• جمعه / ۶ آبان ۱۴۰۱ / ۱۶:۰۴
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1401080603895
  • خبرنگار : 71415

پاشینیان: با برقراری روابط با باکو بر اساس اصول پیشنهادی روسیه موافقت کرده‌ایم

پاشینیان: با برقراری روابط با باکو بر اساس اصول پیشنهادی روسیه موافقت کرده‌ایم

نخست‌وزیر ارمنستان اعلام کرد کشورش با ایجاد روابط بین دولتی با جمهوری آذربایجان در مبنای اصولی پیشنهاد شده توسط روسیه موافق بوده و برای تایید آن در نشست رهبران سه کشور که قرار است در شهر سوچی برگزار شود آماده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس، نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان در توئیتی نوشت: "ارمنستان در اوایل سپتامبر موافقت کرد که بر اساس اصول و پارامترهای اساسی برای برقراری روابط بین دولتی بین ارمنستان و آذربایجان که توسط فدراسیون روسیه ارائه شد کار کند و آماده تایید آن در سوچی است. امیدواریم روسیه از طرح های پیشنهادی خود حمایت کند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه،‌ در نشست سران اعضای سازمان کشورهای مستقل همسود در ۱۴ اکتبر، رهبران جمهوری آذربایجان و ارمنستان را به سفر به روسیه پیشنهاد کرد که بعدا در مورد تاریخ و محل برگزاری آن به توافق برسند. دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین بعداً انجام تدارکات برای چنین نشستی را تأیید کرد. پاشینیان نیز به نوبه خود در جریان یک سخنرانی در پارلمان کشورش گفت که به دعوت روسیه برای دیدار با پوتین و الهام علی اف، رئیس جمهوری آذربایجان در ۳۱ اکتبر به سوچی روسیه می رود. دور قبلی مذاکرات میان پوتین، علی اف و پاشینیان در نوامبر ۲۰۲۱ در سوچی انجام شده بود.

قرار است امروز جمعه نشست فوق‌العاده شورای سازمان پیمان امنیت مشترک (CSTO) نیز برگزار شود. پسکوف به خبرنگاران تأیید کرد که این نشست در کنار یک سری اقدامات، بخشی از مقدمات برای نشست سه رهبر روسیه، ارمنستان و جمهوری آذربایجان برگزار می شود. پاشینیان پیشتر گفته بود که ایروان برگزاری نشست فوق العاده شورای سازمان پیمان امنیت مشترک را برای بررسی وضعیت مرز با جمهوری آذربایجان به جریان انداخته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۸-۰۶ ۱۶:۴۵

تازنگزورغربی آزادنشودنبایداذربایجان صلح کند