• شنبه / ۷ آبان ۱۴۰۱ / ۰۶:۴۰
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1401080704041
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان؛

بازرسی از معادن سیستان و بلوچستان تشدید می شود

بازرسی از معادن سیستان و بلوچستان تشدید می شود

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: با امضای تفاهنامه همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان نظام مهندسی معدن استان، تشدید بازرسی ها و ارتقای فرهنگ ایمنی و بهداشت کار در معادن با جدیت پیگیری می شود.

حامد آرامش در مراسم امضای این تفاهمنامه همکاری، افزود: بارها تاکید کردیم که صیانت از نیروی کار در اولویت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و در این راه بدون اغماض با مواردی که ایمنی قشر شریف کارگری استان را به خطر اندازد، مطابق قانون و مقررات برخورد می شود.

وی اظهار داشت: در طی سال گذشته و نیمه اول امسال، مجموعا 300 مورد بازرسی توسط بازرسان کار استان و نمایندگان دستگاه های وظیفه مند در قالب گشت مشترک از سطح معادن انجام شده است که حاصل این بازرسی ها و همکاری بهره برداران و پیمانکاران معادن، به صفر رسیدن حوادث منجر به فوت در این شغل سخت و طاقت فرسا شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با تاکید بر اینکه سیستان و بلوچستان با دارا بودن ظرفیت معدنی ممتاز، بهشت معادن کشور و منطقه شناخته می شود، افزود: برای بهره وری مناسب و دستیابی به ارزش افزوده لازم در راستای توسعه فراگیر استان، اصل مهم، توجه و صیانت از نیروی کار است.

آرامش تصریح کرد: به استناد قانون، تمامی معادنی که بیش از 25 نفر کارگر داشته باشند، عملیات باید تحت نظر یک نفر مسئول ایمنی صلاحیت دار انجام شود و در معادنی که کمتر از 25 نفر پرسنل دارد، این مسئولیت بر عهده سرپرست معدن و یا مسئول فنی معدن خواهد بود.

وی اظهار داشت: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با همکاری مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار، برگزاری دوره های آموزش ایمنی بهره برداران معادن، مسئولین ایمنی، مسئولین فنی و کارگران معدن را بر اساس قوانین و مقررات مربوطه اجرا می کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha