• یکشنبه / ۲۴ مهر ۱۴۰۱ / ۱۷:۰۱
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1401072413065
  • خبرنگار : 71659

تظاهرات گسترده در فرانسه در اعتراض به گرانی و تورم

تظاهرات گسترده در فرانسه در اعتراض به گرانی و تورم

مردم فرانسه بعد از ظهر امروز در اعتراض به گرانی و افزایش قیمت‌ها دست به تظاهرات گسترده زدند.

به گزارش ایسنا، هزاران نفر از مردم فرانسه بعد از ظهر یکشنبه در اعتراض به گرانی کالاها و افزایش قیمت‌ها و تورم تظاهرات کردند.

این تظاهرات در حالی آغاز شده که کشور فرانسه هم‌اکنون شاهد اعتصابات کارمندان برخی از راکتورهای هسته‌ای شرکت "ای.دی.اف" فرانسه است و شاخه‌های اتحادیه‌های مختلف از جمله در بخش راه‌آهن و بخش خودروسازی فرانسه اعلام کرده‌اند روز سه‌شنبه‌ آینده در یک اعتصاب فراگیر شرکت خواهند کرد.

از سوی دیگر، شرکت توتال انرژیز فرانسه روز پنجشنبه پیشنهاد برگزاری مذاکرات بر سر دستمزد به‌ رغم اعتصابات جاری کارگران پالایشگاه‌ها را داد. این پیشنهاد کمتر از یک روز بعد از آن مطرح شد که دولت امانوئل ماکرون به این شرکت که به دلیل بالا رفتن قیمت‌های انرژی سودهای زیادی کسب کرده، گفت، به کارگرانش حقوق بیشتری پرداخت کند.

اعتصابات هفته‌های اخیر کارگران پالایشگاه‌های فرانسه منجر به کمبود سوخت در بسیاری از پمپ‌ بنزین‌های این کشور و تشکیل صف‌های طولانی خودروها در برابر پمپ‌ بنزین‌های فعال شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۷-۲۴ ۱۹:۴۷

اونوقت تظاهرات مردم کشور ما به خاطر وضعیت اقتصادی اغتشاشه نه؟!

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۲۴ ۲۰:۲۰

خداییش با چه رویی این چیزا رو پوشش میدید؟ اصلا حیران می‌کنید آدم رو. مخاطب رو چی فرض کردید؟ چند نفر کشته شدن؟ اینترنت قطع شد؟ رسانه ها از پوشش خبری منع شدن؟

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۲۵ ۰۷:۲۲

واقعا چرا عده ای در ایران که قبله آمال شان غربی ها هستند وبرای همه چیز غربی ها را الگو قرار می دهند در تجمعات خیابانی از غربی ها تبعیت نمی کنند واین همه به اموال عمومی و مردم خسارت می زنند

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۲۵ ۰۸:۱۹

احیانا فرانسه نگفته مردم آن کشور به تحریک ما به خیابان آمده اند؟