• دوشنبه / ۲ آبان ۱۴۰۱ / ۱۸:۲۰
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 1401080201370
  • خبرنگار : 30057

ایجاد بازار مجازی ارائه محصولات و خدمات با پلتفرم‌ داخلی

ایجاد بازار مجازی ارائه محصولات و خدمات با پلتفرم‌ داخلی

محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان با استفاده از پلتفرم‌های مجازی بازارگاه، توانسته‌اند با خارج کردن سیستم فروش و خدمات از حالت سنتی، اقدام به ایجاد بازار مجازی برای محصولات کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی معاونت علمی، محسن مختاری مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با بیان اینکه هر کشوری اگر بخواهد، مسیر رشد و پیشرفت را طی کند، باید تحولی ساختاری در نظام بروکراتیک و همچنین سیستم تجارت، فروش، صادرات و واردات خود ایجاد کند، گفت: بخش خدمات نیز به صورت کلی نقشی حیاتی دارد به گونه‌ای که در برخی کشورهای توسعه یافته، بیش از 50 درصد اقتصاد به بخش خدمات تعلق دارد.

وی ادامه داد: در صورتی که بخش خدمات قوی، وجود نداشته باشد، تولید و صنایع کارآمد نیز شکل نمی‌گیرد از این رو معاونت علمی و فناوری ریاست‌ جمهوری یک برنامه فراگیر ملی برای ورود علم و فناوری به این بخش‌ها، در نظر گرفت و ما نیز با استفاده از این برنامه فعالیت‌های خود را توسعه بخشیدیم.

مختاری یکی از فعالیت‌های این شرکت را توسعه سیستم‌های، مالی، اداری، خدماتی و سازمانی، شرکت‌ها و مجموعه‌های بزرگ دولتی و غیردولتی دانست و یادآور شد: یکی از محصولات تولید شده در این راستا، سامانه جامع مدیریت منابع سازمانی است. این سامانه برخط به یک سازمان ادارای بزرگ اجازه می‌دهد تا کلیه بخش‌ها اعم از انبار، خط تولید، بخش ادارای ، مالی و سایر قسمت‌ها را به صورت متمرکز مدیریت کند.

به گفته وی در واقع این سامانه جایگزین سیستم اداری و پرهزینه کاغذی قدیم شده است که در آن برای کوچکترین اقدامی نیازمند یک نامه و چند امضاء و موافقتنامه بود. اما در حال حاضر یک کلیک ساده جایگزین آن سیستم منسوخ شده است. چنین سامانه‌های باعث چابکی بیشتر در سیستم های اداری، مالی و خدماتی می‌شود و صرفه اقتصادی قابل توجهی نیز ایجاد می‌کند.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان یکی دیگر از محصولات این مجموعه را پلتفرم‌های "بازرگاه" عنوان کرد و توضیح داد: در این گونه پلتفرم‌ها این امکان فراهم می‌شود که صنوف مختلف فعال در یک حوزه محصولات تولیدی یا وارداتی خود را برای عرضه، ارائه کنند.

یکی از مشتریان این شرکت، یک شرکت فعال در حوزه پتروشیمی بود که با استفاده از این پلتفرم توانست کلیه تامین کنندگان محصولات آن صنعت را در یک بازار مجازی گرد هم آورد. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha