• دوشنبه / ۲ آبان ۱۴۰۱ / ۰۶:۰۳
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 1401080100625
  • خبرنگار : 71573

درباره کتاب تازه حسین انتظامی

درباره کتاب تازه حسین انتظامی

«مکث» عنوان تازه‌ترین کتاب حسین انتظامی شامل معرفی هشتاد کتاب مهم در حوزه فرهنگ، جامعه و سیاست است.

به گزارش ایسنا، پونه ندایی، روزنامه‌نگار و ناشر، درباره انتشار این کتاب و نویسنده نوشت: انتظامی یک مدیر کتابخوان بوده است. هرگز از خواندن و دانستن و تحلیل کردن به بهانه مشغله کار طفره نرفته است. در سال‌های اخیر هر کتاب راهبردی خوانده در رسانه‌ها و صفحه اینستاگرام خود معرفی کرده و کتاب حاضر مجموعه یادداشت‌های او با هدف ترویج کتابخوانی است. همان‌طور که در سال‌های اخیر دیده‌ایم، وجود پادکست و خلاصه کتاب به ترغیب و تشویق خواننده برای پی‌گیری کتاب اصلی کمک کرده است.

ندایی عنوان کرد: انتظامی در مقدمه کتاب خود نوشته: «کتابخوانی بر همه فرض است اما بر مدیران فرض‌تر! چرا که سرنوشت ملت را در دست دارند و اگر در حوزه کاری خود، آخرین یافته‌ها را ندانند و سواد عمومی به ویژه در تاریخ و فرهنگ نداشته باشند می‌توانند ناخواسته ضربه‌ای هولناکی به کشور و ملت بزنند. این حق طبیعی یک ملت است که از مدیرانی با درجه‌ای از فرهیختگی برخوردار باشد. مدیرانی را دیده‌ام که در یک نگارش عادی، غلط‌های املایی وحشتناکی از آن‌ها صادر می‌شود...»

این شاعر و روزنامه‌نگار همچنین بیان کرد: هشتاد کتاب معرفی شده این اثر دارای موضوعات مختلفی هستند، اما فصل مشترک معرفی‌ها نگاه ویژه نگارنده در پی‌گیری موضوعات مدیریتی و توسعه است. او انگار در هر کتابی که خوانده در پی یافتن فرمول‌بندی‌های نوین برای توسعه دانش مدیریت و انطباق آن با مسایل روز کشور بوده است. «مکث» همان درنگی است که انسان‌های متفکر به ویژه مدیرانی که سرنوشت مردم را در دست دارند، نیازمند آنند. بیشتر کتاب‌های معرفی شده در «مکث» خارجی هستند. با خواندن یادداشت‌های این کتاب اطلاعات کلی و کلیدی درباره موضوعاتی چون شوروی،‌ کنترل فرهنگ،‌ آزادی اطلاعات،‌ اصلاحات در چین،‌ جنگ‌های جهانی،‌ آینده انقلاب عربی، پیدایش داعش، رسانه‌ها، جهانی سازی و ... به دست می‌آوریم.

«مکث» توسط کتاب نیستان در ۳۴۵ صفحه و با قیمت ۸۰ هزار تومان منتشر شده است. در شناسنامه کتاب ذکر شده که امکان فرستادن تلفنی با شماره ۸۶۷۸۱۱۰۱ بدون هزینه ارسال وجود دارد.

 انتهای پیام 


 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha