• چهارشنبه / ۲۷ مهر ۱۴۰۱ / ۱۰:۰۳
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1401072714812
  • خبرنگار : 71594

موافق وزیر پیشنهادی کار

دهنوی: صولت مرتضوی سطوح مدیریتی را پله به پله طی کرده است

دهنوی: صولت مرتضوی سطوح مدیریتی را پله به پله طی کرده است

یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی وزیر پیشنهادی کار را مدیری دانست که پله به پله رشد کرده و سطوح مختلف مدیریتی را تجربه کرده است.

به گزارش ایسنا، سیدمحسن دهنوی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی و در جریان رسیدگی به صلاحیت سیدصولت مرتضوی برای تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در موافقت با این وزیر پیشنهادی گفت: امروز در محضر خداوند و شهدا و امام باید برای رایی که می دهیم حجت داشته باشیم.

وی در پاسخ به مخالفین صولت مرتضوی بیان کرد: وزیر پیشنهادی انسانی هستند که پله به پله رشد کرده و از بخشداری شروع تا استانداری، معاونت وزیر و شهرداری مشهد کار کرده‌اند و سطوح مختلف مدیریتی را تجربه کرده اند.

این عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: راجع به وی شبهه مسائل مالی و اخلاقی مطرح نیست.

دهنوی با اشاره به بحث مطرح درباره قبلیه گرایی وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: نمایندگان توجه کنید که در این چند روز چه کسانی همراه مرتضوی به مجلس آمدند، آیا این افراد از قبیله و طیف خاصی بودند؟ در دوران تصدی شهرداری آقای مرتضوی در مشهد، طیف های مختلف درون جریان انقلاب با وی کار کرده اند لذا در سوابق ایشان اینکه با طیف خاصی کار کنند، نیست.

وی با بیان اینکه مدرک تحصیلی مهم است و آقای مرتضوی دکترای حقوق عمومی دارد، عنوان کرد: اینکه بگوییم تعداد مقالات ایشان کم است وارد نیست، چراکه قرار نیست وزیر علوم انتخاب کنیم، بلکه قرار است وزیر کار انتخاب کنیم و قرار است ایشان تامین اجتماعی را درست کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: رئیس جمهور یکی از افراد نزدیک خود را برای این وزارتخانه معرفی کرده که نشان از عزم جدی برای حل مشکلات این حوزه دارد و ما در مجلس نیز کمک خواهیم کرد. حل مشکل اشتغال در این وزارتخانه، فرابخشی بوده و به فردی نیاز دارد تا هم توان داشته و هم رئیس جمهور به او اعتماد داشته باشد و کل دولت پای کار او باشند.

دهنوی افزود: ایشان تعامل خوبی با نمایندگان دارد و بیش از ۴۲۰ جلسه با نمایندگان برگزار کرده است.

وی با بیان اینکه مرتضوی در سفرهای استانی به همه حوزه های انتخابیه اشراف دارد که این موضوع برای ما نمایندگان یک مزیت محسوب می شود، خطاب به وزیر پیشنهادی تعاون تاکید کرد: همانگونه که از شما تمجید و تعریف می کنیم، همانگونه نیز انتظار بالایی از شما داریم. مگر امروز مشکل کشور بازنشستگان، اشتغال، بیکاری جوانان و ساماندهی یارانه ها نیست؟ به همین دلیل یکی از قوی ترین نیروهای دولت به میدان آمده است.

این عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی یادآور شد: آقای مرتضوی در جلسه با نمایندگان در کمیسیون ها، برنامه های خوبی ارائه کرده و قول حفظ تعامل با مجلس را داده است و امیدواریم سایر وزرا و استانداران نیز با مجلس و نمایندگان ارتباط نزدیکتر و بهتری داشته باشند.

دهنوی در پایان خاطرنشان کرد: امروز با رای بالا به مرتضوی، این پیام را به عرصه بین الملل بدهیم که در نظام جمهوری اسلامی ایران قوه مقننه و خانه ملت در همراهی دولت منسجم تر و محکمتر از همیشه برای حل مشکلات اساسی ایستاده و فتنه انگیزی بیگانگان خللی در انسجام دولت و مجلس ایجاد نمی کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha