• پنجشنبه / ۵ آبان ۱۴۰۱ / ۱۳:۵۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1401080503315
  • خبرنگار : 90057

آمریکا ناوگان اف ۱۵ خود را از اوکیناوا خارج می‌کند

آمریکا ناوگان اف ۱۵ خود را از اوکیناوا خارج می‌کند

نیروی هوایی ایالات متحده قصد دارد کل ناوگان جنگنده‌های F-۱۵ خود مستقر در اوکیناوا، ژاپن را با یک نیروی "چرخشی" جایگزین کند، تغییری که به عقیده برخی مقامات آمریکایی و ژاپنی سیگنال خطرناکی را به چین ارسال خواهند کرد.

به گزارش ایسنا به نوشته فایننشال تایمز، نیروی هوایی آمریکا قصد دارد دو اسکادران از F-۱۵ Eagles که به طور دائم در اوکیناوا مستقر شده‌اند را  بازنشسته کند. این تصمیم در برخی از بخش‌های دولت ژاپن و پنتاگون اعلام شده زیرا نیروی هوایی قصد ندارد در کوتاه‌مدت حضور دائمی آنها را جایگزین کند. این حرکت نیمی از حدود ۱۰۰ جنگنده نیروی هوایی ژاپن را شامل می شود و بخشی از یک برنامه نوسازی است.

 دیوید دپتولا، خلبان بازنشسته F-۱۵ و معاون سابق فرمانده نیروی هوایی آمریکا در اقیانوس آرام که سال‌ها سرمایه‌گذاری ناکافی را عامل این امر می‌داند، گفت: «پیام به چین این است که ایالات متحده در مورد معکوس کردن کاهش نیروهای نظامی خود جدی نیست. کمبود هواپیما چینی‌ها را تشویق می کند تا اقدامات چشمگیرتری انجام دهند.»

نیروی هوایی قصد دارد جنگنده های نسل پنجم F-۲۲ را از آلاسکا به کادنا در اوکیناوا، یک پایگاه هوایی حیاتی در منطقه، برای چرخش شش ماهه پس از خروج F-۱۵ از پایگاه در سال آینده بفرستد.

نیروی هوایی گفته است که به دلایل امنیتی نمی تواند درباره این طرح بحث کند، اما آن استفانک، سخنگوی نیروی هوایی، گفت که "به آمادگی خود برای حمایت از اتحاد ایالات متحده و ژاپن که سنگ بنای امنیت در هند است، ادامه خواهد داد. 

فرماندهی هند و اقیانوس آرام آمریکا که بر نیروهای آمریکایی در آسیا نظارت دارد، اظهار نظری در این رابطه نکرد. وزارت دفاع و امور خارجه ژاپن نیز اظهار نظری نکردند.

ژاپن قصد دارد بودجه دفاعی خود را تقریباً ۱۱ درصد افزایش دهد و به بیش از ۶ تریلیون ین (۴۱ میلیارد دلار) برای سال منتهی به مارس ۲۰۲۴ برساند، در حالی که درخواست‌های فزاینده در حزب حاکم برای مطابقت با هدف ناتو برای اعضا برای صرف ۲ درصد از تولید ناخالص داخلی در امور دفاعی است. این کشور همچنین در حال بررسی توسعه قابلیت‌های ضد حمله علیه پایگاه‌های دشمن و موشک‌های کروز ساخت داخل با بردی است که می‌تواند به اهدافی در چین حمله کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha