• شنبه / ۳۰ مهر ۱۴۰۱ / ۲۱:۰۵
  • دسته‌بندی: کشتی، رزمی
  • کد خبر: 1401073016992
  • خبرنگار : 71506

شکست یزدانی در فینال کشتی آزاد امیدهای جهان

شکست یزدانی در فینال کشتی آزاد امیدهای جهان

آزادکار وزن ۷۰ کیلوگرم ایران با شکست مقابل حریف گرجستانی به مدال نقره رقابت‌های زیر ۲۳ سال قهرمانی جهان رسید.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایسنا از اسپانیا، در ادامه رقابت‌های ۵ وزن نخست کشتی آزاد زیر ۲۳ سال قهرمانی جهان در اسپانیا، امیرمحمد یزدانی نماینده وزن ۷۰ کیلوگرم ایران و دارنده مدال نقره بزرگسالان جهان در دیدار نهایی مقابل گئورگی الباکیدزه از گرجستان به میدان رفت و در پایان با نتیجه ۸ بر ۴ شکست خورد و به مدال نقره بسنده کرد.

یزدانی پیش از این در دور مقدماتی این وزن که روز گذشته (جمعه) برگزار شد، در دور نخست استراحت کرد، سپس ۱۵ بر ۵ تالگات سیرباز قهرمان آسیا از قزاقستان را مغلوب کرد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله نیز با نتیجه ۱۷ بر ۷ از سد کوتا تاکاهاشی از ژاپن گذشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. یزدانی در نیمه نهایی نیز برابر یحیی توماس از آمریکا ۴ بر ۲ پیروز شد و به فینال رسید.

همچنین در دیدار رده بندی وزن ۶۵ کیلوگرم، کیان محمود جانلو تا یک ثانیه مانده به پایان مبارزه با نتیجه ۸ بر ۸ پیش بود، با قرار گرفتن در خاک حریف ۲ امتیاز از دست داد که این موضوع با اعتراض شدید کادر فنی ایران همراه بود و آن ها معتقد بودند زمان قانونی مبارزه به پایان رسیده است. پس از بازبینی فیلم، اعتراض کادر ایران پذیرفته نشد تا این مبارزه در نهایت با شکست ۱۱ بر ۸ محمودجانلو و ناکامی در کسب مدال برنز به پایان برسد.

در ادامه این رقابت ها تا دقایقی دیگر علی آذرپیرا در فینال وزن ۹۷ کیلوگرم برابر تانر اسلوان از آمریکا به روی تشک می رود.

ایران در ۵ وزن دوم این رقابت ها نیز ۳ فینالیست و یک کشتی گیر در گروه بازنده ها دارد که فردا یکشنبه در روز پایانی این رقابت ها به میدان می روند.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۸-۰۱ ۰۱:۱۶

از نحوه کشتی‌ گرفتن یزدانی مشخص بود نيامده برای طلا گرفتن انگار از یه چیزی ناراحت بود با تمام توانش کشتی نگرفت

avatar
۱۴۰۱-۰۸-۰۱ ۰۴:۱۰

دمش گرم.بایدبه داشتن چنین جوانهایی افتخارکرد.مایه غرورومباهات ما ایرانیها هستن.پیروزی درمقابل کشتی گیر آمریکایی نشانه سخت تمرین کردن و ازجان مایه گذاشتن است.قهرمانی به مدال طلا نیست.قهرمانی به تلاش،توان و کم کاری نکردن است‌که تو نیزچنین بودی!!!!

avatar
۱۴۰۱-۰۸-۰۱ ۰۴:۳۲

خسته نباشی دلاور

avatar
۱۴۰۱-۰۸-۰۱ ۰۴:۴۳

به نظرم امیرمحمد به خودش باخت نه رقیبش در فینال المپیک هم همین طور بود آقای یزدانی کشتی گیری بسیار خوبی است اما. بی پروا کشتی میگیرد برای همین ارغنون بدل کاری زیاد استفاده نمیکند درهمین فینال دیشب رقیبش چهار امتیاز از بدل کاری بدست آورد امیر سخت امتیاز میگیرد وساده هم امتیاز ازدست میدهد

avatar
۱۴۰۱-۰۸-۰۱ ۱۳:۲۷

پس کشتی گیری در حد قهرمانی جهان نیست

avatar
۱۴۰۱-۰۸-۰۱ ۱۷:۳۳

کشتیو که سوتشو نزده امتیاز بدی تهش میخای ببری..!!کاش یذره یزدانیم بدلکاری بلد بود.....

avatar
۱۴۰۱-۰۸-۰۱ ۱۰:۵۳

یزدانی عالی بود،حریفاشو خیلی دست کم می‌گرفت چون فکر میکرداز بزرگسالان آمده پایین اینارو حریف حساب نمیکرد،جوانی و هزاران غرور کاذب،هنوزخیلی جاداری پسر جوان آینده ازان توست قهرمان

avatar
۱۴۰۱-۰۸-۰۶ ۲۰:۱۷

متد کشتی ما باید تغییر کنه. از فقط زیر گیری یکم هم از فنونی مثل پیش انداز و گهواره دیو سرته یکی و کول انداز پیچیچک لنگ خراسانی لنگ تندر هزار تا فن که نه تو کشتی کشورهای دیگه هست نه حتی تو جودو استفاده کنن.