• دوشنبه / ۲۵ مهر ۱۴۰۱ / ۲۱:۱۹
  • دسته‌بندی: کشتی، رزمی
  • کد خبر: 1401072513827
  • خبرنگار : 71506

کشتی فرنگی زیر ۲۳ سال قهرمانی جهان

راهیابی مختاری و یوسفی به گروه بازنده‌ها/ چوبانی حذف شد

راهیابی مختاری و یوسفی به گروه بازنده‌ها/ چوبانی حذف شد

در پایان رقابت های روز نخست کشتی فرنگی قهرمانی امیدهای جهان، پویا دادمرز و ایمان محمدی به فینال رسیدند، محمدرضا مختاری و علی‌اکبر یوسفی به گروه بازنده‌ها رفتند و ابوالفضل چوبانی نیز از دور رقابت ها کنار رفت.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایسنا از اسپانیا، در پایان رقابت های روز نخست کشتی فرنگی زیر ۲۳ سال قهرمانی جهان ۲۰۲۲ در اسپانیا، پویا دادمرز در ۵۵ و ایمان محمدی در وزن ۶۳ کیلوگرم به ترتیب با برتری مقابل حریفان خود راهی دیدار فینال شدند، محمدرضا مختاری در ۷۷ و علی اکبر یوسفی در وزن ۱۳۰ کیلوگرم به گروه بازنده ها رفتند و ابوالفضل چوبانی نیز در وزن ۸۷ کیلوگرم از دور رقابت ها حذف شد.

نتایج کامل ۵ نماینده ایران در روز نخست کشتی فرنگی زیر ۲۳ سال قهرمانی جهان به شرح زیر است:

پویا دادمرز نماینده وزن ۵۵ کیلوگرم ایران، در دور نخست با نتیجه ۳ بر یک احمت تاشکین اوغلو از ترکیه را مغلوب کرد. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۸ بر یک نورزات کابدیرآخیموف از قزاقستان را از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله برابر دنیس میهای از رومانی با نتیجه قاطع ۹ بر ۴ به برتری رسید و اولین فینالیست کشتی فرنگی ایران در این رقابت ها نام گرفت. دادمرز فردا شب(سه شنبه) برای کسب مدال طلای زیر ۲۳ سال جهان مقابل نیهاد گولوزاد از آذربایجان به میدان می رود.
در وزن ۶۳ کیلوگرم، ایمان محمدی در دور نخست استراحت کرد، سپس ۶ بر یک احمد باقدودا از مصر را شکست داد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله نیز مقابل ریوتو ایکیدا از ژاپن با نتیجه قاطع ۷ بر یک به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد. وی در این مرحله نیز مقابل ضیا باباشوف از آذربایجان با نتیجه ۵ بر یک به برتری رسید و راهی فینال شد. وی فردا سه شنبه برای کسب مدال طلای امیدهای جهان برابر گئورگی شوتادزه از گرجستان به میدان می رود.
اما در وزن ۷۷ کیلوگرم، محمدرضا مختاری در دور نخست با  نتیجه یک بر یک مغلوب مالخاس آمویان دارنده مدال های طلا و برنز جهان از ارمنستان شد و با توجه به فینالیست شدن آمویان، مختاری به گروه بازنده ها رفت تا ظهر فردا(سه شنبه) برای رسیدن به دیدار رده بندی و کسب مدال برنز به میدان برود. آمویان در دیدار نیمه نهایی در حالیکه ۵ بر صفر از کوزاکا از ژاپن عقب بود در تایم دوم ۱۱ امتیاز گرفت و با برتری ۱۱ بر ۵ راهی فینال شد.

در وزن ۸۷ کیلوگرم، ابوالفضل چوبانی در دور نخست با نتیجه ۳ بر ۱ کریستین زمپ از سوئیس را مغلوب کرد. وی در دور دوم به مصاف موهیوتدین ساریجیجک از ترکیه رفت و در یک مبارزه سخت با نتیجه ۴ بر ۴ به پیروزی رسید و راهی یک چهارم نهایی شد اما در این مرحله برابر ماکسات سایلاو از قزاقستان در حالیکه ۹ بر ۴ عقب بود ضربه فنی شد و با توجه به شکست ۶ بر ۴ این کشتی گیر قزاق در نیمه نهایی برابر تادووسیان از ارمنستان، چوبانی از دور رقابت ها کنار رفت.

در نهایت در وزن ۱۳۰ کیلوگرم، علی اکبر یوسفی دارنده مدال طلای جهان در دور اول با نتیجه ۶ بر صفر پائول مورالس از مکزیک را مغلوب کرد اما در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نمایشی دور از انتظار با نتیجه ۷ بر ۱ مغلوب میخایلو ویشنیوتسکی قهرمان جوانان جهان از اوکراین شد و با توجه به فینالیست شدن کشتی گیر اوکراین، یوسفی راهی گروه بازنده ها شد تا برای رسیدن به مدال برنز زیر ۲۳ سال قهرمانی جهان تلاش کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha