• شنبه / ۳۰ مهر ۱۴۰۱ / ۱۸:۴۱
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1401073016958
  • خبرنگار : 50187

مدیرعامل بانک ملی ایران:

سیاست امسال، انقباضی است/بانک‌های دولتی از مقررات قانون خدمات کشوری معاف شوند

سیاست امسال، انقباضی است/بانک‌های دولتی از مقررات قانون خدمات کشوری معاف شوند

ایسنا/کرمان مدیرعامل بانک ملی ایران گفت: معتقدیم برای حل مشکل نیروی انسانی، بانک های دولتی باید از مقررات قانون خدمات کشوری معاف شوند.

محمدرضا فرزین عصر ۳۰ مهرماه در جلسه شورای هماهنگی بانک های استان کرمان با حضور وزیر اقتصاد با اشاره به مشکلات مطرح شده در بحث نقدینگی گفت: امسال سیاست انقباضی است و همه بانک ها دارای مشکل هستند.

وی درباره کمبود نیرو در سیستم بانکی افزود: برای جذب ۱۷۰۰ نفر نیرو مجوز گرفته ایم و معتقدیم برای حل مشکل، بانک های دولتی باید از مقررات قانون خدمات کشوری معاف شوند.

فرزین درباره عدم پرداخت وام های زلزله بم گفت: باید بررسی شود دلیل آن چه بوده و باید دبیر شورای بانک ها این موضوع را انجام داده و به ما اعلام کند تا ببینیم چه اقدامی می توانیم انجام بدهیم.

وی همچنین درباره تبدیل شدن برخی شعب بانک ها به باجه بیان کرد: در بانک ملی تلاش می کنیم شعب را کاهش ندهیم و با جابه جایی شعب با توجه به جمعیت، مشکل را حل کنیم.

به گزارش ایسنا، فرشید فرخ نژاد مدیرعامل بانک کشاورزی ایران نیز در این جلسه اظهار کرد: بانک کشاورزی امسال در خرید تضمینی گندم و اصلاح نظام یارانه ها باید حمایت می کرد و علاوه بر آن ۹۵۷ هزار میلیارد ریال از ابتدای امسال تسهیلات پرداخت کرده که ۸۴ درصد بیش از سال قبل بوده است.

وی با اشاره به اینکه در بانک کشاورزی استان کرمان نیز پرداخت ها امسال بالاتر از سال قبل بوده، بیان کرد: در بحث امهال وام های کشاورزی بیش از ۱۴ هزار فقره انجام شده از بودجه سال قبل انجام شده و امسال نیز همکاران ما این مسئله را انجام می دهند.

فرخ نژاد درباره غیرفعال شدن برخی شعب بانکی بیان کرد: بیش از ۱۷۰۰ شعبه در بانک کشاورزی داریم و تکلیف قانونی است که تعدادی را جمع کنیم و شعب زیان ده را با هماهنگی مسئولان استان جمع می کنیم.

وی درباره صندوق بیمه محصولات کشاورزی پیشنهاد داد: یکی از راهکارها برای عمل به تعهدات، افزایش سرمایه صندوق است و راهکار دوم گرفتن سهم دولت است.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha