• شنبه / ۳۰ مهر ۱۴۰۱ / ۱۷:۲۰
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1401073016936
  • خبرنگار : 71415

مخالفان دولت ونزوئلا دیگر مایل به حمایت از گوآیدو نیستند

مخالفان دولت ونزوئلا دیگر مایل به حمایت از گوآیدو نیستند

احزاب مخالف دولت ونزوئلا هشدار دادند احتمالا در سال ۲۰۲۳ دست از حمایت از دولت موقتی که خوآن گوآیدو، چهره مخالفان این دولت چند سال پیش به صورت خودخوانده تشکیل داد برخواهند داشت.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری رویترز به نقل از چهار منبع این خبر را نوشت.

از زمانی که آمریکا و چند دولت دیگر پیروزی مجدد انتخاباتی نیکولاس مادورو در سال ۲۰۱۸ را رد کردند خوآن گوآیدو خودش را به عنوان چهره عمومی گروه های مخالف نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا مطرح کرده است.

به نوشته رویترز، عمده نمایندگان مخالف دولت ونزوئلا که در روزهای اخیر به واشنگتن سفر کردند به مقامات آمریکایی گفتند دیگر حامی او یا هر کس دیگری به عنوان رهبر آنها و یا به عنوان رهبر دولت موقت ونزوئلا برای یک سال دیگر نخواهند بود.

بر اساس این گزارش، این نمایندگان به جایش خواستار انتخاب یک کاندیدا برای رقابت کردن علیه مادورو یا کسی که کاندیدای دولت ونزوئلا در انتخابات بعدی این کشور باشد هستند.

برنامه این انتخابات موقتا برای اواخر ۲۰۲۳ یا برای سال ۲۰۲۴ تعیین شده است.

گوایدو در سال ۲۰۱۹ با توسل به قانون اساسی ونزوئلا خودش را سرپرست یک ریاست جمهوری خودخوانده رقیب برای ریاست جمهوری مادورو اعلام کرد.

او با این حال نتوانست مادورو را از قدرت کنار بزند. از بین رفتن رهبری گوایدو در میان مخالفان دولت ونزوئلا باعث به مشکل برخوردن کمیته‌های منسوب شده از سوی پارلمان وابسته به مخالفان دولت ونزوئلا برای نظارت بر موضوع یک سری شرکت‌های هولدینگ خارجی ونزوئلایی از جمله شرکت نفتی سیتگو پترولیوم واقع در هیوستن آمریکا می‌شود. این شرکت به عنوان گل سرسبد دارایی‌های بین‌المللی ونزوئلا در نظر گرفته‌ می‌شود.

دادگاه‌های آمریکا مشروعیت این کمیته‌ها را بر پایه به رسمیت شناختن گوایدو به عنوان رهبر، به رسمیت شناخته‌اند.

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد، گوایدو را به رسمیت می‌شناسد و با دولت او در خصوص "گام‌های لازم برای پیشبرد یک راه حل حاصل از مذاکره که منجر به بازیابی دموکراسی در ونزوئلا شود" هماهنگ خواهد کرد.

گوایدو در مصاحبه ای روز جمعه با سی.ان.ان گفت، دولت آمریکا یک بار دیگر حمایت از دولتش را "تصویب کرد" بدون اینکه جزئیاتی از یک برنامه زمانی ارائه دهد و اینکه طبق قانون اساسی ونزوئلا دوره رهبری او بر این دولت خودخوانده باید تا زمانی که یک انتخابات ریاست جمهوری برگزار شود ادامه یابد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha