• چهارشنبه / ۲۷ مهر ۱۴۰۱ / ۱۶:۰۹
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401072715280
  • خبرنگار : 50039

سرپرست بنادر و دریانوردی گلستان عنوان کرد,

لزوم تعیین تکلیف لایروبی بندرگز همزمان با لایروبی بندرترکمن

لزوم تعیین تکلیف لایروبی بندرگز همزمان با لایروبی بندرترکمن

ایسنا/گلستان سرپرست بنادر و دریانوردی استان گلستان بر مشخص شدن وضعیت لایروبی بندرگز همزمان با لایروبی دریا تا بندر ترکمن تأکید کرد و گفت: روند پسروی آب خزر و خشک شدن خلیج گرگان ادامه دارد و اگر چاره اندیشی نشود، بندرگز هم خشک می شود.

نوراله عباسی ظهر امروز (چهارشنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۱) در نخستین جلسه کارگروه اجرای لایروبی کانال آشوراده در راستای علاج بخشی و لایروبی خلیج گرگان، اظهار کرد: از مسایل اساسی در این بخش حل مشکلات ناشی از پسروی آب دریای خزر و به طبع آن خلیج گرگان است.

سرپرست بنادر و دریانوردی گلستان با بیان اینکه باید ببینیم اگر به عمق ۱۵۰ سانتی متری خلیج دسترسی پیدا کردیم وضعیت رسوب گذاری چگونه می شود، ادامه داد: باید بررسی شود تا پس از لایروبی تا چه اندازه شدت رسوب گذاری کاهش می یابد.

وی با تأکید بر اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ارتفاع آب خلیج حدود ۲۳ سانتی متر کاهش یافته است، افزود: بدترین حالت این است که روند کاهشی سطح آب تداوم یابد و رژیم رسوب گذاری از سمت دریا با طوفان ها سبب مسدود شدن کانال شود.

عباسی با اشاره به اینکه باید روندی تعریف شود که بررسی کند با پسروی تدریجی آب دریا کدام سازه های اساسی مورد نیاز در عملیات لایروبی از حیزانتفاع خارجی می شود، خاطر نشان کرد: راهکارها را از هم اکنون باید ارائه دهیم و به فکر هزینه، بودجه، تجهیزات و سایر ملزومات در این زمینه باشیم.

وی با بیان اینکه از هم اکنون باید مشخص شود که پس از رسیدن به عمق مدنظر پس از لایروبی، متولی نگهدای کانال کدام ارگان و یا نهاد است، تصریح کرد: پیش بینی می شود که پروژه تا پایان کار ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه داشته باشد و اگر آن پس از اجرای پروژه آن را حفظ نکنیم، همه منابع تلف می شود.

سرپرست بنادر و دریانوردی استان گلستان در ادامه از مشخص شدن وضعیت بندرگز همزمان با لایروبی دریا تا بندر ترکمن سخن گفت و اضافه کرد: روند پسروی آب و در پی آن خشک شدن خلیج ادامه دارد و به طور یقین اگر چاره اندیشی نشود، بندرگز هم خشک می شود.

وی بر ارائه راهکار برای حل مشکلات از هم اکنون تأکید کرد و یادآور شد: مقرر شده است که اسکله بندرگز به طول ۵۰۰ متر اطاله داده شود تا قایق ها بتوانند مسافر سوار کنند و اگر این پروژه انجام نشود به طور یقین تا ۶ ماه آینده اجرای طرح اطاله اسکله به دو برابر افزایش می یابد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha