• چهارشنبه / ۲۷ مهر ۱۴۰۱ / ۰۹:۵۶
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1401072714806
  • خبرنگار : 71594

موافق وزیر پیشنهادی کار

سعیدی: صولت مرتضوی مدیری راهبردی است

سعیدی: صولت مرتضوی مدیری راهبردی است

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی گفت: ما برای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیازمند مدیر راهبردی هستیم و مرتضوی وزیری راهبردی است.

به گزارش ایسنا، معین الدین سعیدی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی و در جریان رسیدگی به صلاحیت سیدصولت مرتضوی برای تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در موافقت با برنامه های این وزیر پیشنهادی گفت: آقای طغیانی سوال کردند که آیا سیدصولت مرتضوی اهلیت لازم برای تصدی وزارت کار را دارند؟ من از این برادرم و سایر منتقدین سیدصولت مرتضوی می پرسم اگر ایشان با آن سوابق درخشان اجرایی و مدیریتی چنین اهلیتی را ندارند، پس چه کسی داراست؟

وی افزود: نمایندگان گفتند ایشان چه آشنایی با بانکداری دارند، آیا صرفا یک بانکدار مشکلات حوزه کارگران را می فهمد؟ اگر صرفا یک متخصص پتروشیمی را بگذاریم برای چنین جایگاه رفیعی، آیا می تواند مشکلات جامعه معلولین را حل کند؟ ما برای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیازمند یک مدیر راهبردی هستیم و چه مدیری راهبردی تر از سید صولت مرتضوی؟

این عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: ایشان از سربازی به ژنرالی رسیدند و مسیر ترقی را بدون رانت و پلکانی طی کرده است. آقای مرتضوی بخشدار، معاون فرماندار، استاندار، معاون سیاسی وزیر، معاون رئیس جمهور، رئیس نهاد ریاست جمهوری و شهردار دومین کلانشهر کشور با هزاران کارگر بوده است. ایشان با سازوکار اقتصادی آشنا است.

سعیدی اظهار کرد: آقای مرتضوی ارتباط تنگاتنگی با رئیس جمهور دارد و با وجود اینکه در جایگاهی قرار داشته که نمایندگان نمی توانستند از اهرم سوال و استیضاح برای بررسی عملکرد یا واکنش در عملکرد وی استفاده کنند، اما ایشان بیش از 400 دیدار با نمایندگان مجلس داشته و این به معنای تعامل با نمایندگان است. شاید خیلی از مدیران جایگاه والای مجلس را نشناسند و معتقد نباشند که مجلس در راس امور است، اما آقای مرتضوی با پوست، گوشت و استخوان خود می داند که با تعامل مجلس می تواند چالش های این وزارتخانه را مرتفع کند.

وی عنوان کرد: ایشان ارتباط تنگانگی با رئیس جمهور دارند و پس از دکتر قالیباف که اشراف اطلاعاتی شان نسبت به تمام مسائل و حوزه های کشور بی بدیل است، آقای مرتضوی شناخت دقیقی از مشکلات مردم شهرهای مختلف دارد و همچنین ارتباط خوبی با مجموعه و ساختار سازمان برنامه و بودجه دارد و قطعا می تواند از این ظرفیت استفاده کند.

نماینده مردم چابهار یادآور شد: با وجود ابرشرکت های اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ما نیازمند به یک مدیر شجاع، پاکدست و سالم هستیم. منتقدان آقای مرتضوی نمی توانند یک نقطه سیاه و حتی نقطه خاکستری در کارنامه وی پیدا کنند. بخش عمده جامعه هدف این وزارتخانه را بازنشستگان و مردم حاشیه نشین شامل می شوند، بنابراین مدیر این مجموعه هم باید از یک خانواده زجرکشیده و روستایی باشد که هست.

سعیدی با بیان اینکه سید صولت مرتضوی استاندار نمونه کشور بوده است، گفت: وی توانایی تحلیل راهبردی مسائل را دارد و همچنین از یک کاریزمای مدیریتی برخوردار است، در این شرایط فعلی و با توجه به فرصت هایی که از دست دادیم و چالش های پیش رو به یک مدیر با قدرت اجرایی و عملیاتی نیاز داریم که آقای مرتضوی می تواند گزینه مناسبی باشد.

وی افزود: وزارت کار از پیچیده ترین و پرمشغله ترین وزارتخانه ها است و دولت مردمی آقای رئیسی هم یکی از مردمی ترین افراد خود را برای تصدی این وزارتخانه معرفی کرده است.

این عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: هیچ چیز نمی تواند مسیر مردم را منحرف کند، نه دشمن خارجی و نه کینه توزی های داخلی میسر نخواهد بود، اما فاصله گرفتن از آرمان های انقلاب که مهمترین شاخص آن هم بحث عدالت است می تواند مشکل آفرین باشد. عدالت بیت الغزل امامین انقلاب است که متاسفانه در حوزه تامین اجتماعی و بخش درمان آن شاهد توزیع عادلانه فرصت ها و منابع نبوده ایم.

سعیدی در پایان گفت: با برنامه های جدی سید صولت مرتضوی ان شاءالله این فاصله ها کمتر خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha