• یکشنبه / ۱ آبان ۱۴۰۱ / ۰۹:۲۴
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1401080100103
  • خبرنگار : 50026

امداد نیازمندان / ۱

نگاهی به شرایط واگذاری مسکن مددجویان

نگاهی به شرایط واگذاری مسکن مددجویان

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی گفت: مناطق واگذاری مسکن محرومان هر ساله متناسب با نیاز و اولویت در روستاها و شهرهای استان انجام می‌پذیرد.

محمد عرب در گفت‌وگو با ایسنا در مورد تسهیلات ساخت مسکن محرومان، اظهار کرد: تسهیلات مسکن در تمامی سرفصل‌های مسکن مددجویی ( احداث و خرید مسکن شهری و روستایی، تعمیرات مسکن و فضاهای جانبی ) مساعدت بلاعوض امداد تا سقف سرانه تعیین شده موافقتنامه بودجه، کمک خیرین و همچنین وام صندوق امداد ولایت پرداخت می‌شود.

وی افزود: تسهیلات صندوق امداد ولایت در مسکن شهری ۵۰ میلیون تومان و در مسکن روستایی ۳۰ میلیون تومان و سایر سرفصل‌ها ۱۵ میلیون تومان به تمامی مددجویان بهر ه مند از خدمات عمرانی پرداخت می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی با بیان اینکه سقف فردی تسهیلات برای هر مددجو ۵۰ میلیون تومان و کارمزد وام تا ۱۰ میلیون تومان صفر و بیش از ۱۰ میلیون تومان سه درصد  و به صورت قرض الحسنه است، تصریح کرد: در حوزه ساخت و ساز نیز کمک‌های بلاعوض، تسهیلات صندوق امداد ولایت و کمک خیرین به مددجویان ارائه می‌شود.

عرب بیان کرد: مناطق واگذاری مسکن تمامی شهرها و روستاهای سطح استان با اولویت مناطق محروم و افراد بی سرپرست عائله مند بوده و کمک‌های بلاعوض و تسهیلات امداد به تناسب پیشرفت کار تا مرحله تکمیل و بهره برداری واحد انجام می‌شود.

تحویل سالانه هزار واحد مسکونی به مددجویان 

وی ادامه داد: در سال‌های اخیر به طور متوسط سالانه حدود هزار واحد مسکونی در سطح استان احداث و تحویل مددجویان شده و در سال ۱۴۰۰ در مجموع تمامی سرفصل‌ها بالغ بر  ۶۹۰۰ خدمت عمرانی به مددجویان ارائه و تحویل شده است.

عرب در پاسخ به این سؤال که آیا در حوزه تسهیلات مسکن بانک‌ها همکاری لازم را دارند، افزود: با توجه به سهمیه و منابع موجود و پیگیری‌های مستمر امداد به طور متوسط تعداد عمده بانک‌ها این تعامل را تاکنون داشته‌اند.

وی بیان کرد: در احداث مسکن روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر مطابق با تسهیلات بهسازی مسکن روستایی تعدادی از مددجویانی که توانایی دریافت و بازپرداخت اقساط را دارند از این مهم بهره‌مند خواهند شد که تسهیلات بانکی حدود ۵۰ درصد هزینه‌ها را شامل می‌شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha