• شنبه / ۳۰ مهر ۱۴۰۱ / ۰۸:۵۸
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1401073016361
  • خبرنگار : 71402

اردوغان شرکت "لافارژ" فرانسه را مهمترین حامی "تروریسم" خواند

اردوغان شرکت "لافارژ" فرانسه را مهمترین حامی "تروریسم" خواند

رئیس‌جمهوری ترکیه گفت که شرکت "لافارژ" که غول سیمان‌ فرانسه است، اکنون به عنوان یکی از مهمترین نهادهای حامی "تروریسم" نمایان شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه گفت: زمانی که من گفتم غول سیمان فرانسه به نام لافارژ چگونه از سازمان‌های تروریستی در شمال سوریه حمایت می‌کند و به آنها کمک می‌رساند، فرانسوی‌ها این را درک نکردند.

اردوغان در دوازدهمین کنفرانس وزرای اطلاع‌رسانی سازمان همکاری اسلامی در استانبول گفت: من این را به امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه گفتم. حال در پارلمان فرانسه، آنها از ماکرون درباره داستان لافارژ می‌پرسند. در حال حاضر لافارژ به یکی از مهمترین موضوعات در دستورکار فرانسه تبدیل شده است. لافارژ اکنون به‌ عنوان یکی از مهمترین نهادهای حامی تروریسم کاملاً افشا شده است.

شرکت لافارژ سه‌شنبه گذشته بابت حمایت از چندین گروه "تروریستی" در سوریه بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۴ از جمله داعش، از سوی یک دادگاه آمریکایی با جریمه سنگین ۷۷۸ میلیون دلاری مواجه شد.  

اردوغان گفت، گرچه ترکیه "تنها کشور"ی است که در میدان جنگ با گروه تروریستی داعش می‌جنگد، اما مورد "اتهامات غیراخلاقی" قرار دارد، افزود: یکی یکی با شواهد و تصمیمات دادگاه فاش شده، آن کسانی که دیروز به ما اتهام سر و کار داشتن با داعش را می‌زدند، در همان دوره با تروریست‌ها تجارت کرده و میلیون‌ها یورو به آنها پول داده‌اند.

اردوغان در این کنفرانس گفت که تنوع منابع خبری و افزایش مشارکت رسانه‌ها، به‌ویژه رسانه‌های اجتماعی، در زندگی روزمره مزایای بسیاری و همچنین خطرات حیاتی را به همراه دارد. او افزود: آلودگی اطلاعاتی و اطلاعات نادرست، سرلوحه این تهدیدات است.

در کنفرانس دو روزه وزرای اطلاع‌رسانی سازمان همکاری اسلامی، وزرا و نمایندگان عالی‌رتبه از ۵۷ کشور جهان درباره موضوعاتی بحث خواهند کرد که باعث تعمیق همکاری‌ها در زمینه‌های رسانه، ارتباطات و اطلاع‌رسانی در جهان اسلام می‌شود.

این کنفرانس که با موضوع "مبارزه با اطلاعات نادرست و اسلام‌هراسی در عصر پسا حقیقت" برگزار شده، با هدف توسعه و تقویت همکاری کشورهای اسلامی در زمینه رسانه و ارتباطات است.

اردوغان در این رابطه گفت: اخبار جعلی و حمایت از سازمان‌های تروریستی یک روی سکه را تشکیل می‌دهند، در حالی که روی دیگر آن اسلام‌هراسی و بیگانه‌هراسی است.

رئیس‌جمهوری ترکیه همچنین گفت که "تروریسم دیجیتال" نه تنها تهدیدی آشکار برای دموکراسی و صلح اجتماعی، بلکه برای امنیت ملی کشورها به شمار می‌رود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۷-۳۰ ۱۰:۵۵

بله شما خیلی کارتون درسته تنها راه نفوذ امن به سوریه کشور شما بود ولی هیچ موقع این راه بسته نشد چون منافع شما در نا امن شدن ان کشور برای غلبه بر کردها و دستیابی به نفت مفت بود اسلام بازیچه افکار شما و خیلی از سیاست مدارن شد تا افکار جهان اینطوری نظر منفی به آن پیدا کنند و اسلام ستیزی شکل بگیره

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۳۰ ۲۰:۵۳

این ادعا هارا میتونی ثابت کنی یا به همون منابع لافارژ ها اعتماد میکنی؟

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۳۰ ۲۲:۲۲

بله کاملا درسته باپول عربستان قطر امارات متحده تمام تروریست‌ها جهان به کشور ترکیه رفتند وجناب اردوغان وحزب متبوعش راه را برای انها برای رفتن به سوریه برای شرکت به قول انها جهاد بله کاملا درسته

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۳۰ ۲۳:۵۳

خدا شفای چشمی حداقل بده الان گروههای تروریست کردی با کمک آمریکا ی کثیف نفت سوریه رو میدزدن جنایت و نسل کشی در شمال میکنن

avatar
۱۴۰۱-۰۸-۰۱ ۰۸:۱۰

اتفاقا ناامنی سوریه بیشترین ضرر را متوجه ترکیه می‌کنه .قدرت گیری تروریستها و حضور چهارمیلیون اواره

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۳۰ ۱۵:۱۶

مردک تنها کشوری که با داعش میجنگه ترکیه است؟ خدا شفاش بده تقصیر کشورهای دیگست که الان داره جفتک میندازه

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۳۰ ۱۷:۴۰

مسلمان واقعی بین رهبران جهان فقط شما هستید، هرکس با اسم اسلام دزدی غارت و اختلاس، کودک کشی دانش اموز کشی، دانشجو کشی انجام میدهد، به راهت ادامه بده سلطان عشق، هستند خیلی ها تو خاری هستی بر چشمان کثیفشان