهدی مفتح در گفت‌وگو با ایسنا، در توضیح گزارش کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی درباره لایحه ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری گفت: دولت با توجه به شرایط اقتصادی کشور و افزایش قیمت‌ها لایحه‌ای را تقدیم مجلس کرد که تا حدودی افزایش قیمت‌ها جبران شود و به موجب آن حقوق کارمندان افزایش یابد.

وی ادامه داد: از طرف دیگر بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی چندی پیش افزایش حقوق داشتند اما این موضوع شامل بازنشستگان کشوری و لشکری نشد همه این شرایط باعث شد که دولت لایحه‌ای را تقدیم مجلس شورای اسلامی کند، این لایحه برای بررسی به کمیسیون برنامه ارجاع شد و امروز کلیات این لایحه در مجلس به تصویب رسید و قرار شده مجددا جزییات آن در کمیسیون مورد بررسی قرار گیرد.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی توضیح داد: طبق مصوبه کمیسیون برنامه و بودجه قرار شده ۳۰۰۰ امتیاز برای کارمندان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری اضافه شود و معادل ریالی آن امتیاز به کارمندان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت شود پس متناسب با آن حقوق کارمندان شاغل دولت افزایش پیدا می‌کند. همچنین ۲۱۰ امتیاز برای اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها اضافه می‌شود.

مفتح در ادامه گفت: در مورد حقوق بازنشستگان قرار شده که حقوق آنها ۹۰۰ هزار تومان زیاد شود براین اساس یک میلیون حقوق کارکنان شاغل دولت و ۹۰۰ هزار تومان حقوق بازنشستگان اضافه می‌شود که معادل هم است چون کارکنان مالیات می‌دهند و بازنشستگان مالیات پرداخت نمی‌کنند. همچنین برای کارمندان دولت مبالغی تحت عنوان کمک هزینه اولاد و عائله‌مندی هم در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد که در این گزارش پیش‌بینی شده که مستمری افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی ۳۰ درصد رشد داشته باشد برای جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر معادل پنج میلیون و ۶۰۰ هزار تومان کمک معیشتی پیش‌بینی شده است کمک معیشتی برای جانبازان زیر ۲۵ درصد و رزمندگان معسر ۴.۵ میلیون تومان پیش‌بینی شده است، این نشان می‌دهد که ما سعی کرده‌ایم که همه جامعه را در این لایحه در نظر بگیریم.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان این‌که این لایحه اصلاحیه‌ای به بودجه سال ۱۴۰۱ است، گفت: پیش‌بینی این است که بعد از تصویب این لایحه اجرای آن از اول مهرماه در نظر گرفته شود و این موضوع برای بودجه سال بعد هم استمرار داشته باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۷-۲۴ ۱۸:۰۸

مهر چه سالی

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۲۴ ۱۸:۳۸

خیلی ول خرجی نکنیین میترسم ورشکست بشین

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۲۴ ۱۸:۴۵

واقعا خجالت آوره با این تورم سرسام آور و این افزایش حقوقزپشیزوار فقط تاسف

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۲۴ ۱۸:۵۱

کاشکی همه نمایندگان مجلس واعضای هیات دولت این خبر ناامید کننده را نمی‌دادند بس است دیگر در این کشور ۹۰۰۰۰۰ تومان افزایش حقوق برای یک بازنشسته مفلوک شق القمر است که اینقدر در بوق و کرنا کرده‌اید یا میخواهید ضربه به اعصاب امثال من بیچاره بزنید؟

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۲۴ ۱۹:۱۳

مگه ما بازنشسته ها زن و بچه نداریم که حق غائله مندی شامل حال ما نمیشه بنده خودم دو تا بچه کوچک دارم خدا رو خوش میاد که حق غائله مندی به ما اضافه نشه...

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۲۴ ۱۹:۲۰

تا دیروز قرار بود از یک شهریور اعمال بشه الان شد مهر ....

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۲۴ ۱۹:۲۸

سلام افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی ۴۰درصد کجا و بازنشستگی کشوری ۱۵درصدکجا

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۲۴ ۱۹:۳۲

باسلام،یکماه عقب افتادگی چیشد،مگه دولت نگفته بودازشهریورلحاظ بشه،مجلس نماینده ملت،یانماینده دولت،اینم چکش کاری کردن،عجب نمایندگانی داریم ما،

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۲۴ ۱۹:۳۷

چرا اول مهرلایحه دولت ازاول شهریور بود یک ماه کم کردین این مجلس بجای کمک ازسروتهش میزنه

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۲۴ ۱۹:۴۰

هرکس میاد یک حرف میزنم انگار مغازه بقالی است یکی میگه ازاول شهریور اجرامیشه یکی میاد میگه ازاول مهر انگار ازجیب خودش میده

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۲۴ ۱۹:۵۱

به کارگران چیزی تعلق نمیگیره؟

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۲۴ ۱۹:۵۲

چرا وقتی کارمندان کشوری حقوقشون یک سوم حقوق تامین اجتماعی زیاد میشه این همه هم مخالف داره عدالت کجاست

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۲۴ ۲۰:۲۶

این چه لایحه ای هست فاصله حقوق بازنشستگان با شاغلین بسیار زیاد هست و بایستی در این لایحه فاصله کم میشد که به این امر مهم توجه نشده است

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۲۴ ۲۰:۵۱

دیروز گفتند از اول شهریور اجرای میشود امروز مهر شد ؟

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۲۵ ۰۷:۵۳

کارگران چی؟ انها عضو این جامعه نیستن

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۲۵ ۱۰:۰۰

حالا اکه یک مدت دیگه صبر وتحمل کنیم همین ناچیر را کلا" حذف میکنند ،اول شهریور و بعد یکهفته مهر، واقعا" تاسف باره.

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۲۵ ۱۰:۳۵

دیگه عاشق شدن ناز کشیدن فایده نداره نداره....

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۲۶ ۱۳:۵۶

ایا خودتون میتونید با این حقوق زندگی کنین مرگ خوبه برای همسایهش

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۲۶ ۲۲:۰۰

آیا افزایش در مهر ماه اعمال میشود

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۲۹ ۲۳:۱۴

حقوق مهر واریز شد چرا اضافه نشده بازنشته کشوری