• چهارشنبه / ۲۷ مهر ۱۴۰۱ / ۱۴:۰۴
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 1401072715135
  • خبرنگار : 71021

درخواست کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران

تردد زمینی وسایل نقلیه بین ایران و افغانستان آسان شود

تردد زمینی وسایل نقلیه بین ایران و افغانستان آسان شود

مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی از نماینده ویژه رییس‌جمهور در امور افغانستان، ساماندهی تردد وسایل نقلیه تجاری و شخصی از مرزهای مشترک ایران و افغانستان را خواستار شد.

به گزارش ایسنا، بنا بر اعلام روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، محمدحسین صوفی ـ رییس هیأت مدیره و مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ـ و حسن کاظمی قمی ـ نماینده ویژه رییس‌جمهور در امور افغانستان ـ با هدف بررسی مشکلات موجود درباره ترددهای زمینی با وسایل نقلیه تجاری و شخصی در مرزهای مشترک ایران و افغانستان و تسهیل فرآیندهای ورود موقت دیدار کردند.

محمدحسین صوفی با اشاره به اهمیت روابط اقتصادی، ترانزیت و گردشگری دو کشور همسایه ایران و افغانستان، گفت: کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران، اسناد و مدارک بین‌المللی رانندگی و خودرو صادر شده از سوی دولت افغانستان که با مجوز و تأیید فدراسیون بین‌المللی اتومبیلرانی (FIA) صادر می‌شود را مجاز دانسته و برای انتقال تجارب و تقویت زیرساخت‌های قانونی بین‌المللی موجود و توسعه همکاری‌های دو جانبه با طرف افغانستانی آمادگی دارد.

مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی بیان کرد: در راستای تسهیل و تسریع در عبور و مرور اتباع دو کشور به‌ویژه تردد رانندگان ترانزیت افغانستان در خاک جمهوری اسلامی ایران، وسایل نقلیه موتوری که دارای مجوزهای قانونی بین‌المللی هستند می‌توانند به‌راحتی در مرزهای مشترک میان ایران و افغانستان تردد کنند. این اقدام موجب توسعه ارتباطات و مشترکات میان دو کشور و توسعه اقتصادی، فرهنگی و گردشگری میان ایران و افغانستان خواهد شد.

کانون جهانگردی و اتومبیلرانی به تازگی با کلوب اتومبیلرانی بین‌المللی عراق درباره تسهیل در ورودِ موقت وسایل ‌نقلیه موتوری از طریق زمینی و آبی، تفاهم کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۷-۲۷ ۱۶:۵۸

جانم فدای رهبر وکشورام افغانستان جز ملت ایران است نباید بیشتر ملت خودمان را بزاریم سختی بکشد باور داریم از روز جنگ تحمیلی ۴هزار کنار ما شهید دادن تا حالا هم کنار ما آستن چون از خون ایران آستن چرا کسی دیگه کنار ما تا حالا نبود خراسان وبلخ هرات همه از ایران است گفته‌ای علم الهدا درباره دانشمندان افغان که مال ایران آستن حقیقتی راستین است واقعاً افغانستان درکنار ما همیشه خواهد ماند

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۲۹ ۱۲:۵۲

احسنت

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۲۹ ۱۴:۵۴

سلام دو ملت در کنار هم در خدمت هم بوده و ازین ببعد هم خواهند بود

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۲۹ ۱۱:۰۵

اره این واقعیت هست ک ایران افغانستان باهم یکی هست

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۲۹ ۱۲:۰۹

بسي رنج بردم بدين سال سي عجم زنده کردم بدين پارسي پي افکندم از نظم کاخي بلند که از باد و باران نيابد گزند بناهاي آباد گردد خراب ز باران و از تابش آفتاب. زنده باد تمام اقوام ایرانی از کرد و لر و فارس و عرب . انشالله امپراتوری ایران بزرگ را از افغانستان گرفته تا سواحل مدیترانه را احیا می کنیم

avatar
۱۴۰۱-۰۸-۰۴ ۱۹:۰۹

اوکی

avatar
۱۴۰۱-۰۸-۰۴ ۲۳:۴۶

خدایی چرا نمیزارن بازیکن اتباع تو ایران تو لیگ های استانی فوتبال بازی کنن فقط بخواطر این که افغانی هستم نمیزارن فوتبال بازی کنم ترو خدا این قانون رو بردارید تا ماهم بتونیم فوتبال بازی کنیم ترو خدا 🙏🙏🖤