• چهارشنبه / ۲۷ مهر ۱۴۰۱ / ۱۵:۰۹
  • دسته‌بندی: پژوهش
  • کد خبر: 1401072715226
  • خبرنگار : 30165

مدیرکل دفتر سیاستگذاری پژوهشی وزارت علوم خبر داد

آیین‌نامه پذیرش محققان پسادکتری به‌زودی ابلاغ می‌شود/اعلام میزان حقوق دریافتی

آیین‌نامه پذیرش محققان پسادکتری به‌زودی ابلاغ می‌شود/اعلام میزان حقوق دریافتی

مدیرکل دفتر سیاستگذاری و برنامه‌ریزی پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در آیین‌نامه پذیرش محققان پسادکتری که به‌زودی ابلاغ می‌شود، پیش‌بینی شده است به محققان پسادکتری معادل ۸۰ درصد استادیار پایه یک حقوق پرداخت می‌شود.

به گزارش ایسنا، دکتر محسن شریفی در پنجاه و هفتمین اجلاس معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی، پژوهشی و فناوری کشور که در محل سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران برگزار شد، اظهار کرد: ایجاد دوره‌های پسادکتری که در راستای حفظ و نگهداشت نخبگان صورت می‌گیرد، از مصوبات جلسه اخیر شورای عالی عتف است که با حضور رییس‌جمهور تشکیل شد و مصوبات مهمی داشت.

وی افزود: در آیین‌نامه، ایجاد سه نوع دوره پسادکتری را پیش‌بینی کردیم که دوره تحقیقاتی در دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی، دوره فناورانه در پارک‌های علم و فناوری و دوره صنعتی در صنایع و شرکت‌های خصوصی ایجاد می‌شود.

شریفی گفت: حقوق محققان پسا دکتری شاغل در دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی، توسط صندوق شورای عتف و حقوق محققان پسادکتری شاغل در پارک‌های علم و فناوری با مشارکت مساوی صندوق عتف و شرکت‌های دانش‌بنیان پرداخت می‌شود.

وی گفت: پرداخت حقوق محققان پسادکتری شاغل در صنایع توسط خود صنایع صورت می‌گیرد.

مدیرکل دفتر سیاستگذاری و برنامه‌ریزی پژوهشی گفت: پرداخت حق بیمه و حل مشکل سربازی برای دانش آموختگان دکتری پسر از مزایای مهم ایجاد دوره‌های پسادکتری است.

شریفی گفت: برای سیاست‌گذاری دوره‌های پسادکتری یک ستاد و کارگروه مرکزی زیر نظر شورای عالی عتف تشکیل می‌شود و پیشرفت این مصوبه را پیگیری می‌کند.

وی گفت: منابع مالی اجرای این طرح در قالب صندوق عتف پیش بینی شده است و با ابلاغ نهایی تشکیل این صندوق، اجرای دوره‌های پسادکتری با قدرت آغاز می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha