• چهارشنبه / ۲۷ مهر ۱۴۰۱ / ۱۵:۴۴
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1401072715259
  • خبرنگار : 50455

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد:

نجف و قم مکتب‌ نقد گرای آیت الله موسوی الخرسان را توسعه دهند

نجف و قم مکتب‌ نقد گرای آیت الله موسوی الخرسان را توسعه دهند

ایسنا/قم عضو مجلس خبرگان رهبری با تمجید از سجایای علمی و اخلاقی و زهد و پارسایی آیت الله موسوی الخرسان افزود: آیت الله خرسان در حوزه‌ نقد صاحب نظر و مطالبه گر است‌ و امیدواریم مکتب نقد گرای این عالم پارسا مورد توجه‌ و اهتمام حوزه‌ های علمیه مخصوصا نجف و قم گردد.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مبلغی امروز ۲۷مهرماه طی سخنانی در کنگره‌ امناءالرسل در جمع فرهیختگان حوزه و دانشگاه عراق و ایران در پاسداشت مقام علمی آیت الله موسوی الخرسان گفت:جهان امروز تشنه   معرفت است و شایسته است‌ اندیشه های والای معرفتی تشیع را به جهان ارائه دهیم.

وی گفت: اندیشمندان مسلمان در جهان پیچیده امروز که مردم به دنبال دینی  که پیشرفت مادی همراه با تقرب معنوی به خداوند متعال را داشته‌ باشد هستند، تصریح کرد: متولیان امر دین باید تمهیداتی بیاندیشند که  تعالیم دین را به گونه‌ای اجرا کنند تا مردم  و جوانان مشتاق دینداری شوند.

عضو مجلس خبرگان  افزود: رسالت اصلی امروز حوزه علمیه قم و نجف تبیین ویژگی های دین مبین اسلام به عنوان‌ تامین کننده نیاز های مادی و معنوی بشریت است.

حجت الاسلام والمسلمین مبلغی گفت:حوزه‌ علمیه قم و نجف می توانند با همکاری و هم افزایی یکدیگر جنبش علمی پویایی را در سطح جهان پدید آورند.

وی که  در صحن حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها حرم امیر مؤمنان سخن می‌گفت با بیان ویژگی های هر دو  حوزه یادآورشد: عمق فلسفی حوزه‌ علمیه قم و قدمت فقهی حوزه‌ کهن نجف اگر درکنار هم قرار گیرند قابیلت ایجاد تحول علمی در جهان را دارند.

سخنران این کنگره با تمجید از سجایای علمی و اخلاقی و زهد و پارسایی آیت الله موسوی الخرسان افزود: آیت الله خرسان در حوزه‌ نقد صاحب نظر و مطالبه گر است‌ و امیدواریم مکتب نقد گرای این عالم پارسا مورد توجه‌ و اهتمام حوزه‌ های علمیه مخصوصا نجف و قم گردد.

حجت‌الاسلام و المسلمین مبلغی با بیان ویژگی های هر دو  حوزه شیعه افزود: مرجعیت نجف تاکنون چالش‌ها و فتنه‌ های سنگینی علیه عراق را کنترل‌ و دفع کرده‌ است و در حقیقت مرجعیت همان ساحل امنی است که ره آورد آن آرامش و آسایش مردم‌ است.

سخنران این کنگره با اشاره به عمق فلسفی حوزه‌ علمیه قم و قدمت فقهی نجف خاطرنشان کرد: اگر اصالت نجف و نوآوری قم با یکدیگر عجین شوند، فقه  نیاز های نسل تحول‌ خواه را تامین خواهد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha