• دوشنبه / ۲۵ مهر ۱۴۰۱ / ۱۳:۰۱
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1401072513535
  • خبرنگار : 71415

افشای نظرات منفی برلوسکنی درباره رهبر راستگرای پیروز انتخابات اخیر ایتالیا

افشای نظرات منفی برلوسکنی درباره رهبر راستگرای پیروز انتخابات اخیر ایتالیا

تلاشهای "جورجیا ملونی"، رهبر حزب پیروز در انتخابات سراسری اخیر ایتالیا و گزینه انتصاب به عنوان اولین نخست وزیر زن این کشور، برای تشکیل دولتش تحت‌الشعاع اختلاف او با سیلویو برلوسکنی قرار گرفته است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه دیلی تلگراف، اخیرا تصاویری از یادداشت‌های شخصی برلوسکنی منتشر شده که در آنها از ملونی با صفات "ریاست طلب، متکبر و مسخره" یاد شده است.

ملونی که هنوز رسما کار خود را در نخست وزیری ایتالیا شروع نکرده، انتظار می‌رود طی روزهای آینده با دریافت درخواست رئیس جمهور ایتالیا برای تشکیل ائتلاف حاکمی با شرکت متحدانش،‌ برلوسکنی و ماتئو سالوینی، رهبر حزب دست راستی لیگ ایتالیا، رسما کارش را به عنوان نخست وزیر شروع کند.

حزب ملونی موسوم به حزب "برادران ایتالیا" در جریان انتخابات سراسری چند وقت پیش این کشور توانست با کسب ۲۶ درصد آرا که بیشتر از مجموع آرای احزاب سالوینی و برلوسکنی بوده در جایگاه اول قرار بگیرد و بعد از این رخداد، تلاشهایی در پشت صحنه بر سر نحوه توزیع وزارتخانه‌ها در دولت بعدی که اولین دولت تحت رهبری راست‌های افراطی ایتالیا از زمان پایان جنگ جهانی دوم تا کنون خواهد بود، به جریان افتاده است.

افشای نظرات منفی برلوسکنی درباره رهبر راستگرای پیروز انتخابات اخیر ایتالیا
جورجیا ملونی

بر اساس این گزارش در فرآیند تشکیل این دولت اختلافات بالا گرفته و سالوینی اخیرا خواستار آتش‌بس بین ملونی و برلوسکنی شده تا تلاشهای این سه متحد برای حاکم شدن بر ایتالیا از مسیر خارج نشود.

تنش‌ها میان برلوسکنی و ملونی اخیرا هنگامی که دوربین‌ها در مجلس سنای ایتالیا روی میز کار برلوسکنی ۸۶ ساله زوم کرده و محتوای یادداشت‌های حاکی از ناخرسندی او از ملونی را به نمایش گذاشتند، هر چه بیشتر علنی شد.

برلوسکنی در این یادداشتهای دست نویس از ملونی با صفات "خود بزرگ بین،‌ ریاست طلب، متکبر، بدرفتار و مسخره" توصیف کرده است.

بر اساس این گزارش، ملونی ۴۵ ساله با توجه به اینکه حزبش پیروز و حائز بیشترین آرای انتخابات شده و موقعیت مسلطی در ائتلاف احتمالی او دارد، تاکنون از دادن وزارتخانه‌های مهم به حزب برلوسکنی موسوم به حزب فورزا ایتالیا امتناع کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha