• پنجشنبه / ۵ آبان ۱۴۰۱ / ۱۶:۱۵
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 1401080503406
  • منبع : شورای عالی انقلاب فرهنگی

پیام دکتر عاملی در پی حمله تروریستی به حرم شاهچراغ:

صحنه عاشورایی شاه‌چراغ عمق بی‌رحمی دشمنان را به نمایش گذاشت

صحنه عاشورایی شاه‌چراغ عمق بی‌رحمی دشمنان را به نمایش گذاشت

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با صدور پیامی، حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ را محکوم و اظهار کرد: صحنه عاشورایی شاه‌چراغ عمق بی‌رحمی دشمنان را در به شهادت رساندن کودک و جوان، زن و مرد، کهنسال و میانسال، خادمان و زائران به نمایش گذاشت.

 به گزارش ایسنا، به نقل از مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، متن پیام دکتر سعیدرضا عاملی به شرح ذیل است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

وَمَنْ یُطِعِ اللَّهَ وَالرَّسُولَ فَأُولَئِکَ مَعَ الَّذِینَ أَنْعَمَ اللَّهُ عَلَیْهِمْ مِنَ النَّبِیِّینَ وَالصِّدِّیقِینَ وَالشُّهَدَاءِ وَالصَّالِحِینَ وَحَسُنَ أُولَئِکَ رَفِیقًا (نساء ـ 69)


بار دیگر پیوستگی دست استکبار از تکفیری‌های داعش گرفته تا نظام صهیونیزم جهانی و نیرنگ‌های رنگارنگ آمریکا و انگلیس و دولت‌های بی‌اراده اروپایی و امتداد آنها منافقین، سلطنت‌طلب‌ها و کومله و دین‌گریزانی که گوهر شکوفای اسلام را به گم‌گشتی و سرگردانی و بهم ریختگی‌های فردی، اجتماعی معامله کرده‌اند، آشکار شد.

هدف قرار گرفتن سومین حرم شریف اهل بیت(علیهم السلام) و کشتار ناجوانمردانه زائران غریب احمد بن موسی (علیهما السلام)، عملی غیرانسانی و غیر الهی بود که به دست خبیث‌ترین افراد صورت گرفت و برگی دیگر از مظلومیت مردم شریف و ایران اسلامی را آشکار ساخت؛ که به حول و قوه الهی بی‌جواب نخواهد ماند و انتقام کوبنده‌ای از عاملان و آمران و حامیان این واقعه گرفته خواهد شد و به کوری چشم دشمنان انقلاب اسلامی، قطره قطره خون شهیدان این حادثه بر انسجام ملی و تقویت درخت تناور جمهوری اسلامی ایران خواهد افزود.

ملت شریف ایران همواره هوشیار بوده و خواهد بود و در چنین فضایی، توطئه و اغتشاش، فتنه و فتنه‌سازی، نتیجه‌ای جز بر ملاشدن چهره فتنه‌گران و فتنه‌سازان نخواهد داشت و منشاء وحدت و یکپارچگی همه اقشار و اقوام و همه زنان و مردان و البته همه اسلام دوستان و ایران دوستان خواهد شد.

پاسداری از تمامیت ایران و همه ملت عزیز و توانمند ایران در این مقطع حساس تاریخ شکوفای ایران، یک وظیفه همگانی است. صحنه عاشورایی شاه‌چراغ عمق بی‌رحمی دشمنان را در به شهادت رساندن کودک و جوان، زن و مرد، کهنسال و میانسال، خادمان و زائران به نمایش گذاشت که البته سعادت جاودانه برای شهداء و بازماندگان و شقاوت و ذلت دائمی برای حریم‌شکنان آستان اهل بیت عصمت و طهارات و حریم شرافت انسان‌های بی‌گناه را خواهد داشت.

اینجانب این حادثه ناگوار را به پیشگاه حضرت ولی‌عصر ارواحنا له الفدا، رهبر حکیم انقلاب اسلامی، خانواده‌های شهدای این حادثه، تولیت و زائران احمد بن موسی(ع) و مردم ولایت‌مدار ایران تسلیت عرض نموده و برای ارواح طیبه شهیدان والامقام علو درجات و رضوان الهی و برای مجروحین شفای عاجل را از درگاه خداوند متعال مسالت می‌نمایم.
یوم لا ینفع الظالمین معذرتهم ولهم اللعنة ولهم سوء الدار  - غافر : 52».

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha