• شنبه / ۳۰ مهر ۱۴۰۱ / ۱۵:۰۴
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1401073016842
  • خبرنگار : 50214

هفتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار در یزد برگزار می‌شود

هفتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار در یزد برگزار می‌شود

ایسنا/یزد هفتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار در یازده موضوع به کوشش اداره‌ کل امور هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد برگزار می‌شود.

«محمد حسن فاضلی» معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد در گفت وگو با ایسنا در این باره تصریح کرد: هدف از برگزاری این جشنواره «توسعه، تعمیق، تکثیر و تداوم فرهنگ ایثار و مهربانی، ایثار و ازخودگذشتگی و ایثار و شهادت»، «تحکیم ارتباطات اجتماعی به واسطه مبادلات فرهنگی با موضوع ایثار اجتماعی و ایثار و شهادت در سطح مساجد، محلات و روستاها»، «تجلیل از شهدا، ایثارگران و خانواده‌های آنها»، «تشویق و ترغیب هنرمندان به تولید آثار نمایشی با موضوع ایثار، جهاد و مقاومت و ایثار، مهربانی و همدلی اجتماعی»، «کشف و حمایت از استعدادهای جوان در زمینه هنرهای نمایشی با محوریت فرهنگ ایثار و شهادت» و «گسترش زمینه‌های فکری و فرهنگی در جهت تولید آثار فاخر و ارزشمند نمایشی با هدف ارتقاء بینش و آگاهی جامعه به عنوان مخاطب اصلی اینگونه از آثار و ایجاد گفتمان‌های اجتماعی در زمینه فرهنگی ایثار و شهادت» است.

وی با اشاره به یازده موضوع در نظر گرفته شده برای این دوره از جشنواره، گفت: موضوعات این جشنواره شامل «ایثار و ایثارگری در طول تاریخ ایران»، «شهدا و جانبازان و آزادگان دفاع مقدس»، «شهدای مدافع حرم و امنیت و...»، «ایثار و شهادت در فرهنگ عاشورایی و رضوی»، «ایثار روستائیان و عشایر کشور»، «ایثار کادر درمان و آتش‌نشان‌ها»، «ایثار در قرآن کریم سیره ائمه اطهار (علیهم السلام)»، «شهدای دانش آموز»، «ایثار اجتماعی»، «۴۰۰۰ شهید استان دارالعباده یزد» و «خاطرات جانبازان، آزادگان و ایثارگران استان یزد» تعیین شده است.

فاضلی با بیان این که جشنواره در دو بخش «صحنه‌ای» و «خیابانی» برگزار می شود، گفت: آخرین زمان ارسال آثار به این جشنواره که در هفته آخر آذرماه ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد، بیستم مهرماه بوده و آثار ارسالی در حال بررسی توسط هیات داوران جشنواره است.

معاون بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در مورد جوایز بخشهای مختلف جشنواره هفتم نیز گفت: به رتبه نخست در بخش‌های نویسندگی، طرح و ایده(نمایش خیابانی)، کارگردان، بازیگری مرد و زن به ترتیب تا سقف مبلغ ۸، ۱۰ و ۱۲ میلیون تومان جایزه اهدا خواهد شد.

فاضلی خاطرنشان کرد: برای آن دسته از افراد که موفق به کسب رتبه نخست تا سوم در بخش‌های طراحی صحنه و لباس، موسیقی، طراحی فضا (نمایش‌های خیابانی) و طراحی حرکت می‌شوند نیز مبلغ ۵، ۷ و ۱۰ میلیون تومان جایزه در نظر گرفته شده است.   

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha