• سه‌شنبه / ۲۶ مهر ۱۴۰۱ / ۱۶:۱۲
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1401072614494
  • خبرنگار : 71381

بسته اخبار سیاسی ۲۶ مهر

الناز رکابی در راه ایران/رئیسی در جمع نخبگان/درخواست آرژانتین در مورد رضایی

الناز رکابی در راه ایران/رئیسی در جمع نخبگان/درخواست آرژانتین در مورد رضایی

الناز رکابی در راه ایران/ درخواست آرژانتین برای بازداشت محسن رضایی/ متقاضیان هواپیمای بدون سرنشین از ایران/ رئیس جمهور درجمع نخبگان و... از موضوعات پربازدید و خبرساز تحریریه سیاسی ایسنا بود که جزییات آن در ادامه می‌آید.

به گزارش ایسنا، توییت سفارت جمهوری اسلامی ایران درباره بازگشت الناز رکابی ملی پوش سنگ نوردی کشور در صدر اخبار پربازدید امروز قرار گرفت.

در این توییت ضمن تکذیب تمامی اخبار جعلی، کذب و اطلاعات نادرست در خصوص الناز رکابی، آمده است که خانم الناز رکابی پس از پایان مسابقات سنگ نوردی قهرمانی آسیا در سئول، بامداد روز سه‌شنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۱ به همراه سایر اعضای تیم از سئول به مقصد ایران حرکت کرد. سفارت جمهوری اسلامی ایران در کره جنوبی تمامی اخبار جعلی، کذب و اطلاعات نادرست در خصوص خانم الناز رکابی را قویا تکذیب می کند.

در پی حضور محسن رضایی در دوحه، شبکه فرانس مدعی شده که آرژانتین از قطر خواسته است که محسن رضایی را بازداشت کند.

یک منبع دیپلماتیک در گفت وگو با فرانس پرس مدعی شد که آرژانتین از قطر خواسته است که محسن رضایی، معاون اقتصادی رئیس جمهور کشورمان که اکنون در دوحه به سر می برد را بازداشت کند. چند دادستان آرژانتینی با متهم کردن محسن رضایی در نقش داشتن در حادثه مرکز یهودی در بوئنوس آیرس در سال ۱۹۹۴م از وزارت خارجه کشور خود خواستند که تمام ابزارهای دیپلماسی را به کار گیرند و محسن رضایی را بازداشت کنند.

بنابر اعلام دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا ٢٢ کشور تقاضای خرید هواپیمای بدون سرنشین از ایران دارند.

در پیش نشست همایش ملی جایگاه علم و فناوری دفاع مقدس، سردار سرلشکر سید یحیی صفوی با بیان اینکه صحنه جنگ های احتمالی آینده لحظه به لحظه تغییر می کند بر هوشمندسازی صحنه جنگ های احتمالی آینده و داشتن یک شبکه فرماندهی و کنترل یکپارچه و امن تأکید کرد.

همچینن امروز در دوازدهمین همایش ملی نخبگان سید ابراهیم رئیسی از بنیاد ملی نخبگان خواست حمایتی را که ما ادعا می‌کنیم از نخبگان داشته باشند تا این عزیزان احساس نکنند، مورد حمایت دولت نیستند و افزود: این حمایت‌ها شامل حمایت‌های تسهیلاتی، رفع مشکلات حقوقی و قضایی، بازاریابی محصولات تولیدی نخبگان و حمایت‌های اجرایی است.

توضیحات سخنگوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس شورای اسلامی درباره شکایت شکایت نیروی انتظامی از ۴ نماینده مجلس هم از دیگر اخبار مورد توجه مخاطبان بود.

موسی غضنفرآبادی با اشاره به ورود هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس به این موضوع گفت که از نماینده‌هایی که مورد شکایت قرار گرفتند هنوز دعوتی برای حضور در هیئت نظارت نکردیم اما از آنها خواسته‌ایم تا توضیحات خود را ارایه دهند که تعدادی توضیحات خود را ارائه دادند و عده‌ای نیز توضیحاتی ارائه نداده‌اند.

اخیرا ودانت پاتل معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در یک نشست خبری با تکرار ادعاهای پیشین دولت این کشور مبنی بر فروش پهپادهای ایرانی از سوی تهران به روسیه، مدعی شده است که آمریکا با متحدان اروپایی‌اش هم‌نظر است که ایران و روسیه در حال تخطی از قوانین و محدودیت‌های بین‌المللی هستند.

این در حالیست که علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت با حضور در جمع دانشجویان دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی با تاکید بر اینکه دشمنان امروز هم دروغ می‌گویند اما فرصت لازم است تا این دروغ‌ها هم مشخص شود، یاداوری کرد که آن روزی که ما واکسن کرونا را می‌خواستیم و آن کشورهایی که دولت قبلی به آن دل بسته بودند این واکسن‌ها را به ما نمی‌دادند، دولت جدید تصمیم گرفت معطل آن کشورها نشود و واکسن را از کشوری دیگر وارد کند. حالا همان واکسن چینی و ایرانی که گفته می‌شد آب مقطر است، وضعیت را به حدی بهبود داد که امروز ما دورهم جمع شده‌ایم. با همان واکسنی که می‌گفتند آب مقطر است. آن روز دروغ می‌گفتند یا راست؟ حالا می‌بینیم دروغ می‌گفتند.

همچنین قوه قضاییه، ادعای صدای آمریکا درباره یکی از کشته‌ شدگان آتش سوزی ۲۳ مهر زندان اوین تکذیب  و اعلام کرده است که فرد اعلام شده جزو فوتی‌ها به دلیل استنشاق دود ناشی از اقدام محکومان سارق در آتش زدن کارگاه خیاطی زندان اوین است؛ اما ادعای صدای آمریکا کذب محض است و اصولا تاریخ بازداشت متوفی ۱۹ تیر ۱۴۰۱ است یعنی چند ماه قبل از اغتشاشات اخیر و از آن تاریخ تا روز آتش سوزی بدون مرخصی در زندان بوده است.

صدای آمریکا رسانه سازمان سیا و برخی رسانه‌های دیگر معاند امروز در مطلبی با اعلام هویت و نام یکی از کشته‌شدگان آتش‌سوزی در زندان اوین (حسین -ج) اعلام کرد او از بازداشت‌شدگان اغتشاشات اخیر در تهران‌ بوده است.

در پی ناآرامی ها اخیر در کشور بعد از فوت مهسا امینی یک عضو شورای مرکزی فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی در گفت وگویی با ایسنا ضمن تاکید بر اینکه اعتراض حق مردم است،‌ گفت: برای برگزاری یک تجمع باید برگزارکنندگان صلاحیت و تعهد لازم را داشته و در مقابل حاکمیت هم امنیت معترضان را تضمین کند که در این صورت مشکلی در برگزاری تجمع اعتراضی وجود ندارد.

سید نظام الدین موسوی با اشاره به اعتراضات کارگران هفت تپه گفت: کارگران هفت تپه مدت‌های مدیدی اعتراض و  تحص می‌کردند و در مقابل ذی نفعان به دنبال امنیتی کردن این موضوع بودند حال اینکه تاکید معترضان بر بیان اعتراض در چارچوب قانون بود؛ در این شرایط ما ورود کرده و حرف‌ آن‌ها را شنیدیم تا اینکه مطالبات کارگران هفت تپه به کرسی نشست پس بستر قانونی برای بیان اعتراض وجود دارد اما برای عملی شدن آن باید دو موضوع حل شود.

دیگر اخبار مرتبط را می توانید در لینک های زیر بخوانید.

پیگیری روند درمان حادثه دیدگان آتش سوزی زندان اوین

فوت تاسف برانگیز خانم امینی بهانه ای برای تحریف واقعیت قرار گرفت

زنان اصیل ایرانی از شعار زن، زندگی، آزادی از نگاه آمریکایی‌ها متنفرند

بازدید هیاتی از کمیسیون امنیت ملی از زندان اوین

توصیه محمدبیگی به دولت‌های غربی: آزار و اذیت زنان را در کشورهای خودتان جمع کنید

اغتشاشات محکوم است اما بی توجهی به مطالبات کردها محکوم‌تر

قوه قضائیه هزینه‌های وارده بر نظام در اغتشاشات اخیر را از افراد غیرمسئول دریافت کند

وزارت خارجه حمایت برخی از کشورها از اعتراضات خیابانی در ایران را پیگیری حقوقی کند

* گزارش کامل ایسنا از جلسه علنی نوبت صبح امروز (سه شنبه) بیست و ششم مهر ماه ۱۴۰۱ مجلس شورای اسلامی را می توانید اینجا بخوانید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha