• دوشنبه / ۲۵ مهر ۱۴۰۱ / ۱۳:۵۹
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1401072513600

معاون اقتصادی استانداری فارس:

حمایت از قشر آسیب‌پذیر ویژگی عادلانه‌سازی یارانه‌ها است

حمایت از قشر آسیب‌پذیر ویژگی عادلانه‌سازی یارانه‌ها است

ایسنا/فارس معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس اعلام کرد که مهمترین ویژگی طرح عادلانه‌سازی یارانه‌ها، حمایت از قشر آسیب‌پذیر در جامعه است.

محسن ربانی‌زاده دوشنبه ۲۵ مهر به خبرنگاران گفت: توزیع عادلانه یارانه‌ها گامی مهم در راستای بهبود وضعیت معیشت اقشار کم‌ درآمد و جلوگیری از افزایش شکاف درآمدی خانواده‌ها است.

او گفت: دانشگاه علوم پزشکی و سازمان تامین اجتماعی موظفند، اطلاعات بیماران خاص و صعب العلاج را در اختیار اداره کار قرار دهند تا خانوارهای دارای حداقل یک عضو بیمار خاص و صعب العلاج را بدون در نظر گرفتن دهک بندی و فرآیند بررسی استطاعت مالی برای برقراری یارانه به سازمان هدفمندی یارانه‌ها معرفی کند.

معاون استانداری فارس اضافه کرد: به وزارت تعاون، رفاه و کار اجتماعی مجوز لازم در خصوص برقراری یارانه برای آن دسته از خانوارهایی که پیش تر یارانه دریافت می‌کردند اما در بازبینی جزو دهک دهم دیده شده و یارانه آنها قطع شده است، اقدام لازم را انجام دهد.

وی در ادامه گفت: اداره کار موظف است خانواده‌هایی که حداقل یک عضو معلول مورد تایید بهزیستی دارند را بدون در نظر گرفتن دهک بندی و فرآیند بررسی استطاعت مالی برای برقراری یارانه به سازمان هدفمندی یارانه‌ها معرفی کند.

ربانی‌زاده بهترین اقدام در راستای عدالت اجتماعی را تلاش برای توانمند سازی خانوارهای طبقه پایین جامعه دانست و یارانه ها را صرفاً مناسب برای دوره گذر در مقطع اصلاحات اقتصادی ارزیابی کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس گفت: برای تسریع در برخورداری جامعه هدف از یارانه های نقدی دولت، با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هماهنگ شده است تا اطلاعات خانوارها را از طریق استانداری‌ها مستقیماً ارسال کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha