• چهارشنبه / ۲۷ مهر ۱۴۰۱ / ۱۳:۴۲
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1401072715113
  • خبرنگار : 71660

استونی از اختصاص یک سوم از بودجه دفاعی این کشور به اوکراین خبر داد

استونی از اختصاص یک سوم از بودجه دفاعی این کشور به اوکراین خبر داد
لوید آستین (سمت راست) و هانو پفکور (سمت چپ)

وزیر دفاع استونی پس از دیدار با همتای آمریکایی خود گفت که این کشور یک سوم از بودجه دفاعی‌اش را به اوکراین اختصاص داده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، هانو پفکور، وزیر دفاع استونی طی جلسه‌ای با خبرنگاران گفت: «استونی درگیری در اوکراین را نه تنها جنگی میان روسیه – اوکراین می‌داند بلکه این جنگ میان جهانی آزاد و مبتنی بر قوانین و روسیه است.»

پفکور با اشاره به تولید ناخالص داخلی استونی و ارزش کلی کالاهایی که در کشورش تولید می‌شود، گفت: «ما در حال انجام کارهای بسیاری هستیم. بنابراین کمک استونی به اوکراین به یک درصد از تولید ناخالصی داخلی ما رسیده است.»

این اظهارات هانو پفکور پس از دیدارش با لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در وزارت دفاع ایالات متحده مطرح شد.

وزیر دفاع استونی ضمن بیان اینکه طی سالهای آینده آمریکا حضور پررنگ‌تری در استونی خواهد داشت، تاکید کرد: «ایالات متحده آمریکا نسبت به محافظت از اعضای ناتو از جمله استونی متعهد است.»

وی همچنین خاطرنشان کرد که منتظر و مشتاق برنامه‌های بعدی ناتو مبنی بر "تاسیس یک مرکز هماهنگی در خاک استونی به همراه انگلیس" است.

پفکور افزود: «و وقتی که انگلیس یک تیپ ارتش به استونی اختصاص دهد، سپس آمریکا بسیار عمیق‌تر توانایی‌های اضافی مورد نیاز را بررسی خواهد کرد تا بدین ترتیب پیامی مبنی بر وجود ناتو و اینکه این ائتلاف نظامی از هر وجب خاک خود محافظت می‌کند را به روسیه رسال کند.»

وی در ادامه گفت: ما همچنین توافق کردیم که در صورت نیاز به اشتراک‌گذاری اطلاعات بیشتر، سریعا اقداماتی را انجام دهیم.

پنتاگون در راستای این دیدار در بیانیه‌ای عنوان داشت که آستین و پفکور در رابطه با همکاری امنیتی و توانایی‌های دفاعی آتی در استونی به بحث و گفت‌وگو پرداختند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha