• سه‌شنبه / ۳ آبان ۱۴۰۱ / ۱۴:۵۶
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 1401080301993
  • خبرنگار : 71603

شورای انضباطی دانشگاه شریف مصوب کرد

استفاده از تذکر،مشاوره و تنبیهات انضباطی در دانشگاه شریف

استفاده از تذکر،مشاوره و تنبیهات انضباطی در دانشگاه شریف

در اطلاعیه جدید دانشگاه صنعتی شریف در واکنش به اتفاقات روزهای اخیر این دانشگاه، اعلام شد که این دانشگاه از همه ظرفیت‌های خود همچون تذکر، مشاوره و تنبیهات انضباطی برای ایجاد فضای مناسب آموزش، پژوهش و زیست دانشجویی مطلوب در دانشگاه استفاده خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، دانشگاه صنعتی شریف اطلاعیه‌ای جدید صادر کرد که نتیجه تشکیل جلسه‌ فوق‌العاده شورای انضباطی این دانشگاه برای بررسی وقایع اخیر شریف است. متن اطلاعیه به شرح ذیل است: 

"روز گذشته دوم آبان‌ماه ۱۴۰۱ دومین جلسه فوق العاده شورای انضباطی دانشگاه صنعتی شریف با حضور اعضای شورای بدوی و تجدیدنظر به‌ منظور بررسی وقایع اخیر این دانشگاه و روند رسیدگی به گزارش‌ها و شکایات مطروحه برگزار شد. در این جلسه نحوه رسیدگی به گزارش‌ها و دعوت دانشجویان به شورا برای تفهیم موارد تخلف تشریح شد.

همچنین در این جلسه، اعضای شورا در جریان صدور دستور جلوگیری موقت از ورود مسببان برهم زدن امنیت دانشگاه، تخریب و درگیری، تا رسیدگی به پرونده‌ها در شورای انضباطی، قرار گرفتند و با ابراز تاسف از بروز این وقایع، بر رسیدگی بدون تبعیض به تخلفات انجام شده و تسریع در ارسال مستندات برای رسیدگی فوری به گزارش‌ها تاکید کردند.

همچنین شورای انضباطی با تاکید مجدد بر استقلال دانشگاه در رسیدگی به تخلفات دانشجویان، اعلام کرد از همه ظرفیت‌های خود همچون تذکر، مشاوره و تنبیهات انضباطی برای ایجاد فضای مناسب آموزش، پژوهش و زیست دانشجویی مطلوب در دانشگاه استفاده خواهد کرد.

در پایان اعلام می‌شود؛ دانشجویانی که در روزهای گذشته مورد ضرب و شتم یا فحاشی قرار گرفته‌اند می‌توانند گزارش‌ها و شکایات خود را به آدرس ایمیل scc@sharif.edu جهت پیگیری و بررسی در شورای انضباطی ارسال کنند."

به گزارش ایسنا، از آغاز سال تحصیلی جاری، دانشگاه صنعتی شریف چند مرتبه شاهد اعتراض دانشجویان بوده است. به طوری که روز دهم مهر ماه، در دانشگاه صنعتی شریف ناآرامی‌هایی رخ داد و دانشجویان دست به اعتراض زدند. حضور افرادی از بیرون دانشگاه ( بنا به تایید رییس دانشگاه شریف) و دستگیری تعدادی از دانشجویان نیز شرایط را به گونه‌ای پیش برد که در نهایت دکتر محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، به همراه تعدادی ار مسئولان وزارتخانه و مسئولان دانشگاه شریف در این مرکز آموزشی حاضر شده و برای آرام‌ کردن شرایط این دانشگاه با دانشجویان این مرکز گفتگو کرد. 

پس از این اتفاق، کلاس‌های درس دانشجویان این دانشگاه با توجه به ضرورت محافظت از آنها و کاهش نگرانی‌ها، از روز دوشنبه مورخ ۱۱ مهرماه به‌صورت مجازی برگزار شد.

در نهایت کلیه‌ کلاس‌های تحصیلات تکمیلی این دانشگاه از روز شنبه ۲۳ مهرماه به حالت حضوری بازگشت و از روز شنبه هفته جاری نیز دانشگاه شاهد حضور دانشجویان مقطع کارشناسی بود. 

روز شنبه دانشجویان دختر و پسر دانشگاه شریف به صورت مختلط در سلف غذاخوری حاضر شدند. این امر سبب شد روز یکشنبه نیز، عده‌ای از دانشجویان مانع از ورود گروهی دیگر به سلف غذاخوری شدند. در نهایت مجددا اعتراضات بالا گرفت و سبب شد درگیری‌هایی در این میان رخ دهد و شیشه‌های سلف شکسته شده و به میزهای غذاخوری آسیب‌ وارد شود. بنا بر اعلام دانشگاه صنعتی شریف، سلف البرز این دانشگاه به دلیل آسیب‌های وارده، فعلا قابل استفاده نیست. 

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha