• چهارشنبه / ۲۷ مهر ۱۴۰۱ / ۱۴:۴۲
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401072715188
  • خبرنگار : 50491

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور خبر داد

صدور سند برای ۴۰ هزار هکتار زمین طرح جهش مسکن/ دستگاه‌ها مکلف به معرفی اراضی مازاد هستند

صدور سند برای ۴۰ هزار هکتار زمین طرح جهش مسکن/ دستگاه‌ها مکلف به معرفی اراضی مازاد هستند

ایسنا/گلستان رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از صدور سند برای بیش از ۴۰ هزار هکتار از اراضی به منظور ساخت مسکن در طرح جهش ملی مسکن خبر داد.

حسن بابایی امروز چهارشنبه ۲۷ مهر در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در اجرای قانون جهش تولید مسکن و تکلیف مقرر شده به سازمان ثبت اسناد و املاک، تاکنون برای یک هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی درون محدوه شهری برای احداث مسکن، سند صادر شده است.

وی با بیان اینکه برای ۳۹ هزار هکتار دیگر از اراضی مازاد دستگاه‌های اجرایی که خارج از محدوده شهری است نیز به نام مسکن و شهرسازی سند صادر شد، افزود: با توجه به نشست هفته گذشته با سازمان ثبت اسناد و املاک و تکلیف مقرر شده به مدیران کل این سازمان، دستگاه‌ها مکلف به معرفی اراضی مازاد هستند.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به اینکه ما هیچ کوتاهی در حوزه ثبت اراضی نداشتیم، تأکید کرد: به‌محض آنکه مسکن و شهرسازی استان‌ها اراضی مازاد دستگاه‌ها را معرفی کردند ما نسبت به صدور سند اقدام کرده‌ایم.

بابایی متذکر شد: با توجه به مقرره قانون جهش تولید مسکن، به‌ محض آنکه مسکن و شهرسازی زمین‌های عرصه‌های دستگاه‌های اجرایی را مازاد تشخیص دهد برای آن اراضی سند صادر می‌کند و اگر پس از صدور سند محل اختلاف بین دستگاه‌های اجرایی باشد با توجه به مقررات و قانون نسبت به رفع اختلاف اقدام خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به صدور سند کاداستر، گفت: بهترین راهکار برای جلوگیری از ساخت‌وسازها و تثبیت اراضی، صدور سند کاداستر است و در قرارگاه کشاورزی هم اعلام کردیم که باید برای همه اراضی حتی اراضی خرد با هر متراژی سند صادر شود.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به بازدید از روستای زیارت و استقرار ایستگاه و قلع‌وقمع ساخت‌وسازها در این روستا اشاره کرد و یادآور شد: اگر قبل از این زمین‌خواری‌ها و اتفاقات برای اراضی سند صادر می‌شد و اقدامات پیشگیرانه در دستور کار قرار می‌گرفت امروز درگیر این هزینه‌ها و مسائل نمی‌شدیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha