• چهارشنبه / ۴ آبان ۱۴۰۱ / ۱۲:۲۲
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1401080402621
  • خبرنگار : 71415

نخست‌وزیر ایتالیا اولین رای اعتماد پارلمان را بدست آورد

نخست‌وزیر ایتالیا اولین رای اعتماد پارلمان را بدست آورد

دولت جورجیا ملونی، نخست وزیر راست افراطی ایتالیا، در اولین رای اعتماد از دو رای اعتماد الزامی برای دولتش در پارلمان با اختلافی زیاد پیروز شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، سه شنبه شب اتاق نمایندگان که مجلس سفلای پارلمان ایتالیا است، ۲۳۵ رای به نفع دولت ائتلافی جورجیا ملونی و ۱۵۴ رای در مخالفت با آن صادر کرد. ائتلاف ملونی برای کسب اکثریت به حداقل ۱۹۵ رأی نیاز داشت. امروز چهارشنبه نیز دولت جدید ایتالیا با رای گیری در مجلس علیای پارلمان ایتالیا یعنی مجلس سنا روبرو می‌شود در حالی که در این مجلس هم اکثریت قاطع را در اختیار دارد.

جورجیا ملونی در یک سخنرانی در روز سه‌شنبه اهداف سیاست‌های دولت خود را بیان کرد و واکنشی منفی به اظهار نگرانی منتقدان داخلی و خارجی خود درباره تضعیف اتحاد در اروپا یا حقوق مدنی شهروندان ایتالیایی از بابت سیاست‌های راست افراطی او نشان داد.

ملونی در سخنرانی خود در اتاق نمایندگان پارلمان ایتالیا از اتحادیه اروپا به سبب عدم آمادگی در تمامی اوقات برای چالش ها به ویژه بحران چشمگیر انرژی که اکنون خانواده‌ها و مشاغل را تهدید می‌کند، انتقاد کرد.

ملونی متعهد شد دولت ائتلافی‌اش که تنها چهار روز عمر داشته و شامل دیگر متحدان راست‌گرا است، به توافق‌های مربوط به اتحادیه اروپا وفادار خواهد ماند و در عین حال برای اعمال تغییر در برخی از آنها، از جمله در زمینه ثبات پولی، تلاش خواهد کرد.

ملونی در یک سخنرانی ۷۰ دقیقه‌ای پیش از برگزاری رای گیری برای دادن رای اعتماد الزامی برای دولت جدیدش گفت: "طرح این سؤالات به معنای دشمنی یا بدعت گذار بودن نیست، بلکه به معنی عملگرایی شخص است."

او در اوایل سخنرانی خود به منتقدانش از جمله دولت‌های خارجی که درباره "هوشیاری به خرج دادن" نسبت به روی کار آمدن اولین دولت راست افراطی در ایتالیا از پایان جنگ جهانی دوم تا کنون حرف زده‌اند، حمله کرد.

ملونی گفت: چنین نگرش‌هایی مساوی است با "عدم احترام به مردم ایتالیا که نیازی به درسهای دیگران ندارند."

جورجیا ملونی وعده داد کشورش را از میان سخت‌ترین دوران پس از جنگ جهانی دوم عبور دهد و از اوکراین در درگیری با روسیه حمایت کند.

ملونی با لحنی چالش‌طلب در اولین سخنرانی خود در پارلمان ایتالیا گفت، ائتلاف محافظه‌کار او با وجود داشتن ریشه‌های راست افراطی، صدای خود را در اروپا به گوش  همه خواهد ‌رساند و فاشیسم را نفی می‌کند.

ملونی طی یک سخنرانی جامع که بیش از یک ساعت به طول انجامید، گفت، ایتالیا به حمایت از تحریم های غرب علیه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، بدون توجه به فشارها بر مساله واردات گاز از مسکو ادامه خواهد داد.

ملونی، که در یک منطقه کارگر نشین شهر رُم بزرگ شده، خود را از فرودستان جامعه معرفی کرد که آماده است منتقدانی را که او را به عوامفریبی و غیرلیبرال بودن متهم می‌کنند، به چالش بکشد.

او گفت: "من هرگز با رژیم های ضد دموکراتیک احساس همدردی یا نزدیکی نکرده‌ام. برای هیچ رژیمی، از جمله فاشیسم. به همین شکل من همیشه قوانین نژادی (یهود ستیزانه) سال ۱۹۳۸ را بدترین نقطه در تاریخ ایتالیا می‌دانم؛ مایه شرمی که لکه‌ای برای مردم ما برای همیشه خواهد بود."

او در مورد مساله مهاجرت که موضوعی مهم برای حامیانش است، گفت که ایتالیا به دنبال جلوگیری از قاچاق افراد از طریق دریای مدیترانه است و با دولت‌های آفریقا برای کمک به متوقف کردن جریان مهاجران در این قاره همکاری خواهد کرد. ملونی بیان کرد: هیچ کس نباید به طور غیرقانونی به ایتالیا بیاید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha