• شنبه / ۳۰ مهر ۱۴۰۱ / ۱۰:۵۹
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1401073016523
  • خبرنگار : 71480

میراحمدی: پدافند غیرعامل در مقابل دشمن نقش بازدارنده دارد

میراحمدی: پدافند غیرعامل در مقابل دشمن نقش بازدارنده دارد

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور گفت: پدافند غیر عامل برای کشور ما یک ضرورت است که نقش بازدارنده در مقابل دشمن خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، سید مجید میراحمدی صبح امروز در پنجمین همایش ملی پدافند شهری با بیان اینکه در قرن جدید همچنان توسل به زور علیه کشورهای مستقل مثل ایران رویه پرشدتی دارد، اظهار کرد: پس باید به سمت سازوکار مقاومت همه جانبه رفت. پدافند غیرعامل یکی از موثرترین و کم هزینه ترین روش دفاع در مقابل دشمن است. پدافند غیر عامل برای کشور ما یک ضرورت است که نقش بازدارنده در مقابل دشمن خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه کشورهای قدرتمند هم موضوع پدافند غیرعامل را در اولویت خود قرار داده اند، افزود: افزایش بازدارندگی و کاهش آسیب پذیری در مقابل اقدام دشمنان، دو رکن اصلی پدافند غیرعامل است. جاری ساختن الزامات پدافند غیرعامل در شهرها، در راستای بازدارندگی و تقویت کشور است.

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور خاطرنشان کرد: طرح های پدافند غیر عامل، مقابله با بحران قبل از زمان رسیدن بحران است. کشور ما همواره مورد طمع دشمنان است و استقلال خواهی و استکبارستیزی نظام جمهوری اسلامی، لزوم توجه به پدافند غیرعامل را بیشتر می کند. بنابراین پدافند غیر عامل و نهادهای متولی توسعه شهری باید با هم هماهنگ باشند. هماهنگی میان شورای پدافند غیرعامل استان ها و طرح جامع شهری ضرورت دارد. با توجه به لزوم نظارت بر پدافند غیر عامل در تاسیسات شهری، لازم است از طریق کارگروه های مرتبط، نظارت لازم انجام شود. رعایت مقررات ملی ساختمان در ساخت و سازهای شهری لازم است. شهرداری ها از به کارگیری شرکت های غیر ذی صلاح در ساخت و ساز شهری ممانعت کنند.

میراحمدی در پایان تاکید کرد: سیاست های کلی نظام در خصوص پدافند غیرعامل همواره باید مورد توجه باشد. از ایجاد مراکز جمعیتی در اطراف تاسیسات پرخطر مثل منابع سوخت یا زاغه مهمات جلوگیری شود. کمبود تجهیزات امکانات آتش نشانی و امدادرسانی باید جبران شود. اصلاح مبلمان شهری و حذف چیدمان در معابر شهری که موجب کندی امدادرسانی می شود مورد توجه باشد. حاشیه شهرها برای امدادرسانی مورد توجه شهرداری ها باشد. رزمایش های آمادگی در موارد بحران نیز مدنظر باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha