• دوشنبه / ۲۵ مهر ۱۴۰۱ / ۲۰:۰۰
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1401072513806

در هفتاد و چهارمین جلسه رسمی شورای شهر بجنورد مطرح شد؛

ضرورت توجه به ترافیک بجنورد و توسعه فرهنگ دوچرخه سواری 

ضرورت توجه به ترافیک بجنورد و توسعه فرهنگ دوچرخه سواری 

ایسنا/خراسان شمالی هفتاد و چهارمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر با حضور رئیس شورای اسلامی شهر، اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار بجنورد و اصحاب رسانه در محل سالن جلسات شورای اسلامی شهر بجنورد برگزار شد.

به گزارش ایسنا، عین بیگی رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد در ابتدای جلسه ضمن خیر مقدم و یاد و خاطره شهداء و امام راحل وبویژه یاد و خاطره شهداء امنیت مناسبت های پیش رو در این هفته را تبریک گفت.

رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد، طرح توافقات شهرداری در جلسات را در صحن علنی شورای اسلامی شهر مشروط به دریافت و بررسی از هفته قبل دانست و گفت: ضمن اعتماد کامل به مجموعه و اعضای محترم تقاضا دارم حتما نسبت به حضور به موقع در جلسات دقت نظر داشته باشند.

وی همچنین از فعالیت‌های فرهنگی در هفته گذشته تشکر کرد و گفت: برگزاری جشن وحدت با محوریت تکریم اهل تسنن اقدام شایسته ای بود که دراین هفته انجام گرفت و باید همه با هم برای رفع قصورات فرهنگی و حرکت نسل جوان به سمت تعالی، مشارکت فعال داشته باشیم.

محسن موسوی عضو شورای شهر در نطق پیش از دستور، ضمن قدردانی از توسعه شبکه حمل و نقل عمومی و بازگشایی املاک خطی، توجه به ترافیک شهری را ضروری دانست و حرکت برمبنای اجرای طرح جامع ترافیک را الزام مدیریتی برشمرد.

وی همچنین توجه به ایجاد پیاده‌راه و توسعه فرهنگ دوچرخه سواری را نیز مطرح کرد.

در ادامه، جواد حمیدی شهردار بجنورد با ارائه گزارش از اقدامات انجام گرفته در حوزه مدیریت شهری، اجرای طرح جامع ترافیک را مشروط به تامین بودجه اجرایی دانست و گفت: امسال اجرای آن در ردیف بودجه قرار ندارد اما تابع رای شورای اسلامی شهر هستیم.

وی همچنین با اشاره به فرسودگی ناوگان و ضرورت تامین بودجه برای خرید ماشین آلات عمرانی، طرح فروش مینی بوس و اتوبوس های مستهلک را ارائه کرد و گفت: بودجه این اقدام مستقیما صرف خرید ماشین آلات عمرانی خواهد شد.

حمیدی همچنین به خسارت وارده به ۵۰ مخزن زباله در سطح شهر اشاره کرد و گفت: درنظر داریم این مخازن را در جانمایی های جدید مورد استفاده قرار بدهیم.

وی همچنین به ارائه خدمات هوشمند تاکسی اشاره کرد و گفت: درموضوع عوارض ۱۰ درصد ورود به محدوده در ۲۵ محله نیز موافق با زمان بندی محدود هستم و به فراخور مشارکت مردم، این بازه زمانی تمدید شود.

اربابی دیگر عضو شورای شهر نیز با تاکید بر عدم تصمیمات موضعی، اجرای هر اقدامی در حوزه ترافیکی را مستلزم اجرای طرح جامع ترافیک دانست.

شهردار بجنورد در این خصوص عنوان کرد: در حوزه ترافیک، دانش و تخصص لازم را در مجموعه داریم که در بازنگری و تکمیل مطالعات جامع ترافیکی قطعا کاربردی است و در حوزه مالی نیز هزینه کرد کمتری خواهد داشت.

در ادامه نسبت به قرائت نامه های رسیده و مصوبات کمیسیون های تخصصی شورای اسلامی شهر اقدام شد که پس از بحث و تبادل نظر مواردی مصوب و صورتجلسه شد که می‌توان از موضاعات طرح شده به انعقاد قرارداد تاکسی های هوشمند، تمدید اعمال ۱۰ درصد عوارض ورود به محدوده، ضوابط تشویقی احداث بنا در بافت فرسوده، احداث ساختمان ایستگاه مرکزی پلیس در میدان شهید، فروش یک دستگاه اتوبوس و ۲ دستگاه مینی بوس از طریق مزایده، طرح پروژه هماگ در کمیسیون ماده ۵ و درخواست استفاده از ظرفیت سالن زیرزمین ترمینال جهت استفاده انجمن معتادان گمنام اشاره کرد.

به گزارش ایسنا، هفتاد و چهارمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر در دو بخش و بصورت علنی و غیر علنی برگزار شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha