• جمعه / ۶ آبان ۱۴۰۱ / ۰۱:۱۱
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 1401080603612
  • خبرنگار : 71442

ماجرای اخراج مهمان در برنامه زنده شبکه ۴ چه بود؟

ماجرای اخراج مهمان در برنامه زنده شبکه ۴ چه بود؟

در ساعت‌های گذشته ویدیویی در فضای مجازی با شرح اخراج مهمان برنامه زنده شبکه چهار مورد توجه کاربران قرار گرفت؛ اتهامی که دست‌اندرکاران شبکه آن را تایید نمی‌کنند با این حال خود مهمان یادشده ظاهراً از اتفاق رخ داده دل خوشی ندارد.

به گزارش ایسنا، در ویدیوی منتشر شده از یکی از برنامه‌های شبکه چهار سیما، دکتر ابراهیم فیاض، به‌عنوان یکی از مهمانان برنامه، در حال صحبت است که چندبار از گوشی مجری صدای پیام از اتاق رژی به گوش می‌رسد، در ادامه هم مجری سخنان مهمان را به نوعی قطع می‌کند، از حضور او تشکر می‌کند و با تاکید بر اینکه ما پاسخ پرسش خود را گرفتیم، طی فرآیندی، از مخاطبان دعوت می‌کند که با هم به نظرسنجی برنامه سری بزنند. در بازگشت به استودیو هم دیگر از دکتر فیاض خبری نیست و برنامه با مهمان دیگر ادامه پیدا می‌کند.

انتشار این ویدیو در فضای مجازی این ذهنیت را منتشر کرد که مهمان برنامه عملا در میانه برنامه زنده، اخراج شده است.

خود ابراهیم فیاض ـ جامعه‌شناس و استاد دانشگاه ـ نیز در گفت و گویی با ایسنا درباره اتفاق برنامه «سند چشم‌انداز» در شبکه چهار سیما، اظهار می‌کند: در ابتدا قرار بود درباره اقتصاد و جامعه و سرمایه اجتماعی و کمی هم درباره مباحث روز بحث کنیم، بحث علمی هم بود و نه ایدئولوژیک، که یک باره صحت بنده را قطع کردند. سپس یک نفر از بیرون آمد و در گوش من گفت میکروفن خراب است؛ بیایید بیرون!

او در ادامه گفت: من در ابتدا از مسکن اجتماعی گفتم، از مسکن دانشجویی گفتم و همچنین عنوان کردم که دانشگاه فقط محل آموزش نیست، بلکه یک واحد اجتماعی است، که بعد، این اتفاق افتاد و آن فردی که پشت میکرفن بود (در گوش مجری) به شدت داد و قال می‌کرد.

این محقق با اشاره به قطع کردن صحبت‌هایش در آنتن زنده توسط مجری برنامه، تصریح کرد: خدای خود را شاهد می‌گیرم که اکراه داشتم به برنامه بروم اما با توجه به اوضاع جامعه احساس کردم کمی صحبت کنیم تا قصه‌ها از قبل روشن شود اما می‌بینید که این اتفاق افتاد و اینگونه شد.

فیاض ادامه داد: بعد از این اتفاق به اتاق فرمان رفتم و گفتم که شما حق ندارید به یک استاد دانشگاه توهین کنید. استاد دانشگاه ناموس علم و ناموس دانشجویان است. آن کسی که این‌گونه به من می‌کند، به علم و فکر توهین می‌کند.

این جامعه‌شناس انتقاد خود را اینگونه ادامه داد: پس از کلی معطلی در هوای سرد در ورودی سازمان صدا و سیما، دست آخر فردی با یک وانت بار ما را تا مقابل ساختمان استودیو برد که در استودیو هم آن اتفاق افتاد، برگشت هم تقریبا به همان شکل بود، آن هم با این شرایط جسمی که من دارم.

این مدرس دانشگاه در ادامه گفت: اگر توان دارند بیایند و در آنتن زنده انتقاد و بحث کنند. ما اگر به صدا و سیما می‌رویم نه به خاطر پول است و نه شهرت، به عنوان معلم می‌رویم که روشنگری کنیم. مگر چند استاد دانشگاه حاضرند به صدا و سیما بروند؟ ما شأن خودمان را داریم؛ کسی به ما توهین کند ما مثل خودشان برخود نمی کنیم، کار خودمان را می کنیم، هر قدر هم بخواهند با این روش‌ها ما را خرد کنند.  

ابراهیم فیاض در پایان اظهار کرد: تمام خشونت‌ها از جهل بلند می‌شود و نه علم. همه بحران‌هایی که در جامعه می‌بینید، از جهل است. جاهلیت یعنی ادامه خشونت، یعنی ادامه بحران یعنی ادامه ترور و تروریسم و رسانه در این میان باید آگاهی‌بخش باشد.

به گزارش ایسنا، دست‌اندرکاران شبکه اما با رد شائبه اخراج مهمان در آنتن زنده برنامه، خروج ابراهیم فیاض را برای رعایت زمان‌بندی در نظر گرفته شده اعلام کردند.

شبکه چهار سیما از چند روز گذشته نیز به‌خاطر نشست‌های مناظره و تضارب آراء در یکی از برنامه‌های خود مورد توجه مثبت مخاطبان قرار گرفته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۸-۰۶ ۰۶:۱۴

واقعا شرم آور بود،جای تاسف داره

avatar
۱۴۰۱-۰۸-۰۶ ۰۷:۳۳

واقعا شبکه چهار را فقط نگاه می کردم که دیگرنگاه نمی کنم توهین به استاد علم و دانش صدا و سبما در چنگال یهود است اگر به لوگو های شبکه ها توجه کنید متوجه نفوذی ها می شوید که سالهاست میخ طویله خودشان را کوبیده اند حیف این استاد اینها فقط از این قیل و قال بچه ها کلی خوشحالند که به اجرا کردن سند توسعه پایدار که همتن یند ۲۰۳۰,می رسند #نه به رمز ربال #نه به واکسم اجباری #نه ابه مسئول نفوذی #نه به خائنین اللهم عجل الولیک الفرج

avatar
۱۴۰۱-۰۸-۰۶ ۰۷:۵۵

... جناب استاد دانشگاه، باید قبول کنید یک سر آشوب‌های دانشجویی بخاطر جهل و عدم بصیرت اساتید دانشگاه هااست که علاوه برآن، دربسیاری موارد با غرض ومرض هم هست....!!

avatar
۱۴۰۱-۰۸-۰۷ ۱۷:۱۸

متأسفانه کاملا درسته

avatar
۱۴۰۱-۰۸-۰۶ ۰۷:۵۷

حرف باب میل نباشه همینه

avatar
۱۴۰۱-۰۸-۰۶ ۰۸:۵۷

پاتو از گلیمت درازتر کردی میدونی یعنی چی

avatar
۱۴۰۱-۰۸-۰۶ ۰۹:۱۲

تا کی میخواهند افراد را از برنامه‌ها اخراج کنند مجریان رااز برنامه‌ها با تهدید و فشار به خارج ازکشور بفرستند۹۸ درصد مردم پشت این کارشناسان و مجریان هستند. به جای نشنیدن حرف دل مردم و ادامه راه غلط خودشان باید حقیقت و مشکلات جامعه رابپذیرندوبه جای پاک کردن صورت مسئله بایدمشکلات موجود راحل کنندبه مردم و شعورمردم احترام بگذارند و از دروغ‌پراکنی که دیگر رنگی ندارد دست بردارند.

avatar
۱۴۰۱-۰۸-۰۶ ۱۰:۳۳

در کشور ما حرف حق جایگاهی ندارد.

avatar
۱۴۰۱-۰۸-۰۶ ۱۱:۰۵

از دروغ گفتن خسته نمیشن، رسما وسط برنامه‌ با بی ادبی انداختن بیرون میگن زمانبندی.

avatar
۱۴۰۱-۰۸-۰۶ ۱۱:۱۶

بی کیفیتی و بی ادبی شبکه 4 به اساتید قابل قبول نیست / بخاطر زمان از اتاق فرمان در گوش مجریداد بیداد میکنه ؟!!

avatar
۱۴۰۱-۰۸-۰۶ ۱۱:۲۶

به جای این خبرا از صحنه ی دردناک شاهچراغ یه مطلب بزار

avatar
۱۴۰۱-۰۸-۰۶ ۱۱:۴۶

با سلام با این تند رویی ها که معلوم نیست چه منشا و تفکری پشت انست بجز ایجاد اختلاف و دوقطبی کردن جامعه چیز دیگری حاصل نخواهد شد شخصی که باعث اخراج دکتر شد یا نااگاهست یا نفوذی

avatar
۱۴۰۱-۰۸-۰۶ ۱۱:۵۹

بارها گفته شده که این صدا و سیما میلی است نه ملی شما هم اگر این نظر را نمایش ندهید به نوعی با آن رسانه همسنگر و همراه هستید

avatar
۱۴۰۱-۰۸-۰۶ ۱۲:۴۸

میلی هم منم

avatar
۱۴۰۱-۰۸-۰۶ ۱۲:۴۹

استاد جان باید چیزی بگویی که مد نظر تهیه کننده است .همین چیزها اعتماد که مهمترین ارکان ثبات در کشور است را از بین برده

avatar
۱۴۰۱-۰۸-۰۶ ۱۳:۱۵

شبکه ۴ که مخاطب نداره. این خبرو نمیگفتین، کسی مطلع نمیشد

avatar
۱۴۰۱-۰۸-۰۶ ۱۳:۳۹

توهین از این بیشتر نمیشه

avatar
۱۴۰۱-۰۸-۰۶ ۱۴:۵۴

وا مصیبتا

avatar
۱۴۰۱-۰۸-۰۶ ۱۶:۵۲

خب کسی که می‌نشیند و برنامه های صدا و سیما را می‌بیند باید بداند که به شعورش توهین می‌کنند پس خودتان مقصرید که این برنامه ها را می‌بینید به خدا ما اصلا شبکه های صدا و سیما را نگاه نمی‌کنیم مگر بیکاریم بابا

avatar
۱۴۰۱-۰۸-۰۶ ۱۷:۳۳

ننگ ما ننگ ما ، صدا و سیمای ما صدا و سیمای میلی برای اکثرِ ایرانی ها ، خیلی بی ارزش هست و کمتر کسی به برنامه های آن توجه میکند .

avatar
۱۴۰۱-۰۸-۰۶ ۱۸:۰۹

روزی نیست که صدا و سیما یک افتضاح به بار نیاورد .

avatar
۱۴۰۱-۰۸-۰۶ ۱۸:۱۲

صداوسیمای میلی همینه

avatar
۱۴۰۱-۰۸-۰۶ ۲۱:۵۸

صدا و سیما تبدیل شده به ماشین تبلیغات برای کسب پول.

avatar
۱۴۰۱-۰۸-۰۶ ۲۳:۲۱

عجب مدیریتی داریم ... اینم یک مورد! بعد برخی مسئولین فقط بچسبن به دشمن خارجی و ... کارهای خودشون تو این مملکت هیچ مشکلی ایجاد نمی کنه!

avatar
۱۴۰۱-۰۸-۰۷ ۰۰:۴۹

حیف ازشبکه ای که روزگاری آبرومندترین ونجیب ترین شبکه سیمابود،شبکه ای که محل رفت وآمد همه نخبگان ازهر نوع اندیشه ای بودوبه آنان ارج می نهاد.چندشب پیش برنامه پیشخان راازاین شبکه دیدم حقیقتا تولید خشونت محض بود! خودشان می گفتندو خودشان می بافتندو خودشان برعلیه ملت بیانیه صادر می کردند،بعدانتظاردارند مردم ونخبگان بیننده چنین لاطاءلاتی هم باشند!

avatar
۱۴۰۱-۰۸-۰۷ ۱۵:۲۴

آیا این تیراندازی به نفع کی بود جمهوری اسلامی اسرائیل امریکا پسر شاه منافقین یا اغتشاش گران به نفع هر کس بود مقصر اونه از قدیم گفتن کسی که فش می ده ساحلش بر می داره

avatar
۱۴۰۱-۰۸-۰۸ ۰۱:۱۶

باسلام پس اگر شبکه ماهواره ای نگاه کنیم خیلی فهمیده هستیم !!!!؟

avatar
۱۴۰۱-۰۸-۰۸ ۰۸:۱۰

90درصد مردم اصلا تلویزیون نگاه هم نمیکنن چه برسه به شبکه 4 بعد این یارو اومده میگه 98 درصد مردم با کارشناس برنامه موافقا برو سطل زبالتو آتش بزن تا همونجا خاکت کنن انشا الله

avatar
۱۴۰۱-۰۸-۰۸ ۱۷:۳۳

فکر می کردیم شبکه ۴ درست و حسابی هست که اونم تو زرد از آب دراومد.... دکتر فیاض حرفهای حقی می زنند که به مذاق یک سری ها خوش نمیاد

avatar
۱۴۰۱-۰۸-۰۹ ۰۳:۰۷

شخص یا اشخاصی که موجب اخراج ایشون از برنامه شدن یقینا یا جاهل هستن یا نفوذی.