• شنبه / ۳۰ مهر ۱۴۰۱ / ۱۷:۱۸
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1401073016935
  • خبرنگار : 50187

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های استان هشدار داد

رشد مطالبات غیرجاری کرمان در سال جاری/ترکیب سپرده ها در استان ارزان نیست

رشد مطالبات غیرجاری کرمان در سال جاری/ترکیب سپرده ها در استان ارزان نیست

ایسنا/کرمان دبیر شورای هماهنگی بانک های استان کرمان گفت: رشد مطالبات غیرجاری استان نیز در سال جاری رشد داشته و نسبت به سال قبل ۴۰ درصد افزایش یافته که این یک هشدار است.

الله داد محمدی بعد از ظهر امروز ۳۰ مهرماه در جلسه شورای هماهنگی بانک های استان کرمان با حضور وزیر اقتصاد اظهار کرد: در سال گذشته نسبت مصارف به منابع بانک های استان ۷۱.۷ درصد و کشور ۸۳.۲ درصد بوده که بخش زیادی از عدد کشور مربوط به تهران است و بدون آن متوسط کشور ۶۹.۷ درصد است.

وی افزود: در پایان مردادماه امسال ۷۶.۳ درصد نسبت مصارف به منابع استان بوده که میانگین کشور بدون تهران ۷۰ درصد است.

محمدی تصریح کرد: در سال جاری تا پایان مردادماه منابع استان نسبت به سال قبل ۳۳.۴ درصد رشد و مصارف ۷۶ و نیم درصد رشد داشته است.

وی بیان کرد: رشد مطالبات غیرجاری استان نیز در سال جاری رشد داشته و نسبت به سال قبل ۴۰ درصد افزایش یافته که این یک هشدار است.

دبیر شورای هماهنگی بانک های استان کرمان گفت: ترکیب سپرده ها در استان خیلی ارزان نیست و ۱۸.۹ درصد از سپرده ها جاری، هفت درصد قرض الحسنه پس انداز و بالغ بر ۴۵ درصد بلندمدت است.

وی اظهار کرد: ۲۱۹ هزار میلیارد تومان منابع بانک های خصوصی استان و مصارف آنها ۳۹ هزار میلیارد تومان بوده که در واقع مصارف آنها کمتر از چهار درصد است.

محمدی در ادامه با اشاره به مشکلات بخش کشاورزی استان کرمان بیان کرد: برداشت ۹۰ هزار هکتار باغات پسته استان به حداقل رسیده و درخواست داریم خط اعتباری ویژه به استان داده شود زیرا معیشت مردم به این بخش وابسته است و آسیب زیادی دیده است.

وی در پایان گفت: در سیستم بانکی استان کرمان کمبود شدید نیرو داریم.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام موسی غضنفرآبادی رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان نیز در این جلسه اظهار کرد: وام های ساخت و ساز زلزله بم به یک معضل تبدیل شده و به دلیل اینکه مردم بدهکار بانکی هستند، هیچ تسهیلاتی به آن ها پرداخت نمی شود.

نماینده مردم بم‌ و براوات در مجلس شورای اسلامی افزود: رئیس سازمان برنامه و بودجه قول دادند این موضوع در شورای پول و اعتبار مطرح و فکری برای آن بشود و درخواست داریم دولت و بانک ها در این زمینه تدبیر و مشکل مردم را حل کنند.

غضنفرآبادی با اشاره به مشکلات بخش کشاورزی به ویژه در پی خسارت های سرمازدگی و گرمازدگی گفت: اگر کشاورزان حمایت نشوند، نمی توانند اقدامات بعدی را انجام بدهند و درخواست دارند این بدهی های استمهال شود.

همچنین عفت شریعتی نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با بیان اینکه در شهرستان های زرند و کوهبنان وام های زلزله مشکل ساز شده، خواستار چاره اندیشی در این زمینه شد.

وی درخواست استمهال وام های کشاورزان را نیز مطرح کرد و افزود: متاسفانه بانک های شهرستان کوهبنان دارد تبدیل به باجه می شود و مردم نگران هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha