• چهارشنبه / ۲۷ مهر ۱۴۰۱ / ۱۸:۴۳
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1401072715371
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

اولین جشنواره ملی زرشک خراسان جنوبی/ ۱۰۲

انعقاد ۵ تفاهم‌نامه در زمینه فرآوری زرشک

انعقاد ۵ تفاهم‌نامه در زمینه فرآوری زرشک

ایسنا/خراسان جنوبی در اختتامیه جشنواره ملی زرشک و با حضور استاندار خراسان جنوبی، ۵ تفاهم نامه در زمینه فرآوری محصول زرشک به امضا رسید.

با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی، استاندار خراسان‌ جنوبی، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، جمعی از مسئولین کشوری و استانی، ۵ تفاهم نامه همکاری بین جهاد کشاورزی استان و سرمایه گذاران بخش خصوصی مبادله شد.

به گزارش ایسنا، این تفاهم نامه‌ها در این زمینه‌ها به امضا رسید؛ احداث شهرک تخصصی زرشک، با سرمایه گذاری ۲۲۰ میلیارد تومان، ظرفیت ۴۰ هزار تن، اشتغالزایی ۱۵۰ نفر به صورت مستقیم و ۵۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم، ایجاد واحد فرآوری انواع محصولات زرشک، با سرمایه گذاری ۱۲۰ میلیارد تومان، ظرفیت ۱۰ هزار و ۶۷۰ تن، اشتغالزایی ۳۱ نفر به صورت مستقیم و ۱۲۰  نفر به صورت غیر مستقیم، ایجاد واحد فرآوری محصولات زرشک، با سرمایه گذاری ۲۵ میلیارد تومان، جذب ۱۰ هزار تن، اشتغالزایی ۳۵ نفر به صورت مستقیم و ۱۰۰  نفر به صورت غیر مستقیم از جمله موارد اشاره شده در این تفاهم نامه‌هاست.

ایجاد واحد سردخانه نگهداری زرشک، با سرمایه گذاری ۱۰ میلیارد تومان، جذب ۱۰ هزار تن، اشتغالزایی ۱۵ نفر به صورت مستقیم و ۵۰ نفر به صورت غیر مستقیم و احداث واحد سردخانه و نگهداری زرشک، با سرمایه گذاری ۱۱ میلیارد تومان، جذب ۱۰ هزار تن، اشتغالزایی ۱۵ نفر به صورت مستقیم و ۵۰ نفر به صورت غیر مستقیم از دیگر موارد مطرح شده است.

انعقاد ۵ تفاهم‌نامه در زمینه فرآوری زرشک

رونمایی از مجموعه مستند به رنگ پاییز

همچنین در اختتامیه جشنواره ملی زرشک، از مجموعه مستند "به رنگ پاییز" رونمایی شد.

این مجموعه مستند در سه قسمت عناب، زرشک و زعفران تولید شده است. این مجموعه با نگاهی آسیب شناسانه، مشکلات معیشتی کشاورزان استان را احصا نموده و راهکارهای کارشناسی لازم را برای رفع آنها ارائه می‌کند.

تهیه کنندگی این مجموعه مستند را محمد عبداللهی به عهده داشته است. قسمت زرشک این مجموعه که مطابق با اهداف جشنواره تهیه شده در مراسم امروز و با حضور استاندار و مسئولین کشوری و استانی رونمایی شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha