به گزارش ایسنا، دنبال کردن صفحات مجازی فروش لباس، کیف و کفش برای تمامی افراد بهویژه بانوان از جذابیت خاصی برخوردار است، شاید برای بسیاری از ما نیز اتفاق افتاده باشد که پوشاک مورد نظر خود را بهصورت اینترنتی سفارش دهیم و با قیمت بسیار مناسبتر و حتی در بسیاری از مواقع نیمی از قیمت موجود در بازار آن لباس را از آنلاینشاپ تهیه کنیم.
در نگاه اول وقتی قیمت پوشاک، کیف و کفش درج شده در صفحات مجازی را با قیمت موجود در بازار مقایسه میکنیم و برای خرید ترغیب میشویم، در ذهنمان به این فکر میکنیم که هیچ ارزانی به دلیل نیست و شاید پوشاکی که با این قیمت در آنلاین شاپ بهفروش میرسد از کیفیت لازم برخوردار نیست و یا پای کلاهبرداری در میان است، اما وقتی دلمان را به دریا میزنیم و پوشاک مورد نظر را سفارش میدهیم در بیشتر اوقات از کیفیت پوشاک خریداری شده تعجب میکنیم که چرا باید تفاوت قیمت بین یک آنلاین شاپ با یک بوتیک در مراکز خرید زمین تا آسمان باشد.
قطعا همه بر این امر واقف هستیم که عموم فروشندگان اینترنتی از پرداخت مالیات، اجاره بها، هزینه آب، برق، گاز، تمدید پروانه کسب و ... معاف هستند، بنابراین سود حاصل از فروش را متناسب با هزینه حساب میکنند تا از این طریق نیز بتوانند فروش بیشتری داشته باشند، اما قطعا مسائل دیگری نیز در میان است.
کیانی- یکی از صاحبان آنلاین شاپ در شهرکرد در گفتوگو با ایسنا با اشاره به اینکه بنده علاوه بر اینکه خرید اینترنتی انجام میدهم، فروش حضوری نیز دارم، گفت: قطعا فروش اینترنتی کالا مزایای بسیاری دارد، اما بسیاری از مردم ترجیح میدهند تا محصول مورد نظر را از نزدیک ببیند و سپس خریداری کنند، اما مشتریانی که از خرید اینترنتی خود رضایت داشته باشند، خرید آسان را مدنظر قرار میدهند.
وی در خصوص اینکه آیا شما در خرید اینترنتی از سود خود صرفنظر میکنید تا محصول را به قیمت مناسبتر بهفروش برسانید، عنوان کرد: عموما پوشاک را از واحدهای تولیدی بزرگ در کشور خریداری میکنم و سعی میکنم با سود متعادل، تعداد مشتریان خود را بالا ببرم و از این طریق فروش بیشتر سود خود را افزایش میدهم نه اینکه برای دسترسی به سود، سود بالایی بر روی پوشاک داشته باشم.
وی بیان کرد: شاید یکی از دلایل پایین بودن قیمت پوشاک در آنلاینشاپها این باشد که فعالان این حوزه هزینههای جانبی واحدهای عرضه پوشاک مانند اجارهبها، مالیات، عوارض، هزینه انشعابات، کارگر، بیمه و .... را پرداخت نمیکنند و بنابراین نیازی نیست که برای جبران این هزینهها قیمت محصول را افزایش دهند.
مردانی - یکی از دارندگان آنلاین شاپ در استان مجاور در گفتوگو با ایسنا، اظهار کرد: به تازگی کار خود را با درست کردن یک صفحه مجازی در اینستاگرام آغاز کردهام، اما خوشبختانه استقبال از خرید اینترنتی در بین مردم در حال افزایش است.
وی با بیان اینکه من در گام اول سود بسیار را کمی را برای محصولاتم در نظر گرفتم، گفت: بنده پوشاکی که در آنلاین شاپم عرضه میکنم، به صورت عمده از یک واحد تولیدی بزرگ در تهران و بهصورت اینترنتی خرید میکنم و با یک سود بسیار کم بهفروش میرسانم، خرید محصول با کیفیت برای بنده بسیار با اهمیت است، زیرا اگر پوشاک با کفیت پایین به دست مشتری بدهم، قطعا دیگر سفارشی از سوی او دریافت نخواهم کرد.
این صاحب آنلاین شاپ عنوان کرد: یکی از مزایای کار در آنلاینشاپ این است که شما مجبور به پرداخت هزینه برای اجازه مغازه و ... نیستید و میتوانید از زمانهای خالی خود در خانه برای اداره آن استفاده کنید، این مسئله موجب میشود سودی که حاصل از فروش است برای شما معقول باشد و مشتریان نیز پوشاک را با قیمت مناسبتری خریداری کنند.
چرا بین قیمت آنلاینشاپها و واحدهای عرضهکننده پوشاک تفاوت قیمت فاحش وجود دارد؟
افشین سلیمی- رئیس اتحادیه پوشاک شهرکرد در گفتوگو با ایسنا در خصوص اختلاف قیمت بین آنلاینشاپها و عرضهکنندگان پوشاک در واحدهای صنفی در چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: آنلاین شاپها عموما از مراکزی خرید میکنند که دوزندههای آنها کارگران مهاجر هستند و بهعلت پایین بودن دستمزد، قیمت پوشاک تولیدی در این مراکز بسیار پایینتر از سایر مراکز است.
سلیمی با بیان اینکه پوشاک آنلاین شاپهای برخی استانهای بزرگ مانند تهران، مشهد و ... از پارچههای خارجی تولید شده است، گفت: تنها دوخت لباس در ایران انجام میشود، همچنین واحدهای تولیدی پوشاک این آنلاین شاپها عموما عوارض و مالیات نیز پرداخت نمیکنند.
رئیس اتحادیه پوشاک شهرکرد با اشاره به افزایش شدید قیمت پارچه، توضیح داد: قیمت پارچه نسبت به سال گذشته حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش داشته است، برای مثال یک متر مربع پارچه فاستونی مطهری سال گذشته ۱۷۳ هزار تومان بود و امسال به ۲۹۸ هزار تومان افزایش پیدا کرده، در حالیکه این پارچه تولید خود کشور است، بنابراین قیمت پارچه تاثیر مستقیمی بر روی قیمت پوشاک دارد.
وی بیان کرد: متاسفانه واحدهای صنفی عرضه پوشاک در چهارمحال و بختیاری، پوشاک برند را با قدرت بیشتری بهفروشی میرساند و یکی از دلایل تفاوت فاحش قیمت بین آنلاینشاپها و این واحدهای عرضه پوشاک به همین علت است.
سلیمی ادامه داد: تفاوت کیفیت برخی پارچهها با یکدیگر متفاوت است، برای مثال پارچه فاستونی مطهری (۸۰*۲۰) ۸۰ درصد پلیاستر و ۲۰ درصد نخ و پشم دارد که قیمت آن ۲۷۰ هزار به ازای یک مترمربع است و پارچه فاستونی مطهری(۴۵*۵۵) ۴۵ پلیاستر و ۵۵ درصد نخ و پشم دارد با قیمت با قیمت ۳۷۵ هزار تومان به ازای یک متر مربع خرید میشود، بنابراین تفاوت کیفیت پارچه بر روی قیمت پارچه تاثیر میگذارد.
رئیس اتحادیه پوشاک شهرکرد با اشاره به اینکه دولت نیز هزینههایی را بر واحدهای صنفی تحمیل میکند، یادآور شد: متاسفانه بازار پوشاک استان راکد و فروشندگان ضعیف هستند و اداره مالیات به این واحدها فشار میآورد، اما آنلاینشاپها مالیات نمیدهند.
وی در پایان تاکید کرد: عموما آنلاینشاپها با تعدادی واحدهای تولیدی قرارداد دارند و به اندازه سفارش پوشاک خریداری میکنند و نیازی نیست یک جین لباس خریداری و در انبار دپو کنند.
انتهای پیام
نظرات