• چهارشنبه / ۴ آبان ۱۴۰۱ / ۱۱:۵۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1401080402592
  • خبرنگار : 71660

حمله هوایی ارتش میانمار علیه استقلال طلبان کاچین

حمله هوایی ارتش میانمار علیه استقلال طلبان کاچین

گزارش‌ها حاکی از آن است طی یک حمله هوایی که بزرگترین گروه‌ مسلح قومی میانمار را هدف قرار داد، دست کم ۵۰ تن کشته و حدود ۱۰۰ تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از بی‌بی‌سی، سرهنگ ناو بو، سخنگوی یک گروه مسلح موسوم به "ارتش استقلال کاچین" (KIA) چنین آماری را درخصوص این حمله هوایی منتشر کرد. شاهدان عینی در ایالات کاچین – شمال میانمار – می‌گویند که طی این حمله هوایی سه بمب در کنسرتی که توسط این گروه در روستای کانسی برگزار شده بود، فرو افتاد.

ساکنان این روستا گفتند که هیچ هشداری پیش از حمله گزارش نشد. همچنین، این کنسرت برای سالگرد شصت و دومین کمپین این گروه مسلح برای خودمختاری در همین روستا برگزار شده بود.

شاهدان در گزارش‌های خود گفتند که سه انفجار مهیب در روز یکشنبه حوالی ساعت ۲۰:۳۰ به وقت محلی رخ داد. این انفجارها موجب خسارت‌های مالی و جانی سنگینی شده و چهار تن از خوانندگان در میان افراد کشته‌شده‌ هستند. آن‌ها همچنین افزودند که ارتش میانمار سعی داشت تا مانع انتقال زخمی‌ها به نزدیکترین شهری که دارای بیمارستان است، شود.

این منطقه از ایالت کاچین به خاطر وجود معادن و سنگ‌های گران‌بها – به ارزش حدود ۳۰ میلیارد دلار در سال – سالهاست که میان ارتش میانمار و گروه‌ مسلح مزبور مورد منازعه واقع شده است. حتی قبل از کودتای نظامی سال گذشته هم، درگیری‌هایی در این منطقه رخ می‌داد.

احتمالا این حمله هوایی هشداری از جانب ارتش میانمار به سایر گروه‌های مسلحی است که از گروه‌های حاضر در کاچین حمایت و علیه ارتش این کشور مقاومت می‌کنند.

ارتش میانمار پس از مطرح کردن اتهامات تقلب در انتخابات هشت نوامبر ۲۰۲۰ و افزایش تنش سیاسی در این کشور قدرت را در اول فوریه سال بعد آن به دست گرفت. ارتش میانمار در همان تاریخ میو انیونت، سخنگوی حزب حاکم اتحادیه ملی دموکراسی و آنگ سان سوچی، رهبر این حزب و وزیر خارجه این کشور را بازداشت و اعلام کرد که قدرت به مین آنگ هلاینگ، فرمانده کل ارتش منتقل شده است.

پس از آن، اعتراضات مردمی علیه کودتا در سراسر میانمار آغاز و در نتیجه مداخله مسلحانه ارتش علیه معترضان و گروه‌های دیگر حدود هزار نفر کشته و هزاران نفر نیز بازداشت شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha