• پنجشنبه / ۵ آبان ۱۴۰۱ / ۱۴:۴۳
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1401080503340
  • خبرنگار : 71588

کویت جامعه جهانی را به اقدام فوری در حمایت از ملت فلسطین فراخواند

کویت جامعه جهانی را به اقدام فوری در حمایت از ملت فلسطین فراخواند

وزارت خارجه کویت حملات ادامه‌دار و تجاوزات شنیع رژیم صهیونیستی به شهرهای فلسطینی که در نتیجه آنها ده‌ها تن از فلسطینیان شهید و زخمی شده‌اند را محکوم کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از فلسطین الیوم، وزارت خارجه کویت با صدور بیانیه‌ای هشدار داد: ایجاد تنش‌ نظامی، مسأله‌ای خطرناک و جدی بوده و مقامات رژیم اشغالگر مسئول پیامدهای آن هستند و امنیت و ثبات منطقه را تهدید می‌کند.

این وزارتخانه از جامعه جهانی خواست تا اقدامی فوری به منظور حمایت از ملت فلسطین اتخاذ کند.

از سوی دیگر، عزیز الدیحانی، سفیر کویت در اردن و فلسطین خاطرنشان کرد: مسأله فلسطین جزو اولویت‌های کویت قرار دارد زیرا که مسأله‌ای کلیدی و مهم در وجدان دولت و مردم کویت است.

در همین راستا، الدیحانی در جریان دیدار با حاتم البکری، وزیر اوقاف تشکیلات خودگردان فلسطین در ساختمان سفارت کویت در امان تصریح کرد: فلسطین در محافل بین‌المللی و منطقه‌ای همواره در صدر رایزنی‌های سیاسی کویت قرار دارد.

وی در ادامه افزود: حضور کویت در فلسطین با اقدامات خیرخواهانه و انسان‌دوستانه در حمایت از ایستادگی و استقامت مردم فلسطین در برابر اشغالگران اسرائیلی نقش به‌سزایی داشته است.

شهر نابلس از دو هفته گذشته در معرض محاصره‌ شدید قرار دارد. شهرهای مختلف کرانه باختری از جمله قدس اشغالی تقریباً همه روزه شاهد حملات نیروهای اشغالگر است.

گروه مقاومت عرین الاسود با صدور بیانیه‌ای درباره عملیات سه شنبه گفت: طی حمله، فرماندهان گروه "عرین الاسود" براساس اطلاعات امنیتی به دست آمده درخصوص نزدیک بودن عملیات نظامی دشمن صهیونیستی علیه این گروه به منظور بهره‌برداری انتخاباتی از آن توسط یائیر لاپید، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و بنی گانتس، وزیر جنگ این رژیم تصمیمی مبنی بر برگزاری یک مانور و گرفتار کردن دشمن در کمینی سخت داشتند. مبارزان "عرین الاسود" نیروهای ویژه اسرائیلی که قبل از دیگر نیروها وارد نابلس شده بودند، را شناسایی کرده و آن‌ها را به رگبار  بستند و بمب‌هایی که قبلا کارگذاشته شده بود، را منفجر کردند و تمامی این نیروها را به هلاکت رساندند.
وزارت بهداشت فلسطین بامداد سه‌شنبه از شهادت پنج فلسطینی در شهر نابلس و یک تن دیگر در روستای «النبی صالح» واقع در شمال رام‌الله به ضرب گلوله نیروهای رژیم اشغالگر خبر داد.

وزارت بهداشت فلسطین همچنین اعلام کرد که در این درگیری‌ها ۳۳ فلسطینی مجروح شده‌اند.

طبق این گزارش یکی از شهدا "ودیع صبیح الحوح"، از فرماندهان گروه مبارز "عرین الاسود" است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha