• دوشنبه / ۲۵ مهر ۱۴۰۱ / ۱۱:۳۶
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401072513439
  • خبرنگار : 50093

مدیر روابط عمومی فرودگاه مشهد خبر داد

افزایش ۱۴۰ درصدی تردد مسافران فرودگاه مشهد در شهریور ماه

افزایش ۱۴۰ درصدی تردد مسافران فرودگاه مشهد در شهریور ماه
عکس از آرشیو

ایسنا/خراسان رضوی مدیر روابط عمومی فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد از افزایش ۱۴۲ درصدی تردد مسافران این فرودگاه در شهریور ماه نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبر داد.

حسن جعفری در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص میزان جابه‌جایی مسافران فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد در شهریور ماه سال جاری اظهار کرد: در شهریور ماه سال جاری ۴۹۵۶ پرواز در فرودگاه مشهد انجام شده که نسبت به وضعیت مشابه در سال گذشته ۵۷ درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به جابه‌جایی ۶۹۳ هزار و ۲۷۰ مسافر در فرودگاه بین‌المللی مشهد در شهریور ماه گفت: از آنجایی که محدودیت ظرفیت ۶۰ درصدی ظرفیت پذیرش پروازها نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته لغو شده، جابه‌جایی مسافر نیز ۱۴۲ درصد افزایش داشته است.

مدیر روابط عمومی فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد در خصوص میزان پروازها و جابه‌جایی مسافران داخلی در شهریور ماه خاطرنشان کرد: ۳۹۹۶ پرواز داخلی در شهریور ماه نشست‌ و برخاست داشته که این رقم نسبت به شهریور ماه سال گذشته ۴۴ درصد رشد را نشان می‌دهد. همچنین ۵۵۹ هزار و ۵۶۱ مسافر در این مدت در فرودگاه مشهد جابه‌جا شده‌اند که نسبت به مدت زمان مشابه ۱۲۶ درصد افزایش داشته است.

رشد ۲۵۰ درصدی ورود گردشگران خارجی به مشهد

جعفری در رابطه با میزان پروازها و جابه‌جایی گردشگران خارجی عنوان کرد: در مجموع ۹۶۰ پرواز خارجی در شهریور ماه نشست و برخاست داشته که نسبت به وضعیت مشابه در سال گذشته ۱۵۳ درصد رشد داشته است. همچنین با جابه‌جایی ۱۳۳ هزار و ۷۰۹ گردشگر داخلی در فرودگاه مشهد، رشد ۲۴۷ درصدی جابه‌جایی گردشگران داخلی در این فرودگاه نسبت به شهریور ماه سال گذشته به ثبت رسیده است.

وی در خصوص میزان تغییرات پروازها و جابه‌جایی تمام مسافران در فرودگاه مشهد نسبت به مرداد سال جاری بیان کرد: به طور مجموع نشست و برخاست‌های پروازها فرودگاه مشهد در شهریور ماه نسبت به مرداد و جابه‌جایی تمام مسافران هر کدام سه درصد کاهش داشته است.

جعفری ادامه داد: نشست و برخاست‌های پروازهای داخلی در شهریور ماه نسبت به ماه قبل آن یک درصد کاهش، جابه‌جایی مسافران داخلی ۶ درصد افزایش، نشست و برخاست پروازهای خارجی هشت درصد کاهش و جابه‌جایی گردشگران خارجی نیز هفت درصد کاهش داشته است.

مدیر روابط عمومی فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد گفت: از ۲۴۷۹ پرواز خروجی در شهریور ماه ۸۱ درصد پروازها به مسیرهای داخلی، ۱۰ درصد پروازها به مسیرهای خارجی و ۹ درصد پروازها به عتبات و حج و زیارت اختصاص داشته است.

جعفری عنوان کرد: از ۱۹۹۱ پرواز داخلی انجام شده به ۲۷ مسیر داخلی که توسط ۲۰ شرکت هواپیمایی داخلی انجام شده، بیشترین پرواز مربوط به مسیر مشهد تهران با ۷۷۳ پرواز و ۱۱۱ هزار ۳۳۲ مسافر بوده است.

وی افزود: از ۴۸۲ پرواز خارجی انجام شده به ۱۸ مسیر خارجی که توسط ۱۲ شرکت هواپیمایی داخلی و ۱۰ شرکت هواپیمایی خارجی انجام شده، بیشترین پرواز مربوط به مسیر مشهد نجف با ۱۵۸ پرواز و ۲۳ هزار ۸۰۱ مسافر بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha