• یکشنبه / ۱ آبان ۱۴۰۱ / ۱۳:۴۸
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1401080100436
  • خبرنگار : 50026

سهم ۰.۴۸ درصدی خراسان جنوبی از ارزش افزوده کشور

سهم ۰.۴۸ درصدی خراسان جنوبی از ارزش افزوده کشور

ایسنا/خراسان جنوبی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی گفت: سهم خراسان جنوبی از ارزش افزوده کشور در سال‌های ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۹، ۰.۴۸ درصد بوده است.

حمید جهانشاهی، شامگاه شنبه ۳۰ مهر در شورای برنامه‌ریزی و توسعه خراسان جنوبی اظهار کرد: با توجه به ظرفیت معادن خراسان جنوبی، نگاه ویژه‌ای در استان به این بخش وجود دارد؛ بر اساس ضوابط بودجه سال ۱۴۰۱ باید ۱۰ درصد اعتبار تملک دارایی برای شرکت‌های مولد دانش بنیان اختصاص یابد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: براساس گزارش حساب تولید شهرستان‌های استان، سهم خراسان جنوبی از ارزش افزوده کشور در سال‌های ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۹، تنها ۰.۴۸ درصد بوده است که کمترین سهم در این خصوص است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی بیان کرد: در اعتبار اختصاص یافته برای پارک علم و فناوری خراسان جنوبی، اولویت با ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز پارک علم و فناوری است.

جهانشاهی با بیان اینکه پیشنهاد کرده‌ایم از اعتبارات سفر اول رئیس جمهور به استان، ۱۰ میلیارد تومان به پارک علم و فناوری استان اختصاص یابد، تصریح کرد: برای توزیع اعتبارات تملک دارایی(۲)، اعتبار نماینده‌ها نیز پیشنهاد می‌کنیم برای جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی، این اعتبار در اختیار فرمانداران قرار گیرد تا با نظر نمایندگان و تصویب در شورای برنامه برنامه‌ریزی هر شهرستان برای پروژه‌های از نوع پروژه‌های توازن هزینه شوند.

در این جلسه مصوب شد تا اعتبار تملک دارایی برای ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز پارک علم و فناوری و مراکز رشد قاین و طبس هزینه شود. همچنین علاوه بر تصویب هفت مصوبه کارگروه امور زیر بنایی استان، در این جلسه مصوب شد اعتبار تملک دارایی (۲) در اختیار فرمانداران قرار گیرید تا با مصوبه شورای برنامه‌ریزی شهرستان‌ها با نظر نمایندگان برای پروژه‌های مورد نظر هزینه شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha