• شنبه / ۷ آبان ۱۴۰۱ / ۱۰:۵۶
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 1401080704269
  • منبع : دانشگاه تهران

پیام تسلیت دانشگاه تهران درپی درگذشت یک استاد این دانشگاه

پیام تسلیت دانشگاه تهران درپی درگذشت یک استاد این دانشگاه

در پی درگذشت دکتر "علیرضا صدرا"، استاد دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران، هیات رئیسه این دانشگاه پیام تسلیتی صادر کرد.

به گزارش ایسنا، در متن پیام هیات رئیسه دانشگاه تهران آمده است:

انالله و انا الیه راجعون

با نهایت تأسف، درگذشت استاد بسیجی و اخلاق‌مدار، جناب آقای دکتر علیرضا صدرا استاد گرانقدر گروه علوم سیاسی دانشکده حقوق و علوم سیاسی موجب تأثر و تألم شد.
این استاد برجسته حوزه علوم سیاسی و صاحب کرسی تدریس اندیشه‌های سیاسی در اسلام، علاوه بر آموزش دانشجویان و تولید کتاب‌ها و مقالات علمی فاخر، به عنوان چهره‌ای نظریه‌پرداز در حوزه تخصصی خود شناخته می‌شد.

علاوه بر دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران، شوراها، نهادها و مراکزی نظیر شورای تحول علوم انسانی، مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس، سازمان بسیج اساتید کشور، هیأت حمایت از کرسی‌های نظریه‌پردازی، پژوهشکده مطالعات و معارف اسلامی، مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی و اتحادیه جهانی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها از روحیه نظریه‌پرداز، فکر خلاق و اندیشه عمیق این استاد دانشگاه تهران بهره‌ها بردند.

دکتر علیرضا صدرا که دوره‌ای نماینده مردم در خانه ملت بود، از چهره‌های مؤسس در عالم سیاست و دانشگاه محسوب می‌شد؛ چه اینکه راه‌اندازی دفتر امور سیاسی استان‌ها در وزارت کشور در سال ۱۳۶۰ و مشارکت فعال در زمینه تأسیس چند نهاد علمی اعم از دانشگاه تربیت مدرس، گروه علوم سیاسی جهاد دانشگاهی و مؤسسه آموزش عالی باقرالعلوم علیه‌السلام از جمله خدمات ماندگار این شخصیت علمی محسوب می‌شود.

بدینوسیله از طرف هیأت‌رئیسه و خانواده بزرگ دانشگاه تهران ضمن ابراز تأسف عمیق، درگذشت این فرهیخته گرامی را به خانواده سوگوار ایشان، دانشجویان، استادان و همکاران ایشان تسلیت گفته، رحمت و غفران واسعه الهی را برای آن مرحوم و اجر و شکیبایی برای بازماندگان از خداوند منان مسئلت می‌نماید.

به گزارش ایسنا، دکتر "علیرضا صدرا"، استاد دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران چهارشنبه شب هفته گذشته دار فانی را وداع گفت.

این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی و رییس اندیشکده سیاست مرکز الگوی اسلامی پیشرفت که تا یک روز قبل از درگذشت در سلامت کامل در کلاس درس و جلسات دانشگاه تهران حاضر بود؛ چهارشنبه شب به دلیل ایست قلبی دار فانی را وداع گفت.

پیکر این استاد فرهیخته امروز ساعت ۷:۳۰ روز پنجشنبه ۵ آبان از بیمارستان پیامبران در تهران به زادگاهش در شهر دزفول انتقال یافت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha